ЗМІСТОВИЙ КОМПОНЕНТ ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.1.8

Ключові слова:

компетентність, правова компетентність, фахівець соціальної роботи, соціально-правовий захист, правові знання, уміння, навички, освітній процес, соціально-педагогічні умови

Анотація

У статті розкривається поняття, сутність, складники правової компетентності майбутнього соціального пра- цівника, аналізується навчальна програма підготовки такого фахівця. Мета статті – проаналізувати змістову скла- дову формування правової компетентності фахівця соціальної роботи, розробити умови її ефективної реалізації. Проблема актуалізується у зв’язку з тим, що важливим на сьогодні є наявність ефективної системи підготовки фахівців соціальної роботи до правозахисної діяльності та постійне підвищення знань фахівців у різних галузях пра- ва. Формування правової компетентності майбутнього фахівця соціальної роботи на сучасному етапі розглядається як один із пріоритетних напрямів в системі університетської підготовки студентів. Результатом формування компе- тентності фахівця соціальної роботи є його спроможність відповідати новим професійним вимогам, мати відповідний потенціал для практичного розв’язання життєвих проблем, пошуку свого місця в професії та соціальній структурі. Аналізуються державні стандарти підготовки здобувачів вищої освіти за першим (бакалаврським) та дру- гим (магістерським) рівнем вищої спеціальності 231 Соціальна робота, які передбачають необхідність форму- вання загальних та фахових компетентностей правового спрямування. З метою з’ясування відповідності змісту ОПП рівню сформованості правової компетентності майбутніх фахівців соціальної роботи, проаналізовано зміст освітньо-професійних програм освітнього ступеня бакалавр і магістр спеціальності 231 Соціальна робота Волинського національного університету імені Лесі Українки та визначено рівень правової компетентності студентів 1 курсу ОС бакалавр та 1 курсу ОС Магістр. Правова компетентність фахівця соціальної роботи розглядається як здатність виконувати професійні функції з урахуванням соціально-правових знань та досвіду правових дій, виділяти в них соціально-правову скла- дову та передбачає три рівні її сформованості: перший (початковий) рівень, де визначається ступінь уміння здобувати і опрацьовувати необхідні знання; другий, де визначається ступінь участі (активної чи пасивної) у суспільно-громадському житті; третій, де визначається ступінь взаємодії з соціально-правовим середовищем. З’ясовано, що змістова складова підготовки фахівців соціальної роботи формує їх правову компетентність, однак є ефективнішою за певних умов.

Посилання

Бігун С. Правова освіта населення – не лише знати, але й вміти : URL : http://www.yur-gazeta.com/oarticle/1258/

Програма навчальної дисципліни «Соціально-правовий захист окремих категорій клієнтів» підготовки бакалавра, галузі знань 21 Соціальна робота, спеціальності 231 Соціальна робота, за освітньо-професійною програмою Соціальна робота. Організатор соціально-педагогічної діяльності в соціумі, соціальний педагог, педагогорганізатор URL : https://vnu.edu.ua/uk/faculties-and-institutions/fakultet-pedagogichnoi-osviti-ta-socialnoi-roboti

Рябовол Л. Правова предметна компетентність: поняття, структура, правові предметні URL : http://www.kspu.kr.ua/download/conf2013/

Силабус навчальної дисципліни «Правове регулювання надання соціальних послуг» підготовки магістра, галузі знань 23 Соціальна робота, спеціальності 231 Соціальна робота, за освітньо-професійною програмою Соціальна робота URL : https://vnu.edu.ua/uk/faculties-and-institutions/fakultet-pedagogichnoi-osviti-ta-socialnoi-roboti.

Силабус навчальної дисципліни «Правове забезпечення соціальної роботи» підготовки бакалавра, галузі знань 23 Соціальна робота, спеціальності 231 Соціальна робота, за освітньо-професійною програмою Соціальна педагогіка, соціально-виховна робота. URL: https://vnu.edu.ua/uk/faculties-and-institutions/fakultet-pedagogichnoiosviti-ta-socialnoi-roboti.

Стандарт вищої освіти: другий (магістерський) рівень вищої освіти, ступінь вищої освіти Магістр, галузь знань 23 Соціальна робота, спеціальність 231 Соціальна робота URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2019/05/06/231-sotsialna-robota-magistr.pdf.

Стандарт вищої освіти: перший (бакалаврський) рівень вищої освіти, ступінь вищої освіти Бакалавр, галузь знань 23 Соціальна робота, спеціальність 231 Соціальна робота URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishchaosvita/zatverdzeni%20standarty/2019/04/25/231-sotsialna-robota-bakalavr.pdf.

Cherneta S.Y. Formowanie kompetencji prawniczych przyszłego pracownika socjalnego. Knowledge. Education. Low. Managtmtnt. Nauka. Oświata. Prawo. Zarządzanie. 2015. № 4.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-12

Як цитувати

ЧЕРНЕТА, С. (2021). ЗМІСТОВИЙ КОМПОНЕНТ ФОРМУВАННЯ ПРАВОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ. Ввічливість. Humanitas, (1), 47–53. https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.1.8

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають