МОНІТОРИНГ ЯК СКЛАДОВА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ НАДАННЯ ПОСЛУГ У СОЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.6.3

Ключові слова:

соціальні заклади, управління та менеджмент, надання та контроль якості послуг, мультикомпонентний підхід, моніторинг.

Анотація

Метою статті є теоретичне обґрунтування системного мультикомпонентного підходу до специфіки здійснення моніторингу системи управління якістю надання послуг у соціальних закладах в умовах трансформаційного періоду і розробці основних напрямів його удосконалення. Методологія дослідження. Реалізація поставленої мети вимагала вирішення таких завдань: – встановлення теоретико-методологічних основ дослідження системи моніторингу соціальних закладів з позиції сучасної теорії, підходів до тлумачення категорій «надання та контроль якості послуг», «моніторинг соціальних закладів»; – дослідження сучасної моделі формування системи соціального захисту населення; – уточнення основних принципів реалізації моніторингу у сфері надання соціального захисту населенню; – встановлення та обґрунтування основних напрямків удосконалення та оптимізації моніторингу соціальної сфери з урахуванням трансформаційних процесів та регіональних особливостей. Наукова новизна дослідження полягає у теоретичному узагальненні та спробі оптимізації сучасних підходів щодо здійснення моніторингу соціальних закладів, що забезпечуватиме їх стійке, стабільне та ефективне функціонування в трансформаційних умовах. Обґрунтовано основні напрямки оптимізації моніторингу з урахуванням мультикомпонентного підходу для системного вирішення соціальних задач. Висновки. Система соціального захисту населення України нині реалізується через широкий спектр соціальних послуг, які надаються у межах інституціональної структури, окресленої у дослідженні. Реалії наших днів вимагають встановлення нових стандартів щодо реалізації соціальної політики у цілому та удосконалення менеджменту, контролю, моніторингу діяльності соціальних інституцій зокрема. Моніторинг діяльності соціальних закладів нині вимагає розробки практичних заходів, прикладних методичних рекомендації, визначення більш нагальних і чутливих тем, актуалізації баз даних тощо. Виклики сьогодення максимально актуалізують це питання. Беззаперечним є висновок про те, що сутність і значення моніторингу соціальних закладів в умовах трансформаційних змін найбільш адекватно розкриваються у межах мультикомпонентного підходу, що гарантуватиме належний контроль і бажану якість. Важливим є висновок про те, що в удосконаленні та оптимізації моніторингу діяльності соціальних закладів важливого значення нині набуває специфічний конкретно-ситуативний регіональний підхід.

Посилання

Берестенева О.Г., Марухина О.В. Компьютерная система принятия решений по результатам экспертного оценивания в задачах оценки качества образовани. Educational Technology & Society. 2002. № 5. С. 216–230.

Берестенева О.Г., Марухина О.В. Системный подход к оценке качества образования. Стандарты и качество. 2002. № 4. С. 35–36.

Бодненко Д.М., Жильцов О.Б., Лещинський О.Л., Мазур Н.П. Моніторинг навчальної діяльності: навчальний посібник. Київ : Київський університет імені Бориса Грінченка, 2014. 276 с. URL: https://elibrary.kubg.edu.ua/ id/eprint/5795/1/D_Bodnenko_O_Zhyltsov_O_Leschynskiy_N_Mazur_MND_IS.pdf

Горемикіна Ю.В. Моніторинг і оцінювання якості та ефективності соціальних послуг: прикладний аспект. Demography and Social Economy, 2016. № 3 (28). C. 120–132.

Горемикіна Ю.В. Формалізація даних та методичні підходи у контексті оцінки ефективності соціальних послуг. Механізм регулювання економіки. 2012. № 1 (55). С. 188–195.

Звонников В.И., Мельникова М.Б. Современные средства оценивания результатов обучения: учебое пособие. Москва : Издательский центр «АКАДЕМИЯ», 2007. 224 с.

Лібанова О.М. Якість інформаційного забезпечення соціальної політики. Київ: ДУХ І ЛІТЕРАТУРА, 2010.

Макарова О.В. Проект концепції (моделі) моніторингу та оцінювання сектору соціальних послуг. Умань: СПД Сочинський, 2008. 9. Макарова О.В. Черенько Л.М. Соціальні послуги для сімей з дітьми: нові виклики та напрямки вдосконалення. Глобальні та національні проблеми економіки. 2016. № 10. С. 697–700.

Новиков В.Н. Совершенствование финансирования социальной инфраструктуры на основе новых бюджетных технологий Демографія та соціальна економіка. 2014. № 1. С. 121–132. doi: 10.15407/dse2014.01.121.

Орлов А.И. Экспертные оценки : учебное пособие. Москва : ИВСТЭ, 2002. 31 с. 10.

Про соціальні послуги : Закон України від 17 січня 2019 року № 2671-VIII / Верховна рада України. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#Text

Сич Т.В. Управління якістю соціальних послуг : навчальний посібник. Харків : ООО „ЦИФРА ПРИНТ”, 2016, 252 с. URL: http://dspace.luguniv.edu.ua/jspui/bitstream/123456789/921/1/Sich.pdf

Соціальні послуги: як побудувати українську модель на європейських підходах : проект / Посилення регіональних соціальних служб в Україні. URL: http://eu.prostir.ua/data?t=1&q=2174

Хилл Н., Сельф Б., Роше Г. Измерение удовлетворенности потребителя по стандарту ИСО 9000:2000 / пер. с англ. С.А. Шумова. Москва: ТЕХНОЛОГИИ, 2004. 192 с.

Якість інформаційного забезпечення соціальної політики : монографія / О. В.Макарова, В.Г.Саріогло, Г.І. Терещенко та ін. / за ред. E.М. Лібанової. Київ : ДУХ І ЛІТЕРА, 2010. 248 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-03-17

Як цитувати

ІВАЩЕНКО, К., & РЕВНЮК, Н. (2023). МОНІТОРИНГ ЯК СКЛАДОВА СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ЯКІСТЮ НАДАННЯ ПОСЛУГ У СОЦІАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ. Ввічливість. Humanitas, (6), 17–23. https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.6.3

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ