ОРГАНІЗАЦІЯ НАДАННЯ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ДІТЯМ З ІНВАЛІДНІСТЮ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.3.22

Ключові слова:

освітні послуги, діти з інвалідністю, освіта, інклюзія, інклюзивна освіта

Анотація

У статті проаналізовано виклики, що постають перед закладами освіти під час здійснення інклюзивного навчання. Розкрити особливості організації надання освітніх послуг дітям з інвалідністю. За останні роки в освітньому середовищі Україні відбувся значний прогрес щодо реалізації права на освіту дітей з інвалідністю, яким гарантовано доступ до освіти на всіх освітніх етапах нарівні з іншими дітьми. Розробляються систематичні кроки для створення належних умов доступності, забезпечення необхідними засобами для навчання, введення окремих посад у закладах освіти тощо. Потреба глибинної перебудови системи освіти в Україні наразі зумовлена об’єктивними процесами трансформації нашого суспільства. З огляду на те, що сучасна система освіти має відповідати соціальним запитам як сьогодення, так і забезпечити якісно нове майбуття, доцільно розглянути ті процеси, які відбуваються тепер в нашому житті, а також що їх зумовило в минулому і як вони розгортатимуться надалі. Відповіді на ці запитання можуть стати підґрунтям до визначення прийнятних і раціональних кроків у розбудові нової системи освіти, що плекатиме молоде покоління для гідного життя у прийдешньому. Щорічне збільшення кількості дітей з інвалідністю, які охоплені інклюзивним навчанням, свідчить про те, що держава на правильному шляху. Отже, впровадження інклюзивної освіти складна, неоднозначна, багатоаспектна проблема, об’єднує у собі цілий ряд відносно самостійних наукових та прикладних напрямів, потребує розгляду та розробки нормативно-правових, психолого-педагогічних, програмно-змістових, соціально-психологічних засад. Перспективи подальших досліджень зазначеної проблеми вбачаємо у розробці навчальних програм, форм, методів навчання відповідно до потреб інклюзивної освіти.

Посилання

Адаптована конвенція ООН щодо осіб з особливими потребами. URL: www.osmhi.org/index.php?page=200&news=401&pages (Дата звернення: 25.06.2024).

Гевко І. В. Значення інноваційних технологій при здійсненні інклюзивної освіти. Педагогічний альманах: збірник Комунального вищого навчального закладу Херсонська академія неперервної освіти Херсонської обласної ради. Херсон, 2018. Випуск № 37. С. 236–240.

Гевко І. Інклюзивна освіта в Україні: сучасний стан та проблеми розвитку. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені В. О. Сухомлинського. Педагогічні науки. 2019. № 1 (64). С. 52–59. URL: http://dspace.tnpu.edu.ua/bitstream/123456789/13405/1/HFV%2016_Hevko.pdf (дата звернення: 25.06.2024).

Данілавічютє Е. А. Стратегії викладання в інклюзивному навчальному закладі: навчально-методичний посібник. К. : Видавнича група «А.С.К.», 2012. 287 с.

Колупаєва А. А., Таранченко О. М. Інклюзивна освіта: від основ до практики : монографія. Київ : ТОВ «АТОПОЛ», 2016. 152 с.

Кравчинська Т. С. Освіта дітей з особливими потребами. Післядипломна освіта в Україні. 2017. Т. 1. С. 77–80. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/84274451.pdf (дата звернення: 25.06.2024).

Лавріненко Л. Інклюзивна освіта в умовах викликів нової української школи. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. 2023. Т. 174, № 18. С. 165–171.

Пименова Н. В. Інклюзивна освіта – одна із фундаментальних засад розвитку освіти в Україні. Педагогічні обрії. 2020. № 3-4 (111-112). С. 83–90. URL: https://choippo.edu.ua/rar/PO3420.pdf (дата звернення: 25.06.2024).

Про освіту : Закон України від 05.09.2017 р. № 2145-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text (дата звернення: 25.06.2024).

Самойленко М., Левун Н. Неперервність освіти для дітей з ооп як основа майбутніх успіхів. Актуальні проблеми в системі освіти: загальноосвітній заклад середньої освіти – доуніверситетська підготовка – заклад вищої освіти. 2023. № 3. С. 557–563. URL: https://doi.org/10.18372/2786-5487.1.17742 (дата звернення: 25.06.2024). https://jrnl.nau.edu.ua/index.php/APSE/article/view/17742/25044

Таранченко О. М. Ефективні технології викладання в інклюзивній школі. Початкова школа. 2017. № 5. С. 50–54.

Шевчук Г. Й. Інклюзивна освіта у вищій школі: виклики та перспективи. Академічні студії. Серія «Педагогіка». 2021. Т. 2, № 3. С. 151–157. URL: https://doi.org/10.52726/as.pedagogy/2021.3.2.23 (дата звернення: 25.06.2024).

Янченко Т. В. Освіта дітей з інвалідністю: історико-педагогічний дискурс. Вісник Національного університету «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка. 2022. Т. 173, № 17. С. 112–116.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-04

Як цитувати

СКОЧКО, М. (2024). ОРГАНІЗАЦІЯ НАДАННЯ КОРЕКЦІЙНО-РОЗВИТКОВИХ ПОСЛУГ ДІТЯМ З ІНВАЛІДНІСТЮ У ЗАКЛАДАХ ОСВІТИ. Ввічливість. Humanitas, (3), 154–159. https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.3.22

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ