ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР ТА ІГРОВИХ ВПРАВ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.4.2

Ключові слова:

фізичне виховання, студенти, рухливі ігри, ігрові вправи

Анотація

Проблема недостатнього рухового режиму учасників освітнього процесу потребує особливої уваги, оскільки негативно позначається на їхньому фізичному розвитку та стані психічних процесів, зокрема: мислення, запам’ятовування, уваги, сприймання. Цей факт певною мірою знижує успішність навчання. Тому слід шукати шляхи використання таких засобів у навчально-виховному процесі здобувачів освіти, які б сприяли підвищенню рухової активності і, як наслідок, поліпшенню їхнього фізичного та психологічного стану. Метою статті є розкриття особливостей використання у навчальному процесі з фізичного виховання майбутніх фахівців соціальної сфери рухливих ігор та ігрових вправ як засобу поліпшення їхнього фізичного стану. Підвищенню рухової активності студентів певною мірою сприяють заняття з фізичного виховання із застосуванням рухливих ігор та ігрових вправ. Розкрито особливості використання ігрового методу у процесі фізичного виховання, що забезпечує достатню фізичну активність та сприяє зміцненню здоров’я, формує моральні й вольові якості. Висвітлено характер рухливих ігор, їхню структуру й інтенсивність. Зауважено, що вдало підібрані викладачем рухливі ігри та ігрові вправи на заняттях суттєво сприяють розвитку важливих фізичних якостей: сили, швидкості, спритності, витривалості; закріплюють і вдосконалюють різноманітні вміння й навички з ходьби, бігу, стрибків. Наголошено на ретельному доборі ігор, їх дозуванні, що дає змогу урізноманітнити заняття, сформувати у студентів потрібні фізичні якості. Зазначено, що різноманітні рухи та ігрові дії ефективно впливають на діяльність серцево-судинної, дихальної та інших систем організму, збуджують апетит і сприяють міцному сну. Ефективним у фізичному вихованні є ігровий метод занять. Використовуючи рухливі ігри та ігрові вправи, можна значно поліпшити фізичну підготовленість студентів і зміцнити їхнє здоров’я.

Посилання

Артюх О. А. Рухливі ігри на уроках фізичної культури. Їх роль та значення. URL: https://naurok.com.ua/stattya-ruhlivi-igri-na-urokah-fizichno-kulturi-h-rol-i-znachennya-337047.html

Вольчинський А. Я., Касарда О. З., Малімон О. О., Герасимюк П. П., Смаль Я. А. Професійно-прикладна фізична підготовка студентів у системі вищої освіти : методичні рекомендації. Луцьк, 2024. 46 с.

Довгань П. Ю., Копилов О. М., Горборуков В. М. Спортивно-рухливі ігри як один з елементів формування здібностей студентів на заняттях із фізичного виховання. URL : https://ekmair.ukma.edu.ua/server/api/core/bitstreams/be0783ad-3804-4a48-b599-08305d3c11b9/content

Донченко В. І., Петришин О. В. Спортивно-ігрова діяльність, як засіб підвищення фізичної підготовленості та емоційного стану студентів на заняттях з фізичного виховання. Актуальні проблеми фізичної культури, спорту та фізичного виховання : зб. матеріалів І Всеукр. наук.-практ. Інтернет-конф. з міжнар. участю. Полтава, 2020. С. 82–65.

Карасєвич С. А., Карасєвич М. П. Рухливі ігри та ігрові вправи : навчальний посібник. Умань : Видавець «Сочінський М. М.», 2019. 146 с.

Малахова Ж. В., Бєлкова Т. О. Професійно-прикладна фізична підготовка в освітньому процесі студентів вищих медичних закладів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2019. № 66. Т. 2. С. 43–47.

Методичні вказівки для практичних та самостійних занять з дисципліни «Фізичне виховання (професійно-прикладна фізична підготовка)» для студентів усіх спеціальностей / укладач : Бейгул І. О. Дніпродзержинськ, 2012. 15 с.

Рубанов Є. І. Рухливі ігри як засіб відновлення фізичного та психологічного стану студентів в період навчального процесу. URL: https://vseosvita.ua/ library/embed/0100ae7e-58d4.docx.html

Рухливі ігри, як основний засіб розвитку фізичних якостей : методична розробка / уклад. Дереш І. В. URL: https://vseosvita.ua/library/embed/01008n6n-5c41.docx.html

Спортивно-ігрова діяльність, як засіб підвищення фізичної підготовленості та емоційного стану студентів на заняттях з фізичного виховання. URL: https://repository.pdmu.edu.ua/items/e17f5e5a-e37d-49fe-b50e-ffaece0db8fd

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-11-22

Як цитувати

ВОЛЬЧИНСЬКИЙ, А., СМАЛЬ, Я., МАЛІМОН, О., & ГЕРАСИМЮК, П. (2024). ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ РУХЛИВИХ ІГОР ТА ІГРОВИХ ВПРАВ У ФІЗИЧНОМУ ВИХОВАННІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ СОЦІАЛЬНОЇ СФЕРИ. Ввічливість. Humanitas, (4), 13–19. https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.4.2

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ