НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА РЕГІОНАЛЬНИХ ЦЕНТРІВ СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ: РОЗРОБКА АЛГОРИТМУ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ

Автор(и)

  • Наталія ТІЛІКІНА Національний університет біоресурсів і природокористування України https://orcid.org/0000-0002-5755-5301

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.5.14

Ключові слова:

алгоритм навчально-методичної роботи, регіональний центр соціальних служб, підвищення кваліфікації, соціальні послуги, територіальна громада, потреби населення територіальної громади, оцінка результатів навчання, оцінка ефективності навчання, соціальна робота.

Анотація

У статті розглянуто алгоритм навчально-методичної роботи регіонального центру соціальних служб (далі – Алгоритм), що включає три основні блоки організації навчально-методичної діяльності: підготовчий, основний та завершальний. Описані етапи кожного блоку, що забезпечують ефективну підготовку та проведення навчальних заходів для фахівців із соціальної робота та інших спеціалістів територіальних громад, які працюють у соціальній сфері. Підготовчий блок передбачає аналіз та вивчення потреб територіальних громад у соціальних послугах, формування пропозицій щодо навчання, визначення тематики навчальних заходів та розробку нових навчальних програм у разі їхньої відсутності. Основний блок охоплює планування навчальних заходів, включно з розробкою тематичних планів, вибором викладачів, форм і методів навчання, а також організацією проведення тренінгів, семінарів і консультацій. Завершальний блок Алгоритму включає оцінку результатів навчальних заходів, організацію зворотний зв’язок з учасниками, аналіз ефективності проведеного навчання, а також підготовку звітності для удосконалення майбутніх навчальних програм. Дана стаття визначає взаємозв’язок між підвищенням кваліфікації соціальних працівників та ефективним задоволенням потреб населення територіальних громад у соціальних послугах. Автор у статті акцентує на важливості інтегрованого підходу до навчально- методичної роботи, який передбачає орієнтацію на потреби населення територіальної громад та забезпечення високого рівня підготовки фахівців із соціальної роботи.

Посилання

Горішна Н. Cучасні тенденції розвитку соціальної роботи та підготовки соціальних працівників. Social Work and Education. 2017. Т. 4. № 2. С. 8–22.

Закон України «Про соціальні послуги» від 17.01.2019 № 2671-VIII. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2671-19#Text (дата звернення: 16.09.2024).

Кузьміна М. Проблеми формування професійної компетентності соціальних працівників: зарубіжний та вітчизняний досвід. Ввічливість. Humanitas. 2022. № 1. С. 50–60. URL: http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/humanitas/article/view/511 (дата звернення: 16.09.2024).

Лапіна М. Формування рефлексивних компонентів професійної компетентності майбутніх соціальних працівників. Ввічливість. Humanitas, 2022. № 1. С. 61–66. URL: http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/humanitas/article/view/512 (дата звернення: 16.09.2024).

Наказ Міністерства соціальної політики України «Про затвердження Порядку визначення потреб населення адміністративно-територіальної одиниці/ територіальної громади у соціальних послугах» від 19.04.2023 № 130-Н. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1169-23#Text (дата звернення: 16.09.2024).

Петрочко Ж. Організація і здійснення регіональними центрами соціальних служб навчальної діяльності. Ввічливість. Humanitas. 2022. № 3. с. 69–77. URL: http://journals.vnu.volyn.ua/index.php/humanitas/article/view/691 (дата звернення: 16.09.2024).

Пєша І. В., Сопівник І. В., Галайдюк В. В., Кошук О. Б. Соціальна робота з сім’ями, дітьми та молоддю. Навчальний посібник. Київ: Компринт, 2023. 449 с.

Постанова Кабінету Міністрів України «Деякі питання діяльності центрів соціальних служб» від 01.06.2020 р. 479. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/479-2020-%D0%BF#Text (дата звернення: 16.09.2024).

Постанова Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про Міністерство соціальної політики України» від 17.06.2015 № 423. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/423-2015-%D0%BF#Text (дата звернення: 16.09.2024).

Постановою Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку проведення моніторингу надання та оцінки якості соціальних послуг» від 01.06.2020 року № 449. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/449-2020-%D0%BF#Text (дата звернення: 16.09.2024).

Розпорядження Кабінету Міністрів України «Про схвалення Концепції реалізації державної політики щодо соціального захисту населення та захисту прав дітей» від 26.08.2020 № 1057-р. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1057-2020-%D1%80#Text (дата звернення: 16.09.2024).

Сидорук І. І. Модель формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі фахової підготовки. Актуальнi питання гуманiтарних наук. Вип. 31, том 4, 2020. С. 141–146.

Слозанська Г. І. Соціальна робота в територіальній громаді: теорії, моделі та методи: монографія / за наук. ред.д-ра пед. наук, проф. В. А. Поліщук. Тернопіль: ТНПУ імені В. Гнатюка, 2018. 382 с

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-14

Як цитувати

ТІЛІКІНА, Н. (2025). НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНА РОБОТА РЕГІОНАЛЬНИХ ЦЕНТРІВ СОЦІАЛЬНИХ СЛУЖБ: РОЗРОБКА АЛГОРИТМУ ТА МЕТОДОЛОГІЧНІ ЗАСАДИ. Ввічливість. Humanitas, (5), 97–106. https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.5.14

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ