ҐЕНЕЗА ПИТАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ І СІМ’Ї

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.5.8

Ключові слова:

сім’я, заклад дошкільної освіти, соціальна взаємодія, форми взаємодії сім’ї та закладу дошкільної освіти

Анотація

Питання здійснення соціальної взаємодії є актуальним для ряду наук, існує різноманіття визначення цього поняття. проблема соціальної взаємодії між виховними інститутами і сім’єю має місце в історико-педагогічній спадщині зарубіжної та вітчизняної наук. Соціальна взаємодія – у нашому дослідженні трактується як процес взаємного впливу, співпраці між закладом дошкільної освіти і сім’єю, що характеризується двосторонньою діяльністю спрямованою на реалізацію поставленої мети: розвиток, виховання і навчання дітей. Вивчення наукового доробку дає підстави зауважити, що батьки, як головні вихователі, мають знати основні підходи і принципи її гармонійного розвитку і виховання дітей дошкільного віку. Сучасні педагоги співпрацюють з родинами у різних напрямах діяльності, реалізовуючи основні положення нормативно-законодавчих документів у галузі дошкільної освіти. У статті здійснено ретроспективний аналіз питання соціальної взаємодії закладу дошкільної освіти і сім’ї. Зокрема, здійснено аналіз даного питання у його історичному, психологічному та соціально педагогічному напрямках. А також виділено напрямки та форми роботи сім’ї та закладу дошкільної освіти, які сприятимуть успішній соціальній взаємодії цих двох соціальних інститутів.

Посилання

Алексєєнко Т. Ф. Молода сім’я: умови виховання дитини Київ : ЗАТ «ЕКСИМЕРСЕРВИС», 2004. 345с.

Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти) (нова редакція). Київ: 2021. 38 с.

Бєлєнька Г. В. Здоров’я дитини – від родини. Київ : СПБ Богданова А. М., 2006. 220 с.

Бойченко Т. Як виростити дитину. Київ : Прем’єр-Медіа, 2001. 204 с.

Бродовська В. Й. Тлумачний російсько-український словник психологічних термінів. Київ. : ВД «Професіонал», 2007. 512 с.

Добош О. М. Педагогічна просвіта батьків у полікультурному середовищі Закарпаття (остання чверть ХХ століття) : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : 13.00.01 «Загальна педагогіка та історія педагогіки» . Київ: 2008. 24 с.

Кот Н. М. Педагогічні умови ефективної взаємодії дошкільних навчальних закладів і сім’ї в екологічному вихованні старших дошкільників : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.01 . Київ:1993. 24 с.

Кравченко Т. В. Соціалізація дітей шкільного віку у взаємодії сім’ї і школи . Київ : Фенікс, 2009. 416 с.

Кузьмінський А. І. Педагогіка родинного виховання. Київ : Знання, 2006. 24 с.

Новий тлумачний словник української мови. Київ : Вид-во «Аконіт», 2007, 926 с.

Пагута Т. І. Співробітництво вихователів дошкільних навчальних закладів із сім’єю по вихованню дошкільників в дусі. Київ, 1998. 24 с.

Поніманська Т. І. Дошкільна педагогіка Київ : Академвидав, 2004. 456 с.

Постовий В. Г. Тенденції і пріоритети виховання дітей у сучасній сім’ї. Київ: Інститут проблем виховання АПН України, 2006. 190 с.

Про дошкільну освіту : Закон України. Київ : Ред. журн. «Дошкільне виховання», 2001. 56 с.

Психологічна енциклопедія. Київ : Академвидав, 2006. 424 с.

Семенов О. С. Формування творчо спрямованої особистості : перші кроки : Навчальний посібник. Луцьк : ПВД Твердиня, 2016. 156 с.

Семенов О. С. Формування творчо спрямованої особистості старшого дошкільника у позашкільному навчальному закладі : Монографія. Луцьк : ПВД Твердиня, 2017. 520 с.

Семенова Н.І. Формування здорової особистості дитини старшого дошкільного віку у взаємодії закладу дошкільної освіти та сім’ї. Луцьк : Твердиня, 2018. 256 с.

Семенова Н.І., Брушневська І.М. Корекційна валіза вихователя дошкільного навчального закладу. Луцьк : Друк Формат. 2017 р. 308 с.

Соціальна педагогіка за ред. проф. І. Д. Звєрєвої. Київ : Центр навчальної літератури, 2008. 336 с.

Фінчук Г. В. Теорія та практика сімейного виховання в зарубіжній педагогіці (теоретико-методологічний аспект). Луганськ, 2001. 20 с.

Чернета С. Ю. Соціальна активність особистості як умова розвитку сучасного українського суспільства. Науковий вісник Східноєвропейського національного університету імені Лесі Українки. Педагогічні науки. 2015. № 1(302). С. 177-186.

Oleksandr Semenov, Nataliia Semenova, Hanna Bielienka, Nadiia Alendar, Oleksandra Yemchyk, Iryna Onyschuk. Empirical Research of a Creatively Oriented Personality’s Formation of a Child of Senior Preschool Age. Revista Românească pentru Educaţie Multidimensională, 2021, Volume 13, Issue 4, pages: 413-434.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

СЕМЕНОВ, О., & СЕМЕНОВА, Н. (2023). ҐЕНЕЗА ПИТАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ ВЗАЄМОДІЇ ЗАКЛАДУ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ І СІМ’Ї. Ввічливість. Humanitas, (5), 56–66. https://doi.org/10.32782/humanitas/2022.5.8

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ