ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ – ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ БКДО

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.1

Ключові слова:

майбутні педагоги, магістри з дошкільної освіти, професійне мислення, Базовий компонент дошкільної освіти

Анотація

Стаття присвячена проблемі формування професійного мислення майбутніх магістрів з дошкільної освіти в процесі їх фахової підготовки. Актуальність проблеми зумовлена сучасними потребами підвищення якості дошкільної освіти загалом і відповідно фахової підготовки педагогів. Метою статті визначено з’ясування особливостей розвитку професійного мислення майбутніх магістрів дошкільної освіти в процесі формування їхньої готовності до предметно-перетворювальної діяльності з вихованцями у контексті завдань Базового компонента дошкільної освіти. Виокремлено основні орієнтири формування професійного мислення майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, окреслено відповідні завдання, а саме: організація дидактико-розвивального простору; пояснення дітям можливостей для самореалізації в умовах тематичного наповнення відповідними матеріалами його центрів (кутків); пояснення інформації для розуміння її змісту кожною дитиною; посилення пізнавального інтересу, стимулювання допитливості, кмітливості, прагнення до прийняття оригінальних підходів до розв’язання завдань. В статті конкретизовано особливості розв’язання кожного з перелічених завдань під час фахової підготовки майбутніх педагогів. Представлено алгоритм діяльності викладача, який відтворює до певної міри логіку наукового пізнання і таким чином моделює діяльність майбутніх магістрів у самостійній роботі з дітьми, як-от: чітке виокремлення уявлення, його ретельне пояснення, оскільки сумарно такі уявлення творять поняття – основну одиницю логічного мислення дошкільника; пізнавальні аналітико-синтетичні операції – аналіз, порівняння, зіставлення, узагальнення, систематизація та ін. і саме на основі таких навчальних дій, які вже опановані чи якими ще тільки опановує дитина під керівництвом педагога; проєктування самостійної діяльності, її організація на перспективу, добір дотичних методів, програмування очікуваних результатів.

Посилання

Базовий компонент дошкільної освіти (Державний стандарт дошкільної освіти). Нова редакція. 2021. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/rizne/2021/12.01/Pro_novu_redaktsiyu%20Bazovoho%20komponenta%20doshkilnoyi%20osvity.pdf

Вітвицька С. С. Розвиток творчого мислення майбутніх магістрів освіти як умова їх творчої самореалізації. Андрагогічний вісник: Наукове електронне періодичне видання. Випуск 5. 2014. С. 88–96.

Гаврилюк С. М. Аксіологічний підхід до розвитку педагогічної творчості у професійній підготовці майбутніх вихователів. Витоки педагогічної майстерності. Сер.: «Педагогічні науки». 2015. Вип. 15. С. 81–88.

Дичківська І. М. Підготовка майбутніх вихователів дошкільних закладів до інноваційної педагогічної діяльності: теорія і методика : монографія. Рівне : Поліграф, 2017. 420 с.

Іщенко Л. В. Організаційно-педагогічні умови підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до розвитку творчого потенціалу дітей 5-6 років. Науковий вісник Ужгородського університету Сер.: «Педагогіка. Соціальна робота». 2018. Вип. 1 (42). С. 82–87.

Лисенко Н. В., Лисенко О. М., Матішак М. В. Науково-методичні та інструментально-технологічні аспекти самостійної роботи магістрів у процесі їх фахової підготовки у ЗВО. NEW INCEPTION : науковий журнал. Національний університет «Чернігівський колегіум» імені Т. Г. Шевченка ; голов. ред. С. І. Стрілець. Чернігів, 2022. No 1–2 (7–8). С.62–69.

Наказ МОН України № 572 від 29.04.2020. Про затвердження стандарту вищої освіти за спеціальністю 012 «Дошкільна освіта» для другого (магістерського) рівня вищої освіти. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/vyshcha/standarty/2020/05/2020-zatverd-standart-012-m.pdf

Підготовка майбутніх фахівців дошкільної освіти засобами інтерактивних та продуктивних технологій : колективна монографія / [О. В. Ковшар, Н. Г. Недодатко, М. В. Бадіца, К. Є. Суятинова, А. Є. Іншаков, І. Є. Іншакова, К. І. Коновалова, М. О. Чулошнікова та ін.], за ред. О. В. Ковшар. Кривий Ріг: КДПУ, 2020. 140 с.

Підлипняк І. Підготовка майбутніх фахівців з дошкільної освіти до інноваційної діяльності. Acta Paedagogica Volynienses. 2022. № 2. С. 30–36. https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.5

Сисоєва С. О. Творчий розвиток фахівців в умовах магістратури : монографія. Нац. акад. пед. наук України, Київ. ун-т ім. Бориса Грінченка. Київ : Едельвейс, 2014. 399 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-08-14

Як цитувати

ЛИСЕНКО, Н., ЛИСЕНКО, О., & МАТІШАК, М. (2023). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОГО МИСЛЕННЯ МАЙБУТНІХ МАГІСТРІВ – ЗАПОРУКА УСПІШНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ЗАВДАНЬ БКДО. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 3–9. https://doi.org/10.32782/apv/2023.2.1

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА