ГЕЙМІФІКАЦІЯ НА УРОКАХ ІНФОРМАТИКИ В ПОЧАТКОВІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2023.4.8Ключові слова:
інформаційно комунікаційні технології (ІКТ), ігрова діяльність, здобувачі освіти, педагоги, веб-сервісАнотація
У статті обґрунтовано поняття гейміфікації як одного з методів для проведення занять інформатики в початковій школі. Описано важливість активізації пізнавальної діяльності учнів та формування в них цифрової грамотності, залежно від доцільного використання педагогом методів та інструментів для досягнення найкращого результату в навчанні. Аналіз літературних джерел дозволив трактувати поняття гейміфікації як концепцію, що базується на використанні ігрових елементів в процесі навчання. Сформовано основні принципи важливості використання ігрових методів в процесі навчання, а саме зацікавленість та мотивація, розвиток навичок співпраці та комунікації, формування аналітичного та критичного мислення. Здійснено аналіз основних переваг та недоліків, спричинених використанням ігрових методів в педагогічній діяльності. До переваг віднесено підвищення мотивації учнів, розвиток ключових навичок, індивідуалізація навчання. Серед недоліків виділено: негативний вплив на здоров’я дитини при тривалому використанні комп’ютерних пристроїв, складність використання та впровадження ігрової діяльності в навчальний процес. Досліджено програмні складові та веб-сервіси як інструменти в процесі використання гейміфікації на уроках. Описано характеристики та вимоги до них, як інструментів для ігрової діяльності на уроках в початковій школі. Наведено переваги та недоліки програмних та вед-сервісів, можливості їх використання. Доведено твердження, що гейміфікація на уроках інформатики для молодших школярів являється дієвим та ефективним методом навчання. Вона підвищує мотивацію учнів, сприяє розвитку ключових навичок та індивідуалізації навчання. Отже, використання гейміфікації в освіті слід розглядати як перспективний шлях до покращення якості навчання та підготовки молодого покоління до викликів сучасного світу.
Посилання
Гриневич Л. Нова Українська Школа. Концептуальні засади реформуваннясередньої школи. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf.
Карабін О. Й. Гейміфікація в освітньому процесі як засіб розвитку молодших школярів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. праць. – 2019. – С. 44–47.
Саган О.В. Гейміфікація як сучасний освітній тренд : збірник наукових праць «Педагогічні науки». – 2022. – С. 12–18.
Lyashchenko, Tamara, Hryshunina, Maryna & Pichkur, Vladyslav. (2018). Gamifification as one of the innovative forms of the training process. Management of development of complex systems, 35, 113–123.
Salen K., Zimmerman E. Rules of Play: Game Design Fundamentals. Cambridge : MIT Press, 2003. 688 p.
Zichermann G. The purpose of gamification. A look at gamification’s applications and limitations. 2011. Date: December 26, 2018. URL: http://radar.oreilly.com/2011/04/gamification-purpose-marketing.html