НОРМАТИВНЕ ПІДҐРУНТЯ РОЗВИТКУ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2024.1.1

Ключові слова:

естетична компетентність майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, розвиток естетичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, структура естетичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти.

Анотація

У статті здійснено аналіз робочих навчальних програм дисциплін навчального плану підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти в закладі вищої освіти. Виокремлено основні освітні компоненти, які сприяють розвитку естетичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. До них належать «Етика й естетика», «Історія та культура України», «Педагогіка загальна, «Психологія загальна», «Педагогіка дошкільна», «Основи образотворчого мистецтва з методикою керівництва», «Художня праця», «Основи педагогічної майстерності», «Основи природознавства з методикою», «Теорія і методика музичного виховання», «Декоративне мистецтво та основи дизайну», «Методика проведення роботи з народознавства в ЗДО», «Дитяча література», «Культура мовлення та виразне читання», «Інноваційні технології в освіті». Представлено авторське визначення поняття «естетична компетентність майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти», що трактується як здатність до естетичного сприймання, переживання, оцінювання та перетворення світу за законами краси, сформованість естетичного ідеалу, смаку, цінностей, наявність розвинених естетичних почуттів, суджень, знань у галузі естетики, дошкільної педагогіки і психології та вмінь застосовувати їх в естетичному вихованні дітей. Визначено основні складники означеної компетентності, а саме: мотиваційний, особистісний, когнітивний, діяльнісний, рефлексивний. Наведено основні засоби естетичного розвитку особистості: природа, музика, твори образотворчого мистецтва, художня література. Визначено напрями подальших наукових досліджень, які полягають у студіюванні зарубіжного досвіду організації розвитку естетичної компетентності й можливостей його впровадження в процес фахової підготовки майбутніх вихователів в українських закладах вищої освіти.

Посилання

Аторіна В. М. Розвиток естетичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти у фаховій підготовці : дис. … доктора філософії : 011 Оcвітні, педагогічні науки. Глухів. 2021. 314 с.

Базовий компонент дошкільної освіти. URL : https://mon.gov.ua/ua/osvita/doshkilna-osvita/bazovij-komponentdoshkilnoyi-osviti-v-ukrayini (дата звернення: 10.02.2024).

Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка. URL: https://gnpu.edu.ua/index.php/ua/ (дата звернення: 18.02.2024).

Кондратюк С., Бутенко В. Формування художньо-естетичної компетентності майбутніх вихователів. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології: науковий журнал. 2020. № 8 (102). С. 442–456.

Рожнова В. М. Сутність та структура естетичної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Вісник Глухівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. Глухів, 2019. Вип. 40. С. 71–79.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-08

Як цитувати

АТОРІНА, В. (2024). НОРМАТИВНЕ ПІДҐРУНТЯ РОЗВИТКУ ЕСТЕТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ЗАКЛАДІВ ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ. Acta Paedagogica Volynienses, (1), 3–7. https://doi.org/10.32782/apv/2024.1.1

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА