ОСОБЛИВОСТІ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ З ВИВЧЕННЯ КОЛЬОРІВ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.23

Ключові слова:

ігрова діяльність, ігри, дидактичні ігри, колір, кольорознавство, урок образотворчого мистецтва

Анотація

У статті розкрито особливості ігрової діяльності учнів початкових класів з вивчення кольорів на уроках образотворчого мистецтва. Обґрунтовано, що ігрова діяльність сприяє активізації мисленнєвих процесів, впливає на емоційно-почуттєву сферу, тренує вольові зусилля, розвиває саморегуляцію школярів, допомагає зняти емоційну напругу, запобігає перевтомі, знижує підвищену активність учнів. Визначено, що вивчення кольорів на уроках образотворчого мистецтва реалізує творчу спроможність молодших школярів, що є важливим навчально-виховним завданням. Колір є носієм образотворчих властивостей, завдяки кольорам візуально сприймається об’ємність форми та розміщення предметів у просторі. Розкрито, що в ігровій діяльності здійснюється гармонійний розвиток молодших школярів. Гра є самостійною діяльністю та важливим впливом учителя на учнів, яка базується на використанні різних способів міжособистісної взаємодії. На уроках образотворчого мистецтва проведення дидактичних ігор є важливим засобом пізнання учнями навколишньої дійсності, встановлення особистісних взаємин з оточуючими. Серед завдань для учасників у процесі гри виокремлюється навчання міркувати, діяти, творити, захоплюватися успіхом від ігрової діяльності, здобувати практичний досвід під час ігрових вправ. Обґрунтовано, що ефективність умов в організації ігрової діяльності молодших школярів на уроках образотворчого мистецтва залежить від використання ігор як елементу структури уроку, застосування дидактичних ігор образотворчого змісту, сюжетно-рольових ігор, а також ігрових ситуацій із залученням казкових персонажів, іграшок, цікавим задумом в ігровому завданні, наявністю елементів змагань.

Посилання

Антонович Є. А. Художні техніки у школі : навч.-метод. посібник. К. : ІЗМН, 1997. 312 с.

Коновець С. В. Образотворче мистецтво в початковій школі : метод. посібник. Київ : Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України, 2000. 80 с.

Котляр В. П. Основи образотворчого мистецтва і методика художнього виховання дітей. К. : Кондор, 2006. 200 с.

Масол Л. М. Методика навчання мистецтва у початковій школі : посібник для вчителів. Харків : Вид-во «Ранок», 2006. 256 с.

Савченко О. Я. Дидактика початкової школи : підручник. К. : Ґенеза, 2002. 368 с.

Фіцула М. М. Педагогіка : навч. посібник. К. : Академія, 2002. 528 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-05-01

Як цитувати

ШЕСТОБУЗ, О. (2025). ОСОБЛИВОСТІ ІГРОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ З ВИВЧЕННЯ КОЛЬОРІВ НА УРОКАХ ОБРАЗОТВОРЧОГО МИСТЕЦТВА. Acta Paedagogica Volynienses, (1), 163–168. https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.23

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА