ВДОСКОНАЛЕННЯ ОЦІНЮВАННЯ ЗНАНЬ З ІНОЗЕМНИХ МОВ У ТЕХНІЧНИХ УНІВЕРСИТЕТАХ: ЦИФРОВИЙ ПІДХІД
DOI:
https://doi.org/10.32782/apv/2025.1.32Ключові слова:
цифрові технології, оцінювання знань, іноземні мови, технічні університети, навчальний процесАнотація
Стаття досліджує зростаючу роль цифрових технологій в оцінюванні рівня володіння іноземними мовами студентами технічних університетів. У ній підкреслюються обмеження традиційних методів оцінювання, таких як орієнтація на запам’ятовування та відсутність персоналізованого зворотного зв’язку, а також аргументуються переваги інтеграції цифрових інструментів. У дослідженні проведено комплексний аналіз різних цифрових інструментів і платформ, які можна застосувати для оцінювання мовних компетенцій в умовах технічного університету. Ці інструменти спрямовані на підвищення ефективності контролю знань та забезпечення неупередженого оцінювання. Аналіз охоплює системи управління навчанням (LMS), масові відкриті онлайн-курси (МВОК), інтерактивні інструменти, засоби перевірки граматики та аналітичні системи. Проілюстрована функціональность та переваги оцінювання знань студентів на прикладі використання популярної онлайн-платформи Classtime.У статті підкреслюється трансформаційний потенціал цифрових технологій у вдосконаленні процесу вивчення іноземних мов, особливо в технічних університетах. Стратегічно інтегруючи традиційні методи оцінювання та методи оцінювання з використанням цифрових інструментів, викладачі можуть створити більш персоналізований, доступний та інтерактивний навчальний процес, який відповідає різноманітним потребам студентів. Ефективність цих інструментів, як зазначається в дослідженні, залежить від продуманої інтеграції, яка враховує індивідуальні особливості студентів та сприяє їхньому залученню. У роботі також підкреслюється важливість інтеграції автоматизованих і традиційних методів оцінювання, наголошуючи на цінності саморефлексії серед студентів. Такий інтегрований підхід, як зазначається, має великі перспективи у сприянні більш комплексним і адаптивним освітнім практикам у контексті викладання іноземних мов у технічних університетах. У статті представлено низку рекомендацій щодо ефективного оцінювання в цьому конкретному навчальному середовищі, пропонуючи цінні ідеї та поради як для практиків, так і для науковців.
Посилання
Валійова, Т. Б. Технологія ”language portfolio” як один із засобів формування навичок самоконтролю в процесі вивчення іноземної мови у закладах вищої освіти. Інноваційна педагогіка. 2024. № 68. Т. 1. С. 101–106.
Єфімова О.М., Зарівна О.Т., Химай Н.І. Основні інструменти та сервіси для формувального оцінювання знань студентів в умовах дистанційного навчання. Науковий журнал “Інноваційна педагогіка”. 2021. № 37. С. 205–208. Doi: https://doi.org/10.32843/2663-6085/2021/37.41
Кеннеді Г. Аналіз онлайн-навчання за допомогою MOOC: веб-сайт. URL: https://osvita.ua/vnz/high_ school/42817/ (дата звернення: 22.12.2024)
Куницький К. LMS: веб-сайт. URL: https://kunitsky.com/uk/glossary/learning-management-system/ (дата звернення: 15.12.2024).
Мельник, А. В. Використання цифрових технологій для контролю знань та умінь здобувачів вищої освіти. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки Вип. 4. № 111. С. 213–233.
У чому різниця між Classtime та Kahoot? : веб-сайт. URL: https://www.classtime.com/compare/uk/classtime- vs-kahoot-ua/ (дата звернення: 11.01.2025).
Adamo Software. How Data Analytics in Education Transforms Education. 2024: веб-сайт. URL: https://adamosoft.com/blog/edutech-solutions/data-analytics-in-education/ (дата звернення: 9.01.2025).
Agostini D., Lazareva A., Picasso F. Advancements in technology-enhanced assessment in tertiary education. Australasian Journal of Educational Technology. 2024. Vol. 40. № 4. P. 1–7 https://doi.org/10.14742/ajet.10122
Cranfield D., Venter.I., Mulyata J. Conversational Artificial Intelligence: A Catalyst for Rethinking Assessment in Higher Education. Proceedings of the 25th European conference on knowledge management, 5–6 September 2024. Veszprém, Hungary, 2024. P. 1097–1105. doi: 10.34190/eckm.25.1.2935
Ding, M. Transforming Assessment in Education: A Critical Reflection. Communications in Humanities Research. 2024. Vol. 47. № 1. P. 67–72. doi: 10.54254/2753-7064/47/20242308
Mahamuni A. J., Parminder, Tonpe S. S. Enhancing Educational Assessment with Artificial Intelligence: Chal- lenges and Opportunities. International Conference on Knowledge Engineering and Communication Systems (ICKECS), Chikkaballapur, India, 2024, P. 1–5. doi: 10.1109/ICKECS61492.2024.10616620
Marchisio M., Barana A., Floris F., Marello C., Pulvirenti M., Rabellino S., Sacchet M., Floris F. Adapting stem automated assessment system to enhance language skills. 15th International Conference eLearning and Software for Edu- cation, 11–12 April 2019. Bucharest, 2019. P. 403–410. http://dx.doi.org/10.12753/2066-026x-19-126
Synekop O., Koval.T., Matviienko.O., Zenia L. Digital tools in testing the level of formation of professionally oriented English competence of IT students. Foreign languages. 2023. Vol. 3. P. 20–25. doi: 10.32589/1817-8510.2023. 3.290247
We are Turnitin: веб-сайт. URL: https://www.turnitin.co.uk/about/ (дата звернення: 7.01.2025).
Wikipedia. Grammarly: веб-сайт. URL: https://en.wikipedia.org/wiki/Grammarly (дата звернення: 4.01.2025).