ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ КОРПОРАТИВНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.5.15

Ключові слова:

соціальна компетентність, корпоративне вивчення мови, soft skills, функції та компоненти соціальної компетентності

Анотація

Сучасний світ змінює віртуальні кордони країн. Це надає актуальності для оволодіння іноземною мовою. Оволодіння іноземною мовою дає змогу сучасній людині розширити свої можливості та збільшити потенціал успіху у суспільстві. Окремим питанням стає розвиток соціальної компетентності та м’яких навичок сучасної особистості. Розвинуті соціальні навички дають змогу людині презентувати себе, ставати ініціатором соціальних дій, реалістично оцінювати соціальну дійсність та налагоджувати комунікативні зв’язки. Поєднання двох проблем з одним алгоритмом вирішення дає можливість більше зорієнтуватися на сьогочасні тенденції (макдональдизацію) та усучаснити освітній процес. Мета цієї статті полягає в тому, щоб розкрити потенціал та можливості формування соціальної компетентності на уроках іноземної мови, використовуючи інструмент корпоративного вивчення мови. Методологія корпоративного вивчення іноземної мови відповідає сучасним соціальним пріоритетам та нейрокогнітивним дослідженням. Наукові дослідження показали, що саме корпоративне вивчення англійської мови – це ефективний інструмент тімбілдінгу. Це дає змогу створити умови для успішної соціалізації особистості та розвитку соціальних навичок. Як експеримент нами було запропоновано курс «Світ у гармонії», що був перекладений на англійську мову («Harmony World») та запроваджений у загальноосвітній школі. Він побудований на корпоративному вивченні теми та створений з акцентом на розвиток усіх компонентів соціальної компетентності. Проведене дослідження показало динаміку росту якісних показників опанування іноземною мовою у суб’єктів освітнього процесу та динаміку росту рівня соціальної компетентності. Це підтвердило гіпотезу про інтеграцію розвитку двох компетентностей під час проходження одного курсу та ефективність запровадження корпоративного вивчення іноземної мови.

Посилання

Kagan, S.. Dimensions of cooperative classroom structures. In Slavin, R.E. et al (Eds.). Learning to Cooperate, Cooperating to Learning. New York: Plenum press, 1999. 452 р.

Paradis M. The neurofunctional components of the bilingual cognitive system. Cognitive aspects of bilingualism. Netherlands : Springer, 2007. P. 3–28.

Zhang Y. Cooperative language learning and foreign language learning and teaching. Journal of language teaching and research. 2010. Т. 1. №. 1. С. 81–83.

Губарєва Д.В. Соціальна компетентність в умовах сучасної початкової школи України. Вісник Альфреда Нобеля. Серія «Педагогіка і психологія». Педагогічні науки. 2020. № 1 (19). С. 27–32.

Егоров Дмитрий Евгениевич. Формирование социальной компетентности студента среднего профессионального учебного заведения в процессе социального образования : дис. ... канд. пед. наук : спец. 13.00.01 / Егоров Дмитрий Евгениевич ; Ин-т среднего проф. образования РАО. Казань, 2003. 188 с.

Жаботинська С., Плахотнюк Є. Вивчення іноземної мови дорослими: нейрокогнітивний ракурс. Мовознавчий вісник : зб. наук праць. Вип. 21. Черкаси : Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького, 2016. Вип. 21. С. 7–17.

Канішевська Л.В. Крокуємо до соціальної зрілості : наук.-метод. посіб. К. : Ін-т проблем виховання НАПН України. 2011. 220 с.

Козирєв М.П. Соціологія : навчальний посібник. Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2013. 440 с.

Концепція Нової української школи. URL: https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2017/07/konczepcziya.pdf (дата звернення: 2.05.2021).

Петько Л.В. Лінгвосоціокультурний підхід у вивченні англомовної новорічної пісні «Jingle Bells». Topical issues of redagogy : Collective monograph. Edizioni Magi, Roma, Italy. 2019. С. 31–57.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

ГУБАРЄВА, Д., ОМЕЛЬЯНЧУК, О., & БІЛОЦЬКА, А. (2021). ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ НА УРОКАХ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ ЗАСОБАМИ КОРПОРАТИВНОГО НАВЧАННЯ. Acta Paedagogica Volynienses, (5), 99–105. https://doi.org/10.32782/apv/2021.5.15

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА