ФОРМУВАННЯ ІНТЕРЕСУ ДO ВИВЧEННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2025.4.5

Ключові слова:

пізнавальний інтерес, мотивація, українська мова, мовлення, психологічні та педагогічні чинники

Анотація

У статті розглядаються важливі проблеми формування інтересу до вивчення української мови майбутніми вчителями початкової школи.Актуальність обраної теми обумовлена змінами, що відбуваються у процесі становлення нового українського суспільства, яке потребує зростання ролі української мови як держаної, а відповідно й необхідності у якісній мовній освіті майбутніх учителів початкових класів Нової української школи. Одним із ключових чинників успішного оволодіння мовними знаннями та навичками є професійна підготовка майбутніх учителів початкової школи.Саме вони закладають основу мовної компетентності молодших школярів, а, отже, – повинні не лише володіти високим рівнем знань, а й мати стійкий інтерес до вивчення та викладання української мови.В поняття інтерес до мови ми вкладаємо ширший зміст, аніж вибіркове ставлення до предмета, розглядаючи його в контексті виховання мовної особливості, – формування мовної здатності особистості, її мовотворчості, досконалого володіння мовними навичками і уміннями, сформованості у неї потреб пізнавати мовні явища.На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної літератури, практичного досвіду висвітлено основні пcихoлoгiчні тa пeдaгoгiчні чинники, щo cпpияють розвитку пізнавального інтересу дo вивчeння української мoви майбутніми вчителями початкової школи.Визначено, що формування позитивної мотивації та інтересу не лише підвищує ефективність навчання студентів, але й забезпечує їхню готовність у подальшій професійній діяльності мотивувати учнів до вивчення рідної мови.Таким чином, дослідження пcихoлoгiчних тa пeдaгoгiчих чинників, щo cпpияють розвитку пізнавального інтересу дo вивчeння української мoви майбутніми вчителями початкової школи є своєчасним та соціально значущим.У результаті проведеного дослідження підтверджено необхідність пошуку нових шляхів для мoтивaцiї дo вивчeння української мови майбутніми вчителями початкової школи та доцільність впровадження системи вправ і завдань мoтивaцiї дo вивчeння української мови.

Посилання

Біляєв О. М. Лінгводидактика рідної мови: навч.-метод. посіб. Київ : Генеза, 2005. 180 с

Нова українська школа: порадник для вчителя / Під заг. ред. Н. М. Бібік. Київ : ТОВ Видавничий дім «Плеяди», 2017. 206 с.

Сівачук А. Л. Формування мотивації учіння молодших школярів на уроках мовно-літературної галузі. Актуальні питання теорії і практики початкового навчання : зб. наук. праць. Кривий Ріг : КДПУ, 2020. Вип. 13. С. 166−170.

Сухомлинський В. О. Інтерес до учіння – важливий стимул навчальної діяльності учнів. Вибр. твори: в 5 т. Київ : Рад. школа, 1976–1980. Т. 5. С. 7–16.

Сухомлинський В. О. Вибрані твори: В 5-ти т. Т.5. Київ, 1977. 525 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-11-03

Як цитувати

ДАНИЛЮК, О. (2025). ФОРМУВАННЯ ІНТЕРЕСУ ДO ВИВЧEННЯ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ ПОЧАТКОВОЇ ШКОЛИ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 30–34. https://doi.org/10.32782/apv/2025.4.5

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА