ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ У ПОЛІКУЛЬТУРНИХ ГРУПАХ УНІВЕРСИТЕТУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.22

Ключові слова:

інтегративний підхід, англійська мова для спеціальних цілей, полікультурна група, технологія навчання

Анотація

Здобуття якісної освіти, завдяки якій фахівець зможе працевлаштуватися у полікультурному колективі глобального світу, все більше привертає увагу іноземних громадян до вищих навчальних закладів України, тому що, окрім фахових знань із вузької обраної спеціалізації, студенти отримують можливість розвинути навички іншомовленнєвої діяльності у читанні, письмі, аудіюванні та усному мовленні. Викладачі Одеського національного університиту імені І.І. Мечникова, дотримуючись висунутих Міністерством освіти і науки України вимог і нормативів про необхідністіь професійно-орієнтованого навчання іноземної мови, вбачали у такому навчанні переваги щодо можливого поглиблення студентами знань із фахових дисциплін, а також опанування навичками спілкування у полікультурному середовищі. Викладання іноземної мови проходить в університеті у полікультурних групах і має низку особливостей. Автори дослідили ці особливості, з’ясували чинники, що не тільки сприяють накопиченню знань кожним студентом групи, але й залучають до співпраці з колективом через різні форми роботи на заняттях з англійської мови для спеціальних цілей (ESР). Об’єктом дослідження виступала іншомовленнєва діяльність студентів; предметом - форми і методи роботи з полікультурною групою на практичних заняттях і під час самостійної підготовки студентів. Цілями дослідження були: 1) з’ясування поняття «полікультурна група»; 2) аналіз психолого-лінгвістичних особливостей поведінки студентів полікультурних груп під час занять ESP; 3) розроблення інтегративних форм роботи щодо формування навичок іншомовленнєвої діяльності за умов офлайн та онлайн-навчання. Розроблено інтегративну технологію навчання ESP, яка пройшла апробацію на факультетах гуманітарної спрямованості і виявила ефективність започаткованих форм і методів роботи з полікультурною групою. Перспективи дослідження вбачаємо у залученні лекційних курсів носіїв мови для розвинення у студентів навичок сприйняття фахово-значущої інформації на слух.

Посилання

Добровольська Л.В. (1992) Методика навчання читання літератури за фахом на основі серії градуйованих за труднощами текстів: дис. … канд. пед. наук: 13.00.02. Київ. 245 с.

Добровольська Д., Добровольська Л. (2020) Технологія навчання іноземної мови в разі контактних та дистанційних форм роботи // Актуальні питання гуманітарних наук. Міжвуз. збірник наук. праць молодих вчених ДДПУ ім. І. Франка. Вип.31. Дрогобич: Гельветика. С.139–143

Зимняя И.А., Земцова Е.В. (2008) Интегративный подход к оценке единой социально-профессиональной компетентности выпускников вузов // Высшее образование сегодня. № 5. C. 14–19.

Leonard J. (2012) Integrative Learning: a Grounded Theory// Issues in Integrative Studies, № 30. Pp. 48–74.

Rao P.S (2019) The Role of English as a global Language// Research Journal of English. Vol.4. Issue 1. Pp. 59–66.

A Rewarding Challenge: How the multiplicity of languages could strengthen Europe (2008) Proposals from the Group of Intellectuals for Intercultural Dialogue set up at the initiative of the European Commission. Brussels. 30 p.

Ryan, P. (2015) An Integrative Approach to English Language Teaching// Issues in Interdisciplinary Studies. № 33. Pp. 181–209.

Євроосвіта: центр міжнародних проектів. http://www.euroosvita.net/index.php/?category=1&id=6556&fbclid=IwAR1w4g8vLg5-9zdZ3Lbxc4hhyEvgvS0_QU5AdsFlW-brx_iz3YtdbYxKjQg

http://www/researchgate/net3342

http://www.tnu.in.ua>file 1326575]

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-14

Як цитувати

ДОБРОВОЛЬСЬКА, Л., АНУФРІЄВА, Н., & ДОБРОВОЛЬСЬКА, Д. (2022). ІНТЕГРАТИВНИЙ ПІДХІД ДО НАВЧАННЯ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ДЛЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ЦІЛЕЙ У ПОЛІКУЛЬТУРНИХ ГРУПАХ УНІВЕРСИТЕТУ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 142–149. https://doi.org/10.32782/apv/2021.6.22

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА