ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ІГРОВОГО МОДЕЛЮВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.33

Ключові слова:

майбутні спеціальні педагоги, професійні якості, ігрове моделювання

Анотація

У статті розглядається проблематика професійної підготовки майбутніх спеціальних педагогів у сучасному закладі вищої освіти. У фокусі дослідження перебуває ігрове моделювання як ефективна навчальна технологія та особливості його використання у фаховій підготовці майбутніх спеціальних педагогів. Аналізуючи сучасний стан педагогічної освіти в Україні, автори звертають особливу увагу на необхідність застосування інтерактивних навчальних технологій у сучасних педагогічних університетах, що сприятиме підвищенню фахової компетентності та особистісної готовності здобувачів освіти до самостійного виконання практичної діяльності. Щоб реалізувати мету дослідження, яка полягає в доведенні корисності технології ігрового моделювання в навчанні спеціальних педагогів, автори використовують комплекс компаративно-теоретичних методів, які дозволяють визначити компоненти особистісної готовності здобувачів спеціальної освіти до майбутньої професійної діяльності, розглянути можливості ігрового моделювання як засобу ефективного формування загальних і фахових компетентностей майбутніх педагогів, охарактеризувати суть і особливості технології ігрового моделювання в розвитку особистісних якостей майбутніх фахівців, визначити принципи, на яких має базуватися використання технології ігрового моделювання в роботі зі здобувачами спеціальної освіти, описати вимоги до створення сприятливого ігрового середовища, що допомагатиме правильно й ефективно організувати інтерактивне навчання майбутніх спеціальних педагогів. У підсумку автори доходять висновку, що ігрове моделювання, за умови системного та грамотного його використання, може бути корисним засобом формування у здобувачів спеціальної освіти як загальних, так і спеціальних (фахових) компетентностей, а також якостей особистості, необхідних для успішного виконання професійної діяльності.

Посилання

Волкова Н.П. Педагогіка : Посібник для студентів вищих навчальних закладів. Київ: Видавничий центр «Академія», 2001. 576 с.

Дахин А.Н. Педагогическое моделирование : монография. Новосибирск : Изд-во НИПКиПРО, 2005. 230 с.

Зайченко І.В. Педагогіка: підручник. Київ : Видавництво Ліра-К, 2016. 608 с.

Коваленко О.Е. Методика професійного навчання. Харків : Вид-во НУА, 2005. 360 с.

Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи. Київ : «Центр учбової літератури», 2009. 472 с.

Панфилова А.П. Игровое моделирование в деятельности педагога. Москва : «Академия», 2006. 368 с.

Професійні та особистісні якості спеціального педагога [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://um.co.ua/14/14-3/14-35595.html.

Тельна О.А. Імітаційно-рольове моделювання в професійній підготовці корекційних педагогів. Актуальні питання корекційної освіти: зб. Наук. Праць № 4. Кам’янець-Подільський : «Медобори-2006», 2014. С. 358 – 367.

Фоминых М.В. Технология применения игрового моделирования в процессе развития педагогических способностей студентов профессионально-педагогического университета. Москва, 2010. 85 с.

Щербань П.М. Навчально-педагогічні ігри у вищих навчальних закладах : Навч. посібник. Київ : Вища школа, 2004. 207 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

ТЕЛЬНА, О., ТАРАСОВА, В., & КОНДРАТЕНКО, В. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ У МАЙБУТНІХ СПЕЦІАЛЬНИХ ПЕДАГОГІВ ЗАСОБАМИ ІГРОВОГО МОДЕЛЮВАННЯ. Acta Paedagogica Volynienses, 1(1), 211–216. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.33

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА