ВПЛИВ НАВЧАННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ НАВИЧОК У МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.35

Ключові слова:

хімічні дисципліни, професійні навички, медичні факультети, медична хімія, біоорганічна хімія, біологічна хімія

Анотація

У статті розглядається вплив вивчення трьох хімічних дисциплін, які починають студенти медичних факультетів вивчати на перших двох курсах, на формування професійних навичок лікарів. Хімічні дисципліни мають особливе значення для формування майбутнього фахівця з одного боку, вони є базою для формування і розвитку особистості студентів, а з іншого є науковим фундаментом набуття професійно значущих знань, а також базисом для вивчення фахових дисциплін. Розглядаються навчальні програми з хімічних дисциплін на засадах компетентнісного підходу. Результати навчання хімічних дисциплін сформульовані в термінах компетентностей: інтегральної, загальної та спеціальної. Інтегральна компетентність визначається здатністю розв’язувати типові та складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у професійній діяльності. Це також набуття знань, умінь, навичок, які напрацьовуються у процесі вивчення кожної конкретної хімічної навчальної дисципліни. До загальних компетентностей відносять такі, що мають загальний характер і можуть бути сформовані в процесі вивчення кожної з навчальних дисциплін та застосовані в інших сферах для вирішення ситуаційних завдань. Наведено вплив вивчення хімічних дисциплін на виникнення та сформованість фахових компетентностей з кожної окремої хімічної дисципліни. Не менш важливим у формуванні змісту хімічних дисциплін, окрім структурування навчального матеріалу на основі інтеграції знань, є локальне модульне структурування інформаційних блоків навчальної дисципліни на засадах компетентнісного підходу. Усі складові компетентності, що формуються засобами хімічних дисциплін, розглядаються як елементи цілісної системи, де системотвірним чинником є їх орієнтованість на майбутній фах.

Посилання

Національна стратегія реформування системи охорони здоров’я на період 2015–2020 років. Міністерство охорони здоров’я України. (2014) URL: http://moz.gov.ua/uploads/0/691-strategiya.pdf (дата звернення: 14.09.2019).

Про визнання таким, що втратив чинність, наказу Міністерства освіти України від 2 червня 1993 р. № 161 : Наказ Міністерства освіти і науки від 13 листопада 2014 р. № 1310. Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 21.11 2014 року № 1485/26262. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1485-14 (дата звернення: 11.05.2018).

Про вищу освіту : Закон України. Відомості Верховної Ради (ВВР), 2014, № 37–38, ст. 20004. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1556-18 (дата звернення: 20.06.2019).

Про освіту : Закон України. 2017. Відомості Верховної Ради. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19 (дата звернення: 23.09.2019).

Про стратегію сталого розвитку України до 2030 року (проєкт) (2018). Відомості Верховної Ради URL:http://search.ligazakon.ua/l_doc2.nsf/link1/JH6YF00A.html (дата звернення: 23.05.2019).

Стратегія розвитку медичної освіти в Україні. МОЗ України, 2019. Офіційний веб-сайт МОЗ України. URL: https://moz.gov.ua/strategija-rozvitku-medichnoi-osviti (дата звернення 18.11.2020).

Стратегія сталого розвитку «Україна-2020» : Указ президента України від 12 січня 2015 року № 2/2015. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/5/2015 (дата звернення 11.05.2016).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

ФІЛІППОВА, Л. (2022). ВПЛИВ НАВЧАННЯ ХІМІЧНИХ ДИСЦИПЛІН НА ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ НАВИЧОК У МАЙБУТНІХ ЛІКАРІВ. Acta Paedagogica Volynienses, 1(1), 222–226. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.1.35

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА