ІНТЕРАКТИВНА МЕТОДИЧНА МАЙСТЕРНЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.12

Ключові слова:

професійна підготовка, soft skills, універсальні та специфічні soft skills, методична майстерня, методична рефлексія, інтегративно-інтерактивна модель

Анотація

Дана стаття присвячена актуальній темі сучасної методики формування професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови у закладах вищої освіти (ЗВО). Автори вважають за необхідне введення soft skills (гнучких вмінь) в структуру професійної компетентності майбутнього вчителя іноземної мови. В статті наведені результати анкетування викладачів та студентів НІІ іноземної філології Житомирського державного університету імені Івана Франка, а також точки зору вітчизняних та зарубіжних вчених на проблему формування soft skills, що дало авторам можливість дійти висновку про важливість та необхідність вказаного виду умінь майбутніх вчителів іноземної мови. На основі аналізу були визначені фактори, що перешкоджають ефективному формуванню soft skills у майбутніх вчителів. Стаття містить таблицю виокремлених авторами універсальних та специфічних для вчителя іноземної мови soft skills. Автори статті вважають за доцільне відійти від традиційної транслятивної (лекційно-семінарської) методики професійної підготовки вчителів і перейти до інтегративно-інтерактивної моделі, яка спонукає студентів до самостійного оволодіння знаннями, уміннями і пошуку професійно-значущих рішень у співпраці. У статті описується суть, особливості організації та проведення методичних інтерактивних майстерень з курсу «Методика навчання іноземних мов» з урахуванням положень французької групи нової освіти ЖФЕН як засобу формування soft skills. Етапи методичної майстерні, що описується, містять приклади завдань з використанням різноманітних технологій критичного мислення, які надають можливість майбутнім вчителям іноземної мови продемонструвати власний рівень soft skills, оцінити його та, за необхідності, скорегувати шляхи його удосконалення. В статті описуються перспективи подальших досліджень в означеному напрямку.

Посилання

Андреева К. Форсайт компетенций 2030 и Атлас новых профессий. АСИ. Екатеринбург : Издательские решения, 2017. Т. 5. 498 с.

Баринова, О.В. Понятие и сущность компетенции Баринова О.В. NovaInfo, 2014. № 19. URL: https://novainfo.ru/article/1935 (дата звернення: 18.01.2022).

Горьковая, О.П., Козловский, Н.В., Матыкина, В.С., & Петров, А.В. «Soft SkillsS»: в поиске универсальных трактовок «гибких» навыков современных работников. Общество. Среда. Развитие, № 4(53), 2019, c. 20–25. URL: https://elibrary.ru/item.asp?id=42332480 (дата звернення: 16.01.2022)

Длугунович Н.А. Soft skills як необхідна складова підготовки ІТ-фахівців. Вісник Хмельницького національного університету. 2014. № 6(219). С. 239–242.

Добровольська О., Саприкіна М., Деркач Т. та ін. Навички для успішної кар’єри [курс для здобувачів освіти закладів професійної (професійно-технічної) освіти] Київ : 2020. 300 с. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/pto/2021/02/24/Metodychni%20materialy%20kursu%20Navychky%20dlya%20uspishnoyi%20karyery_02_24.pdf (дата звернення: 28.12.2021)

Игумнова О.В. «Жизненные» и «гибкие» навыки обучающихся: границы применимости понятий в педагогике // Теория и практика научных исследований: психология, педагогика, экономика и управление. 2019. № 4(8). С. 25–38.

Коваль, К.О. Розвиток «soft skills» у студентів – один з важливих чинників працевлаштування, Вісник Вінницького політехнічного університету, 2015, № 2, с. 165.

Методика навчання іноземних мов і культур: теорія і практика : підручник для студ. класичних, педагогічних і лінгвістичних університетів / О.Б. Бігич, Н.Ф. Бориско, Г.Е. Борецька та ін. / за заг. ред. С.Ю. Ніколаєвої. – Київ : Ленвіт, 2013. 590 с.

Нагимова Н.И., Багаутдинов Р.Р., Фахретдинова М.А. Развитие soft skills – компетенций молодого педагога профессиональной образовательной организации: роль и значение в профессиональной деятельности. Современные проблемы науки и образования. 2020. № 2. DOI: 10.17513/spno.29759. URL: http://science-education.ru/ru/article/ view? Id = 29759. (дата звернення: 20.01.2022)

Портланд Ю. Что такое soft skills и почему они так важны для карьеры? URL: https://dnevnyk-uspeha.com/rabotai-karera/chto-takoe-soft-skills-i-pochemu-oni-tak-vazhnyi-dlya-kareryi.html. (дата звернення: 20.01.2022)

Технологія майстерень [Електронний ресурс] URL: https://teacher.at.ua/publ/innovacijni_tekhnologiji_navchannja/tekhnologija_majsteren/63-1-0-5912 (дата звернення: 20.01.2022)

James J. Heckman Hard Evidence on Soft Skills [Електронний ресурс] J. James Heckman, Tim D. Kautz // Working Paper 18121 ; National Bureau of Economic Research. June 2012. URL: http://www.nber.org/papers/w18121 (дата звернення: 20.01.2022)

Oxford English Dictionary / 2nd edition. Clarendon Press, 1989. С. 624

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

КАЛІНІНА, Л., ПАПІЖУК, В., & ПРОКОПЧУК, Н. (2022). ІНТЕРАКТИВНА МЕТОДИЧНА МАЙСТЕРНЯ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS У ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 73–80. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.12

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ПОЧАТКОВА ОСВІТА