САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ЯК САМОІДЕНТИФІКАЦІЯ. ПРОЄКТУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ЗАСОБАМИ ЛІНГВІСТИЧНИХ СТРАТЕГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.17

Ключові слова:

самореалізація, самоідентифікація, креативність, продуцент, візуальний складник, інспірація

Анотація

Важко переоцінити значення літературного тексту у розвитку текстотворчої компетентності здобувачів нефілологічних спеціальностей закладів вищої освіти – як усіх загалом, так і специфічно тих, в кого є здібності до літературної творчості. Потужним при цьому є потенціал есеїстики, самореалізації як акту самоідентифікації, креативності крізь призму слова та нараторського аспекту есеїстики. У статті презентовано й окреслено терміни самореалізації, креативності та самоідентифікації відповідних домінант у словесному наративі студента-продуцента-креатора. Самореалізація постає творчою сигнантою у процесі самоідентифікації крізь призму словесної майстерності акмеологічних наративів. Термін «самореалізація» має відповідати чіткій дефініції явища самоідентифікації крізь призму текстових стратегій у проєктуванні та реалізації лінгвістичних реалій студента у креативному аспекті рецептивної і продуктивної словесності, реалізації своїх творчих потенцій крізь грані образної естетики та словесних площин у філігранному зображенні слова. Акт самореалізації вербалізується у творчій свідомості та постає як креативність крізь рефлексію поетичних і прозових висловлювань студента-новатора. Креативність є метанавичкою у модерному суспільстві, вона допомагає усвідомити та реалізувати потенціал слова в площині текстового наративу. Інспірація й реалізація життєвого досвіду крізь призму текстових реалій, здатність поєднувати думки, знання, можливості та здобуті цінності детермінують сучасного студента-словесника як креативного новатора крізь призму слова та його реалій у текстовій матерії. Креативність трактується як творчі можливості людини, що можуть бути презентовані в мисленні, почуттях, спілкуванні, окремих видах діяльності, характеризувати особистість загалом або її окремі сторони. Беззаперечною є теза про те, що креативність – це здатність виконувати роботу, яка одночасно є новаторською (тобто оригінальною, несподіваною) і корисною, що відповідає вимогам сучасності.

Посилання

Аристотель. Поэтика. Риторика. Санкт-Петербург, 2000. 348 с.

Богоявленская Д. О предмете и методе исследования творческих способностей. Психология мышления. 1995. № 5. Т. 16.

Воронцова Ж. Самореалізація особистості старшокласника у процесі диференційованої навчальної діяльності : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.09. Харків, 2007. 243 с.

Гилфорд Дж. Три стороны интеллекта / под ред. А. Матюшкина. Москва : Прогресс, 1965. 534 c.

Дружинин В. Психология общих способностей : учебное пособие для бакалаврата, специалитета и магистратуры. Москва, 2019. 349 с.

Енциклопедія освіти / за ред. В. Кременя. Київ: Юрінком Інтер, 2008ю 1040 с.

Коростылева Л. Психология самореализации личности: затруднения в профессиональной сфере. Санкт-Петербург, 2005. 222 с.

Курочкина А. Исследования креативности: постановка проблемы экономики. Международная научная конференция, г. Санкт-Петербург, 19–20 мая 2009 г. Москва, 2009. С. 630–639.

Левченко Л. Творча самореалізація старшокласників у науково-дослідницькій діяльності шкіл нового типу : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01. Суми, 1999. 211 с.

Моляко В. Психологічна готовність до творчої праці. Київ, 1989. 36 с.

Мудрик А. Социaльная педагогика: yчебник. Mосква, 2007. 224 c.

Пономарев Я. Психология творчества. Москва : Наука, 1996. 304 с.

Професійна освіта : словник / уклад. С. Гончаренко та ін. ; за ред. Н. Ничкало. Київ : Вища школа, 2000. 380 с.

Психологічна енциклопедія / автор-упоряд. О. Степанов. Київ: Академвидав, 2006. 424 с.

Стернберг Р. Модель структуры интеллекта Гилфорда: структура без фундамента. Основные современные концепции творчества и одаренности. Москва : Молодая гвардия, 1976. 305 с.

Чхеайло І. Самореалізація особи (соціально-філософський аналіз) : дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03. Харків, 2000. 181 с.

Lubart T. Children’s creative potential: an empirical study of measurement issues. Learning and Individual Differences. 2010. № 20. Р. 388–392.

Szmidt K.J. ABC kreatywności. Difin. 2010. P. 8–10.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

КУРИЛЕНКО, Д. (2022). САМОРЕАЛІЗАЦІЯ ЯК САМОІДЕНТИФІКАЦІЯ. ПРОЄКТУВАННЯ ОСОБИСТОСТІ ЗАСОБАМИ ЛІНГВІСТИЧНИХ СТРАТЕГІЙ. Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 109–113. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.17

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ПОЧАТКОВА ОСВІТА