ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ОКРЕМИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС КОЛЕДЖУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.23

Ключові слова:

технології дистанційного навчання, цифрове навчання, хмарні технології, ігрові технології, перевернутий клас, інтерактивне навчання

Анотація

Питання упровадження окремих технологій дистанційного навчання в освітній процес, їх впливу на результати навчальних досягнень майбутніх фахівців освіти постає дуже актуальним у зв’язку з необхідністю пошуку більш сучасних форм і методів роботи з метою підвищення рівня підготовки здобувачів фахової передвищої освіти. Тому дуже важливо зрозуміти, що відбувається зараз в освіті і що чекає у зв’язку зі впровадженням сучасних освітніх технологій та які саме з них найбільше впливають на якість дистанційного навчання. Мета дослідження – здійснити теоретичний аналіз проблеми і на цій основі розкрити потенціал та можливості окремих дистанційних технологій в освітньому процесі коледжу, зокрема під час вивчення іноземної мови. У статті проаналізовано основні тенденції дистанційного навчання. Увагу акцентовано на величезний потенціал дистанційних технологій навчання та доцільність застосування найефективніших із них, а саме тих, які забезпечують інтерактивну взаємодію викладачів і студентів та сприяють безперервному навчанню. До переваг дистанційного навчання віднесено низку досліджених та використаних у практиці роботи технологій, які сприяють персоналізації навчання, у межах яких студенти мають можливість вибору, опанування додатковими компетентностями та підвищення мотивації до самонавчання. Описано використання технології «перевернуте навчання», форми змішаного навчання, яка поєднує «синхронне» навчання з «асинхронним». Обґрунтовано використання хмарних та ігрових технологій у процесі вивчення іноземної мови. Упровадження технологій дистанційного навчання у процес навчання іноземної мови сприяє більш ефективному вирішенню основних завдань оволодіння іншомовною комунікативною компетентністю та потребує додаткових досліджень, які будуть переглядатися відповідно до вимог часу.

Посилання

Аналітична записка підготовлена у рамках проєкту «Європейський Союз для сталості громадянського суспільства в Україні». ІСАР Єднання за фінансової підтримки Європейського Союзу, 2021. URL: https:// cedos.org.ua/researches/osvita-v-umovah-pandemiyi-analiz-problem-i-naslidkiv/ (дата звернення 05.01.2022).

Васильченко Л.В., Лапшина І.С. Організаційно-методичне забезпечення дистанційного навчання в закладах освіти. Харків : Вид. група «Основа», 2016. 128 с. (Бібліотека журналу «Управління школою». Вип. 01 (157).

Васильченко Л.В., Шацька Н.М. Досвід реалізації дистанційного навчання в умовах пандемії. Open educational e-environment of modern University. 2021. № 10 С. 43-55. URL: https://doi.org/10.28925/2414-0325.2021.105 (дата звернення 05.01.2022).

Державний стандарт початкової освіти: Постанова Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 № 87, в редакції від 06.10.2020. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/87-2018-%D0%BF#Text, (дата звернення: 20.12.2021).

Інформаційно-аналітична довідка про результати опитування щодо стану використання технологій дистанційного навчання у закладах вищої освіти України: Державна служба якості освіти України, 2021. URL: https://sqe.gov.ua/wp-content/uploads/2021/05/ANALITICHNA_DOVIDKA_Opituvannya_FPO_ZVO_DSYAO_05.2021.pdf (дата звернення 05.01.2022).

Кухаренко В.М., Бондаренко В.В. Екстрене дистанційне навчання в Україні: монографія. Харків : Вид-во КП «Міська друкарня», 2020. 409 с.

Лист МОН України від 22.09.2021 № 1/9-482 «Щодо методичних рекомендацій про викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2021/2022 навчальному році. URL: https://mon.gov.ua/ua/npa?

params=&type=npa&key=&from=22.09.2021&to=&num=&category=&tag С. 58-71. (дата звернення: 20.12.2021).

Лотоцька А., Пасічник О. Організація дистанційного навчання в школі: методичні рекомендації. (2020). URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/ zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendaziidustanciyna%20osvita-2020.pdf (дата звернення 05.01.2022).

Організація освітнього процесу в школах України в умовах карантину: аналітична записка. Л. Гриневич та ін. Київ: Київський університет імені Бориса Грінченка, 2020. 76 с.

Arnett, Thomas. Blended learning best practices during the pandemic. October 14, 2021. URL: https://www.christenseninstitute.org/podcast/blended-learning-best-practices-during-the-pandemic/ (дата звернення 05.01.2022).

Fisher, Julia Freeland. 5 education innovation trends worth watching in 2022. Jan 6, 2022. URL: https://www.christenseninstitute.org/blog/5-education-innovation-trends-worth-watching-in-2022/ (дата звернення 08.01.2022).

Peachey, Nik. Managing online learning, 2021. URL: www.oup.com/elt/expert (дата останнього звернення 05.01.2022).

Peachey, Nik. The Flipped Classroom for English Language Teaching. URL: www.oup.com/elt/expert (дата звернення 05.01.2022).

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

ПАНЧЕНКО, Т., ЖАЛО, О., ЛУК’ЯНЕНКО, В., & СЧАСТЛИВА, О. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ВПРОВАДЖЕННЯ ОКРЕМИХ ТЕХНОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС КОЛЕДЖУ. Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 147–153. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.23

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ПОЧАТКОВА ОСВІТА