ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ОНЛАЙН-ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.25

Ключові слова:

цифрові онлайн-інструменти, дистанційне навчання, навчальні платформи, онлайн-курси, віртуальне навчальне середовище, онлайн-сервіс, освітній процес

Анотація

У статті охарактеризовано доцільність використання єдиного віртуального навчального середовища (VLE – Virtual learning environment), завдяки якому студенти отримують доступ до навчального контенту, мають можливість взаємодіяти з ним, із викладачами та один з одним; розкрито можливості навчальної платформи Moodle для реалізації дистанційного навчання; представлено низку цифрових онлайн-інструментів для ефективної реалізації дистанційного навчання: для підготовки до вивчення нового матеріалу, подання нової інформації; тренування, виконання завдань, перевірки знань, рефлексії, комунікації між учасниками освітнього процесу; визначено критерії відбору інструментів для організації дистанційного навчання; окреслено навички, які формуються у студентів під час дистанційного навчання: інформаційна, мультимедійна, організаційна, комунікативна та продуктивна грамотність; запропоновано перелік платформ відкритих онлайн-курсів для організації самоосвіти педагогів («Prometeus», «Coursera», «EdEra», «iLearn»); наведено рекомендації для викладачів щодо організації навчання в дистанційному режимі, а саме: зробити матеріал максимально доступним, цікавим, наочним; надавати чіткі інструкції щодо виконання завдань та оприлюднювати інструктивні матеріали до занять із відповідної теми на навчальній платформі закладів вищої освіти (Moodle); ретельно добирати інструменти для підготовки до вивчення нового матеріалу, подання нової інформації, тренування, виконання завдань, перевірки знань, рефлексії; організувати навчальне спілкування зі студентами через Meet, Zoom, Skype, Viber; розміщувати на навчальній платформі закладів вищої освіти чи в мережі Інтернет (Classroom, Moodle, Google-диск) мультимедійні матеріали (презентації, відеоролики тощо), які допоможуть студентам у вивченні певної теми; надавати студентам перелік інтернет-джерел, які сприятимуть засвоєнню навчального матеріалу; забезпечити регулярний зворотний зв'язок щодо оцінювання результатів навчання.

Посилання

Блог Центру навчальних та інноваційних технологій УКУ ( про методики викладання в т.ч. із технологіями, про освітні ресурси, цифрові інструменти та багато іншого). URL: http://ceit-blog.ucu.edu.ua/resursy/tsyfroviinstrumenty/testy-ta-kvizy/ (дата звернення: 15.01.2022).

Дистанційний формат взаємодії суб’єктів освітньої діяльності : методичні рекомендації / за ред. І.В. Удовиченко. Суми : НВВ КЗ СОІППО, 2021. – 198 с.

Застосунки для створення інтерактивного цифрового контенту. URL: https://cutt.ly/MI6ZN2X (дата звернення: 10.01.2022).

Організація дистанційного навчання в школі: методичні рекомендації. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/metodichni%20recomendazii/2020/metodichni%20recomendazii-dustanciyna%20osvita-2020.pdf (дата звернення: 17.01.2022).

П’ять найкращих інструментів для створення карт знань. URL: https://teach-hub.com/p-iat-naykrashchykhinstrumentiv-dlia-stvorennia-kart-znan/ (дата звернення: 11.01.2022).

Рогульська О.О. Особливості підготовки майбутніх учителів іноземної мови у закладах вищої освіти України. Проблеми підготовки сучасного вчителя: зб. наук. праць Уманського державного педагогічного ун-ту імені Павла Тичини / ред. кол.: О.І. Безлюдний (гол. ред.) та ін. Умань: ВПЦ «Візаві», 2018. Вип. 17. С. 291–304.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

РОГУЛЬСЬКА, О., РУДНІЦЬКА, К., & ДРОЗДОВА, В. (2022). ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ ОНЛАЙН-ІНСТРУМЕНТІВ ДЛЯ ЕФЕКТИВНОЇ РЕАЛІЗАЦІЇ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ. Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 161–169. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.25

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ПОЧАТКОВА ОСВІТА