ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS НА СТАДІЯХ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.32

Ключові слова:

soft skills, періодизація освіти, креативна освіта, особистісний розвиток здобувача

Анотація

Рекомендації щодо формування soft skills у системі вищої освіти з’явилися у світовій практиці ще в 1950-ті роки минулого століття, що привело до суттєвих змін в освітній діяльності та вимог у професійній діяльності. Проблема формування soft skills в останні роки все більше приваблює вітчизняних дослідників, цей інтерес значною мірою пов'язаний зі змінами в системі освіти нашої країни. Саме тому у статті розглядається проблема диференціації періодів становлення креативної особистості для набуття навичок soft skills. Метою цієї роботи є аналіз усіх стадій професійного становлення особистості та з’ясування, на якій стадії відбувається найбільше формування soft skills (гнучких навичок). Авторами визначені основні поняття та підходи періодизації. Встановлено, що диференціація і періодизація становлення креативної особистості здійснюються за трьома основними взаємозалежними напрямами, такими як стадії професійного становлення особистості, вікові періоди і стадії становлення особистості та стадії становлення креативної особистості. Детально розглядаються всі стадії професійного становлення особистості та проблеми в освітньому процесі, що вимагають відповідних креативно спрямованих психолого-педагогічних дій. Детально розглянувши стадії професійного становлення особистості, автори встановили, що саме на стадії професійного навчання відбувається набуття та розвиток soft skills. Саме на цій стадії викладачам вищих навчальних закладів необхідно приділяти особливу увагу формуванню у здобувачів необхідних гнучких навичок. Завдання сучасних викладачів – не тільки допомогти засвоїти здобувачам необхідну професійну програму, але й спонукати розвиток певних компетенцій, які допоможуть їм бути конкурентоспроможними на сучасному ринку праці.

Посилання

Калимуллин А.М., Габдулхаков В.Ф. О стратегических ориентирах развития педагогического образования в России в контексте глобальных перемен. Образование и саморазвитие. 2015. № 4 (46). С. 3–9.

Муравйова І.О., Целікова А.С. Креативна педагогіка як іноваційна галузь розвитку креативності учня. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. Запоріжжя, 2020. № 70, Т. 3. С. 135–139.

Цаликова И.К., Пахотина С.В. Научные исследования по вопросам формирования soft skills (обзор данных в международных базах Scopus, Web of Science). Образование и наука. 2019. № 8, Т. 21. С. 187–207.

Brooks N.G., Greer T.H., Morris S.A. Information systems security job advertisement analysis: Skills review and implications for information systems curriculum. Journal of Education for Business. 2018. Vol 93 (5). P. 213–221.

Callier V., Singiser R.H., Vanderford N. Connecting undergraduate science education with the needs of today’s graduates. F1000 Research. 2014. No 3. P. 279.

Chamorro-Premuzic T., Arteche A., Bremner A. J. Greven C., Furnham A. Soft skills in higher education: importance and improvement ratings as a function of individual differences and academic performance. Educational Psychology. 2010. No 30 (2). P. 221–241.

Fernández-Sanz L., Villalba M. T., Medina J. A., Misra S. A study on the key soft skills for successful participation of students in multinational engineering education. International Journal of Engineering Education. 2017. No 33(6). P. 2061–2070.

Gale A.J., Duffey M.A., Park-Gates Sh., Peek P.F. Soft Skills versus hard skills: practitioners’ perspectives on interior design interns. Journal of Interior Design. 2017. No 42(4). P. 45–63.

Gruzdev M.V., Kuznetsova I.V., Tarkhanova I.Y., Kazakova E.I. University graduates’ soft skills: the employers’ opinion. European Journal of Con-temporary Education. 2018. No 7 (4). P. 690–698.

Mardis M.A., Ma J., Jones F.R., Ambavarapu C.R., Kelleher H.M., Spears L.I., McClure C.R. Assessing alignment between information technology educational opportunities, professional requirements, and industry demands. Education and Information Technologies. 2018. No 23 (4). P. 1547–1584.

Robles M.M. Executive Perceptions of the Top 10 soft skills needed in today’s workplace. Business Communication Quarterly. 2012. No 75 (4). P. 453–465.

Sisson L.G., Adams A.R. Essential hospitality management competencies: The importance of soft skills. Journal of Hospitality and Tourism Education. 2013. No 25 (3). P. 131–145.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-04-14

Як цитувати

ВОЛОБУЄВА, Т., ЦЕЛІКОВА, А., МУРАВЙОВА, І., & БОЛОКАН, І. (2022). ФОРМУВАННЯ SOFT SKILLS НА СТАДІЯХ ПРОФЕСІЙНОГО СТАНОВЛЕННЯ ОСОБИСТОСТІ. Acta Paedagogica Volynienses, 2(1), 210–215. https://doi.org/10.32782/apv/2022.1.2.32

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 ПОЧАТКОВА ОСВІТА