СУЧАСНІ ПІДХОДИ ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У ПІДВИЩЕННІ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТІВ ДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.7

Ключові слова:

соціальні мережі, іноземна мова, пізнавальний інтерес, Web-сервіси.

Анотація

У статті розглянуто потенційні можливості та особливості сучасних підходів використання соціальних мереж як засобу активізації пізнавального інтересу студентів до вивчення іноземної мови. Наведено статистичні дані проведеного у 2021 р. дослідженні аналітичною компанією «R&B Group» в галузі досліджень ринку і рекламної діяльності щодо найпопулярніших соціальних мереж у світі за кількістю користувачів. Здійснено їх аналітичний аналіз. Здійснено аналіз ключового поняття дослідження «соціальні мережі» з точки зору різних наукових підходів. Акцентовано увагу на історичному започаткуванні терміну «соціальні мережі». Окреслено освітні функції використання соціальних мереж Facebook, Instagram, YouTube, Telegram, TikTok на практичних заняттях з іноземної мови та окреслено їх освітньо-пізнавальні можливості. Обґрунтовано технології їх використання під час проведення практичних занять з іноземної мови. Наведено приклади творчих завдань із залученням соціальних мереж, які доцільно використовувати на практичних заняттях з іноземної мови з метою активізації пізнавального інтересу студентської молоді. Представлено фрагменти авторської технології використання інтерактивних вправ та завдань спрямованих на вивчення лексичних одиниць, граматичних та орфографічних навичок, аудіювання та на закріплення вивченого матеріалу. Доведено, що проведення практичних занять з іноземної мови з використанням соціальних мереж, сприяє реалізації принципу доступності навчання, зручності, великої інформативності, неформальності навчання, сприятливого емоційного фону, оптимізації освітнього процесу, індивідуального підходу в навчанні, а також створює міцне підґрунтя для активізації пізнавального інтересу студентів, самонавчання і саморозвитку, формування навичок комунікації та кооперації між викладачем та студентом у позааудиторний час, долають будь-які бар’єри в обмеженості доступу до навчання, роблять його нестандартним і цікавим.

Посилання

Бодненко Д. Использование социальной сети Facebook для обучения будущих журналистов. Науковий вісник інноваційних технологій. 2012. № 1, 29-35.

Бужиков Р., Доній В. Social networks as a modern tool of teaching foreign language. Сучасні дослідження з іноземної філології. 2021. Том 19. № 1, 202-210. https://doi.org/10.32782/2617-3921.2021.19.202-210.

Івашньова С. Використання соціальних сервісів та соціальних мереж в освіті. Наукові записки НДУ ім. М. Гоголя. Психолого-педагогічні науки. 2012. № 2, 15-17.

Карпа І. Використання веб-сторінок та соціальної мережі Facebook у процесі навчання англійської мови. Актуальні питання гуманітарних наук: зб. наук. пр. 2015. Вип. 12, 267-272.

Козубай І., Плиска В. Актуальність використання соціальної мережі instagram для вивчення англійської мови. 2020. Scientific Collection «InterConf» : INTERNATIONAL FORUM: PROBLEMS AND SCIENTIFIC SOLUTIONS (November 6-8, 2020). С. 355-358.

Майнаєв Ф. Використання соціальних мереж у online-навчанні. Innovative solutions in modern science. 2016. № 2 (2), 1-9.

Мірошниченко А., Шевнюк О. Інстаграм як сучасне освітнє середовище. Мистецтво та освіта. 2020. № 3, 40-45.

Офіційний Web-site R&B Group» в галузі досліджень ринку і рекламної діяльності. URL: https://rb.com.ua/uk/.

Соломаха А. Применение цифровых технологий для формирования иноязычной грамматической компетенции в процессе раннего обучения иностранным языкам (на примере немецкого языка). Відкрите освітнє е-середовище сучасного університету. 2020. Том 8, 121-135.

Хоружа Л., Прошкін В., Котенко О., Смірнова-Трибульська Є. Digital competence: abilities of a lecturer and expectations of students (Ukrainian-Polish context). E-learning and STEM Education. 2019. 11, 421-439.

Щербаков О. Соціальна мережа для підтримки навчального процесу у ВНЗ. Системи обробки інформації. 2012. Вип. 8, 159-162. 12. Audi J. P. Bato. Students’ attitudes towards the development of an online guidance counseling system. Information Technologies and Learning Tools. 2016. Vol. 56. № 6. P. 40-50.

Pikhart M. The Impact of the Use of Social Media on Second Language Acquisition. Procedia Computer Science. 2021. Volume 192, 1621-1628.

Кosharna N., Terletska L., Chahrak N., Nazarenko O., Vovchasta N. Changes in the methodology of teaching foreign languages at higher educational institutions under current conditions. «Laplage Em Revista (International)». 2021. Vol. 192, 1621-1628. https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.08.166

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-10

Як цитувати

БРОВКО, К. (2022). СУЧАСНІ ПІДХОДИ ВИКОРИСТАННЯ СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У ПІДВИЩЕННІ ПІЗНАВАЛЬНОГО ІНТЕРЕСУ СТУДЕНТІВ ДО ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 47–53. https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.7

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА