ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.24

Ключові слова:

інформаційні та комунікаційні технології, інтернет ресурси, навчально-виховний процес, іноваційні засоби навчання, іноземна мова, позааудіторні заходи.

Анотація

Стаття присвячена актуальній темі використання новітніх інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). Важливим аспектом підвищення ефективності освіти є удосконалення та модернізація сучасних засобів організації праці всіх суб’єктів освітньої діяльності – студентів, педагогів, учених. Активне застосування ІКТ є засобом реалізації комунікативно-орієнтованого методу навчання іноземній мові. Розглядається аспект використання інформаційно-комунікаційних технологій для покращення навчання та урізноманітнення методів, засобів і прийомів викладання іноземної мови. Мета даної статті розкрити можливості застосування ІКТ для створення інформаційно-освітнього середовища, яке підвищує мотивацію студентів до вивчення іноземних мов та робить процес пізнання цікавішим і творчим. Але, як показує практика, потенційні можливості ІКТ в освіті використовуються ще не повною мірою. Однією з причин є недостатня підготовка студентів та викладачів до застосування інформаційно-комунікаційних технологій у своїй професійній діяльності. Викладачі кафедри сучасних мов Національного університету кораблебудування імені адмірала Макарова (НУК) розширюють навчальний процес, залучаючи студентів до різних видів діяльності, організовуючи студентські виступи, конференції, інтелектуальні ігри, конкурси та влаштовуючи різноманітні клуби, такі як English Speaking Club, Movie Club, VIP-форум. У статті наведені приклади використання мультимедійних засобів у процесі проведення практичних занять і позааудіторних заходів, на яких ІКТ допомагають розвинути навички говоріння, аудіювання та розуміння живої іншомовної дійсності. В статті розглянуті перспективи їх подальшого застосування. Важливими умовами успішного впровадження ІКТ є систематичність, необхідний рівень підготовки викладачів і студентів до використання ІКТ та технічне забезпечення навчально-виховного процесу у ЗВО.

Посилання

Resolution adopted by the General Assembly on 25 September 2015. 70/1 Transforming our world: the 2030 Agenda for Sustainable Development 2015. URL: https://www.un.org/en/development/desa/population/migration/ generalassembly/docs/globalcompact/A_ RES_70_1_E.pdf. (дата звернення: 02.03.2022).

Educational content up close. / Examining the learning dimensions of Education for Sustainable Development and Global Citizenship Education / UNESCO. 2015. URL: https://unesdoc. unesco.org. (дата звернення: 02.03.2022).

National Report on the State and Prospects of Education Development in Ukraine / National Academy of Educational Sciences of Ukraine / Kremen V. G.; Lugovyy V.I.; Gurzhii A.M.; Savchenko O.Ya. / Kyiv: Pedahohichna dumka. 2017. 336 p. (дата звернення: 16.02.2022).

Жовнич О. В., Дидактичні переваги і новітні тенденції застосування інформаційно-комунікаційних технологій у вищій освіті, Молодь і ринок. 2016. Вип. 7, С. 150–155.

Toffoli D., Sockett G., University teachers’ perceptions of Online Informal Learning of English (OILE). Tandfonline. com. 2013. URL: https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/095 88221.2013.776970. (дата звернення: 22.02.2022).

Symonenko S.V., Zaitseva N.V., Osadchyi V.V., Osadcha, K.P., Shmeltser E.O., CEUR Workshop Proceedings, 2547. 2020. P.37–49.

Hytner. J.: Paul Driver on virtual reality and transmedia spherical video in teacher training. 2017. URL: https:// www.cambridge.org/elt/blog/2017/11/01/virtual-reality-spherical-video-teachertraining. (дата звернення: 22.02.2022).

Matviyiv-Lozynska Y., Use of information technologies in educational extracurricular activities in higher tourist institutions, Journal.iitta.gov.ua. 2013. URL: https://journal.iitta.gov.ua/index.php/ itlt/article/view/801/637. (дата звер- нення: 21.02.2022).

About Learn English in Virtual Reality Gold Lotus. 2019. URL: https://www.goldlotus.co/about. (дата звернення: 21.02.2022).

Андреев, А. А. Компьютерные и телекоммуникационные технологии в сфере образования. Школьные технологии. 2001. Вип. 3. С. 154–169.

Иванцова, Н.В. Информационные и коммуникационные технологии в образовании. Электронный ресурс. URL: http://dpk-ikt.ucoz.ru/index/oglavlenie/0-29. (дата звернення: 02.03.2022).

Hubackova S., Ruzickova M., Experience in foreign language teaching with ICT support. Procedia Computer Science. 2011.Vol. 56. № 3.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-06-13

Як цитувати

FATIEIEVA, V., & KYSELOVA, T. (2022). ОСОБЛИВОСТІ ЗАСТОСУВАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ. Acta Paedagogica Volynienses, (2), 172–179. https://doi.org/10.32782/apv/2022.2.24

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА