МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПОЗАУРОЧНІЙ РОБОТІ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.11

Ключові слова:

лідер, лідерські якості, молодші школярі, позаурочна робота, форми позаурочної роботи

Анотація

У статті висвітлено методику формування лідерських якостей молодших школярів у позаурочній роботі. Розкрито сутність понять «лідер», «форми позаурочної роботи»; основні аспекти прояву лідерства у початковій школі. Наголошено на тому, що саме молодший шкільний вік є сприятливим періодом для формування лідерських якостей. Відзначено, що лідерство у дитячому колективі має свої особливості, що обумовлені розвитком дитини відповідно до вікового періоду. Визначено, що основними якостями учня-лідера є ініціативність, активність, рішучість, упевненість у собі, здатність до товариських відносин, уміння слухати співрозмовника, готовність до самостійного виконання завдань. Виховання лідерських якостей учнів – процес, який передбачає повсякденну працю педагогічного колективу. У статті наголошено на тому, що процес формування лідерських якостей школярів повинен бути організованим та систематичним. Визначено, що вчитель має бути прикладом справжнього лідера для учнів та бути обізнаним із методикою розвитку лідерських якостей здобувачів початкової освіти. Особливу увагу в статті приділено опису різних форм позаурочної роботи, адже саме така діяльність надає можливості для пізнання школярів, їхніх особливостей, здібностей та нахилів. Виокремлено такі форми позаурочної роботи, що сприяють розвитку лідерського потенціалу здобувачів освіти, є взаємопов’язаними та доповнюють одна одну: конкурси, вікторини, олімпіади, квести, проєкти, тематичні вечори, виховні заходи, виставки учнівських творчих робіт, тренінги, учнівське самоврядування, ігрова діяльність, індивідуальні форми роботи з дитиною. У статті наведено приклади тренінгу, вправ, гри. Зроблено висновок, що методика формування лідерських якостей школярів передбачає поєднання педагогічного впливу та власної активності дітей. Систематичне, послідовне впровадження різноманітних форм позаурочної роботи сприяє формуванню лідерських якостей учнів початкової школи.

Посилання

Алфімов Д. В. Лідерські якості особистості школяра. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах : зб. наук. пр. Класич. приват. ун-т. Запоріжжя, 2013. Вип. 33. С. 446–451.

Бокова І. С. Формування позитивних лідерських якостей молодших школярів у процесі проєктної діяльності. URL: http://ekhsuir.kspu.edu/bitstream/handle/123456789/13089/Bokova_pedfak_2020.pdf?sequence=1&isAllowed=y

Глінчевська Я. Роль учнівського самоврядування в школі. Директор школи, ліцею, гімназії. 2009. № 5. С. 74–79.

Гущина Н. І., Орлова Т. Г., Кондратова Л. Г. Нова українська школа: організація позаурочної діяльності в початковій школі на засадах партнерської взаємодії учасників освітнього процесу : навч.-метод. посіб. К. : Видавничий дім «Освіта», 2021. 160 с.

Єфіменко С. М. Виставка результатів учнівської творчості: організація, підготовка, презентація : навчально-методичний посібник. К. : КЗ «КОІППО імені Василя Сухомлинського», 2016. 76 с.

Клепко С. Ф., Литвинюк Л. В. Формування лідерської компетентності в школі: навч. посібн.-довідн. Полтава : ПОІППО, 2012. 270 с.

Махновець Ю. А. Тренінг у неформальній освіті вчителів Нової української школи. Естетика і етика педагогічної дії: зб. наук. пр. Ін-т пед. освіти і освіти дорослих НАПН України, Полтав. нац. пед. ун-т імені В. Г. Короленка. 2018. Вип. 18. С. 172–182.

Суровицька М. Вплив гри на розвиток особистості молодших школярів. Молодь і ринок. 2014. № 2 (109). С. 170–173.

Швець О. І. Алгоритм підготовки і проведення виховного заходу як основної організаційної форми виховання. URL: http://ppdut.pl.ua/images/content/viddilu/informatsijno-metodichnij/2020-2021/%D0%A8%D0%9F%D0%9C_-__2020%D1%80._compressed.pdf

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

ДЕСЯТНИК, К., & ТИМОЩУК, О. (2022). МЕТОДИКА ФОРМУВАННЯ ЛІДЕРСЬКИХ ЯКОСТЕЙ МОЛОДШИХ ШКОЛЯРІВ У ПОЗАУРОЧНІЙ РОБОТІ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 68–74. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.11

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 2 ПОЧАТКОВА ОСВІТА

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають