РІВНІ ПІДТРИМКИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.26

Ключові слова:

освітні труднощі, рівень підтримки, ступені прояву, діти з ООП, освітній процес, організація

Анотація

У статті подано аналіз законодавчого та нормативно-правового забезпечення освіти дітей з ООП. Закцентовано увагу на постанові Кабінету Міністрів України № 765 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими потребами". Зосереджено увагу на додаток 4 до Положення в редакції постанови Кабінету Міністрів від 21 липня 2021 року, в якому зазначені категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів). Тобто це законодавча база, на чому ґрунтується впровадження освітніх труднощів і рівнів підтримки. Детально проаналізовано категорії освітніх труднощів, а саме – інтелектуальні труднощі, функціональні (сюди ввійшли труднощі сенсорні, моторні, а також мовленнєві), фізичні труднощі, навчальні труднощі та група соціоадаптаційних труднощів (сюди входять особистісні, різні середовищні труднощі або ж соціокультурні, коли є проблема у взаємодії, наприклад з представниками якихось окремих культур, навчання засобами жестової мови і т.д.). Зазначено, що для кожної з цих категорій, що зазначені в додатоку 4 до Положення в редакції постанови Кабінету Міністрів від 21 липня 2021 № 765, розроблено 5 рівнів підтримки дітей з особливими освітніми потребами в освітньому процесі. Подано визначення понять – освітні труднощі, рівень підтримки, ступені прояву. Детально проаналізовано рівні підтримки згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти». Обґрунтовано перспективу подальшого дослідження, котру автор вбачає у вивченні впливу рівнів підтримки на ступені прояву дітей з ООП.

Посилання

Постанова Кабінету Міністрів України "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими потребами"[Електронний ресурс] // № 765 від 21 липня 2021 р. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/765-2021-%D0%BF#Text

Постанова Кабінету Міністрів України “Порядок організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти”[Електронний ресурс] // № 957 від 15 вересня 2021 р. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/957-2021-%D0%BF#Text

Постанова Кабінету Міністрів України «Про схвалення Національної стратегії із створення безбар’єрного простору в Україні на період до 2030 року» [Електронний ресурс] // № 366-р від 14 квітня 2021 р. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/366-2021-%D1%80#Text

Постанова Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до порядків, затверджених постановами Кабінету Міністрів України від 10 квітня 2019 р. № 530 і від 15 вересня 2021 р. № 957» [Електронний ресурс] / / № 483 від 26 квітня 2022 р. Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/483-2022-%D0%BF#Text

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-12-23

Як цитувати

ЧЕКАН, О. (2022). РІВНІ ПІДТРИМКИ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ ОСІБ З ОСОБЛИВИМИ ПОТРЕБАМИ. Acta Paedagogica Volynienses, (4), 165–169. https://doi.org/10.32782/apv/2022.4.26

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА