ДИДАКТИЧНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2021.5.11

Ключові слова:

професійна компетентність, етапи, комп’ютерні технології, майбутні вихователі, дидактична модель, діти дошкільного віку

Анотація

У статті наведено дидактичну модель формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку засобами комп’ютерних технологій. Модель обіймає три етапи: когнітивно-збагачувальний, продуктивно-діяльнісний, креативно-інформаційний. Метою першого етапу було уточнення знань студентів про функції і роботу з комп’ютером у власній і навчальній діяльності та ознайомлення їх із методикою використання комп’ютера в майбутній професійній діяльності. Метою другого – продуктивно-діяльнісного – етапу було озброєння майбутніх вихователів уміннями та навичками самостійної роботи з комп’ютерними програмами професійної спрямованості. Метою третього – креативно-інформаційного – етапу було максимальне занурення студентів в активну самостійну творчу комп’ютерно-інформаційну діяльність як в умовах ДНЗ, так і на педагогічній практиці в ДНЗ. До кожного із модулів наведено приклади фрагментів заняття зі студентами, портфоліо з фахових методик та портфоліо з теми «Використання комп’ютерних технологій у дошкільному закладі», фрагменти розвивальних комп’ютерних ігор для дітей старшого дошкільного віку за допомогою мережі Інтернет та їх аналіз тощо. Наведені етапи дидактичної моделі щодо формування професійної компетентності майбутніх вихователів дітей дошкільного віку засобами комп’ютерних технологій включають у себе реалізацію педагогічних вимог. На когнітивно-збагачувальному етапі було реалізовано першу педагогічну умову – інформатизацію викладання фахових дисциплін у процесі професійної підготовки майбутніх вихователів дітей дошкільного віку засобами комп’ютерних технологій. На продуктивно-діяльнісному етапі реалізувалася така педагогічна умова, як наявність відповідного інформаційного середовища на факультетах дошкільної освіти. На третьому, креативно-інформаційному, етапі було реалізовано таку педагогічну умову, як індивідуалізація та інтенсифікація використання комп’ютерних технологій у навчально-виховному процесі ВНЗ. Зроблено висновок, що матеріали спецкурсу «Методика навчання дітей дошкільного віку комп’ютерної грамоти», що спрямовані на усвідомлення студентами різноманітних можливостей використання комп’ютерних технологій у педагогічному процесі сучасного ДНЗ, ефективно вплинули на підготовку студентів.

Посилання

Кабінет Міністрів України. (2011, листоп. 23). Постанова № 1392, Базовий компонент дошкільної освіти України. URL: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/show/v_5-2736-12.

Беспалько В.П. Образование и обучение с использованием компьютеров (педагогика третьего тысячелетия) [Текст]. Москва, Россия: МПСИ, 2002.

Бєлєнька Г.В. Формування професійної компетентності сучасного вихователя дошкільного навчального закладу. Київ, Україна: Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2011.

Богуш А.М. Лисенко Н.В. Українське народознавство в дошкільному закладі. Київ, Україна: Вища школа, 1994.

Гершунский Б.С. Компьютеризация в сфере образования: проблемы и перспективы. Москва, Россия: Педагогика, 1987.

Давиденко А.А. Можливості ЕОМ щодо творчості. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. Вип. 51, ч. 1. С. 219. Кіровоград, Україна: КДПУ ім. В. Винниченка, 2003,

Дзюбенко А.А. Новые информационные технологии в образовании. Москва, Россия, 2000.

Гобдрахманова Р.М. и Ширшова С.А. Использование компьютерных презентаций в коррекционно-логопедической работе ДОУ. Самара, Россия, 2009.

Ляшенко С. та Зінченко З. Інтеграція інформаційно-комунікаційних технологій у освітній процес. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2013. № 7. С. 16–30.

А. Панченко. Модернізація освітнього процесу у ДНЗ в умовах інформатизації освіти. Вихователь-методист дошкільного закладу. 2012. № 1. С. 7–11.

Смирнова-Трибульская Е. Л. Основы формирования информатических компетентностей учителей в области дистанционного обучения. Херсон, Украина: Айлант, 2007.

Филатов О. К. Информатизация современных информационных технологий обучения в высшей школе. Ростов на Дону, Россия: Мираж, 1997.

Машбиц Е. И., Психолого-педагогические проблемы компьютеризации обучения. Москва, Россия: Педагогика, 1988.

Єршов А. П. Компьютеризация школы и математическое образование. Математика в школе. 1989. № 1. С. 14–31.

Буркова Л. Технології в освіті. Рідна школа. 2001. № 2. С. 18–19.

Жалдак М.І., Лапінський В.В., Шут М.І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики. Київ, Україна: НПУ імені М. П. Драгоманова, 2004.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-12-30

Як цитувати

ЧЕКАН, О., & САНТО, В. (2021). ДИДАКТИЧНА МОДЕЛЬ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ВИХОВАТЕЛІВ ДІТЕЙ ДОШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ КОМП’ЮТЕРНИХ ТЕХНОЛОГІЙ. Acta Paedagogica Volynienses, (5), 67–75. https://doi.org/10.32782/apv/2021.5.11

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 ДОШКІЛЬНА ОСВІТА