СОЦІОКУЛЬТУРНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ДІТЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ В УМОВАХ ВІЙНИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.15

Ключові слова:

компетентнісний підхід, комунікативна компетентність, мова навчання, методи, прийоми, критерії

Анотація

У статті висвітлено ключові аспекти соціокультурної реабілітації дітей з інвалідністю в умовах війни з позиції практичного аспекту. Виявлено, що війна чинить суттєвий вплив на емоційний, психологічний та фізичний стан дітей з інвалідністю. Встановлено, що за таких обставин діти з інвалідністю піддаються більшому ризику, коли їхні громади зазнають нападів, не лише через свій молодий вік, але й через свою інвалідність. З’ясовано, що важливим заходом у реабілітуванні дітей з інвалідністю від наслідків війни є соціокультурна реабілітація. Виявлено, що практичне застосування методів соціокультурної реабілітації (підтримка дітей з множинними вадами розвитку за допомогою онлайн-проектів, допомога волонтерів, центрів комплексної реабілітації, громадських організацій, арт-терапія, казкотерапія, удосконалення системи бібліотечного обслуговування, участь у фестивалях, майстер класах, спортивних іграх, театральні виставки, кінопроекти тощо) допомагає оптимізувати умови життя дітей з інвалідністю, максимально повно використати та розвинути їх потенціал щодо адаптації до нових реалій та подолання різноманітних соціальних проблем. Встановлено, що соціальна та культурна діяльність дозволяє дітям з інвалідністю брати активну участь у культурній сфері та культурному житті. Виявлено, що важливою складовою соціалізації дітей з інвалідністю є реабілітація в спеціалізованих закладах. Важливу роль у функціонуванні реабілітаційних центрів для дітей з інвалідністю у воєнний час відіграють благодійні фонди, волонтери та міжнародні організації, які надають фінансову допомогу. Використовуючи казкотерапію як одну із форм соціокультурної реабілітації дітей з інвалідністю, розширюється діапазон психологічних ресурсів у таких дітей і вони стають сильнішими проти травматичного досвіду. Визначено, що сьогодні, в умовах війни, центрами комплексної реабілітації для дітей з інвалідністю організовуються розваги, лялькові вистави та свята, адже ці культурні заходи покращують емоційний стан і позитивно впливають на психічний стан дитини з інвалідністю.

Посилання

Громадська організація «Творчість. Ініціатива. Енергія.». URL: https://pryiutivka-community.gov.ua/go-tvorchist-iniciativa-energiya-11-15-16-26-08-2022/

Ми всі рівні. Хочу, щоб діти з інвалідністю це також відчували. URL: https://www.unicef.org/ukraine/stories/possibilities-with-no-limits

Новорічний настрій для дітей з інвалідністю на Миколаївщині. URL: https://www.ispf.gov.ua/news/novorichnij-nastrij221230

Робота бібліотек на допомогу користувачам з обмеженими фізичними можливостями. Випуск 1. URL: https://zounb.zp.ua/resourse/zaporizkyy-kray/zaporizhzhya-bibliotechne/fahova-osvita/robota-bibliotek-na-dopomogu-koristuvacham-z-obmezhenimi-fizichnimi-mozhlivostyami-vipusk-1

Соціальний проект «Обіми батьків – те, що стоїть зараз між дитиною і війною». Як змінюється життя підлітків в Україні. URL: https://www.the village.com.ua/village/city/social-project/326345-unicef-dorosli

Фестиваль «Повіримо у себе». URL: 7. Чернишенко О. І. Соціально-культурна реабілітація молодих інвалідів, зарубіжний досвід. Науковий вісник Кременецького обласного гуманітарно-педагогічного інституту ім.

Тараса Шевченка. Серія: Педагогіка. 2013. № 1. С. 171–178.

Як малювання та казки зцілюють травму війни? Рішення від кризових психологів. URL: https://rubryka.com/article/painting-and-fairytales-during-war/

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-02-28

Як цитувати

РОМЕНСЬКА, Т. (2023). СОЦІОКУЛЬТУРНА РЕАБІЛІТАЦІЯ ДІТЕЙ З ІНВАЛІДНІСТЮ В УМОВАХ ВІЙНИ. Acta Paedagogica Volynienses, (6), 96–101. https://doi.org/10.32782/apv/2022.6.15

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 3 СПЕЦІАЛЬНА ОСВІТА