АРХІТЕКТОНІКА ТЕКСТІВ МАЛОЇ ФОРМИ ТА ЗАСОБИ ЇХ ПРОДУКУВАННЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/2410-0927-2023-19-6

Ключові слова:

тексти малої форми, вербальні і невербальні засоби, блоки, способи прочитання, COVID-19.

Анотація

Статтю присвячено дослідженню нетипових інфографічних текстів малої форми на тематику COVID-19. Докладно обґрунтовано їх специфіку та диференційні ознаки. Виявлено, що значний сегмент сучасного англомовного масмедійного комунікативного простору займають тексти малої форми, зміст яких розкривається за допомогою окремих блоків у формі геометричних фігур. На відміну від традиційних текстів, аналізований тип потребує від читача обрання власної стратегії прочитання. Кожна з фігур уміщує певну ідею, яку логічно розкривають як за допомогою вербальних, так і невербальних засобів, останні з яких часто відіграють провідну роль. Тексти з незвичною архітектонікою не належать до того спектра, який легко читається й швидко сприймається. Ураховуючи це, кількість варіацій прочитання залежить від реципієнта. Установлено, що саме такі типи текстів є інформаційно незбалансованими та графічно перенасиченими за рахунок переважно вербального складника. Невербальний складник, хоч і покликаний симпліфікувати представлення інформації часто бере на себе роль провідного комунікативного компонента, однак не завжди є простим, легким та доступним для розуміння, а відтак й для сприйняття. Кожен з аналізованих текстів містить вербальний складник, який, з одного боку, уточнює та специфікує зміст, а з іншого – відволікає увагу і не дає можливості зосередитися на основній інформації. Аналізованим текстам притаманна блоковість та нелінійність представлення інформації. У двох випадках блоки містять обширну інформацію за рахунок вербального складника. Тло текстів переважно пастельне, що свідчить про важливість інформації та контент серйозного характеру. Візуальна складова у таких текстах покликана акцентувати увагу на найвагоміших аспектах. Варіювання шрифтом та кольором має на меті виокремити ті фрагменти, на які слід першочергово звернути увагу.

Посилання

Makaruk L. L. Типи англомовних мультимодальних інфографічних текстів на тематику COVID-19. Science and Education. A New Dimension. Philology, IX (76), Issue: 260. Budapest, 2021. P. 41–45.

Маланюк М. С. Медичні терміни як засоби актуалізації концепту Covid-19 в англомовному епідеміологічному дискурсі. Науковий журнал Львівського державного університету безпеки життєдіяльності «Львівський філологічний часопис». 2021. № 9. С. 136–143. DOI https://doi.org/10.32447/2663-340X-2021-9.20

Семенюк Т. П., Усік С. Р. Особливості невербальної версифікації концепту Covid-19 у сучасних засобах масової інформації Німеччини. Вчені записки ТНУ імені В. І. Вернадського. Серія: Філологія. Журналістика. Том 33 (72). № 5. Ч. 1. 2022 С. 257–262.

ДЖЕРЕЛА ІЛЮСТРАТИВНОГО МАТЕРІАЛУ:

17goalsmagazin. The SDGs against COVID19. URL: https://bit.ly/3S3CRNh (дата звернення 15.01.2024).

Contently. Why Infographics and Other Visual Content Are Saving Lives From COVID-19. URL: https://bit.ly/3TV8c7o (дата звернення 14.01.2024).

Easel. 20 Coronavirus Infographics: Reusable Templates and Resources. URL: http://surl.li/pided (дата звернення 14.01.2024).

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-30

Як цитувати

МАКАРУК, Л. (2024). АРХІТЕКТОНІКА ТЕКСТІВ МАЛОЇ ФОРМИ ТА ЗАСОБИ ЇХ ПРОДУКУВАННЯ. Актуальні питання іноземної філології, (19), 31–37. https://doi.org/10.32782/2410-0927-2023-19-6