ХЕШТЕГИ НА ПОЗНАЧЕННЯ ДИСТАНЦІЙНОГО НАВЧАННЯ: ЛЕКСИКО-СЕМАНТИЧНИЙ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/2410-0927-2020-13-19Ключові слова:
хештег, лексико-семантичні особливості, медіалінгвістика, медіадискурс, інтернет-дискурс, дистанційне навчаннняАнотація
У статті визначено основні лексико-семантичні та функціональні особливості хештегів як нових засобів взаємодії в медіапросторі. Виокремлено основні типи медіадискурсу, особливості інтернет-дискурсу й причини передачі інформації в ньому різними полікодовими системами. Вивчено феномен «хештегів», визначено історичні передумови виникнення цього явища в дописах Інтернет-користувачів та ідентифіковано основні функції хештегів у соціальних мережах. Проведено дослідження нових хештегів на позначення дистанційного навчання. Визначено основні тенденції в медіапросторі у 2020 р. пов’язані з лексико-семантичними особливостями хештегів. Відповідно до принципів квалітативного методу, здійснено відбір хештегів про дистанційне навчання, а індуктивний метод дав змогу прокласифікувати релевантний фактичний матеріал. Згідно з методами теоретичного узагальнення, групування й порівняння виконано багатоаспектний аналіз хештегів на позначення дистанційного навчання. Проведено цілісний аналіз системи нових хештегів на позначення дистанційного навчання, що виникли у 2020 р. Аналіз цих елементів медіапростору дав змогу виокремити хештеги, що виражають суб’єктивне ставлення користувачів до феномену «Distance Learning»; хештеги, що виконують попередньо класифікаційну функцію; комплекс хештегів, що не мають прагматичного компонента значення; хештеги, що тематично маркують дописи; frame-building hashtags; dissemination hashtags. Визначено групи комерційних хештегів, котрі використовують не лише в приватних публікаціях. Ідентифіковано різноманітні функції хещтегів на позначення дистанційного навчання, до яких належать категоризація, попередньо-класифікаційна та характеризуюча функції, репрезентативна функція, кореферентна функція. Розкрито особливості ідейного змісту хештегів, що не мають прямого зв’язку з онлайн-освітою, а є лише дотичними до теми навчання. Хоча такі хештеги не є семантично пов’язані зі змістом дописів інтернет-користувачів, їх часто поєднують з різними комплексами хештегів для досягнення цільової аудиторії.
Посилання
Bohuslavskaya, Vera and Bohuslavskyi, Ihor. 2017. “Mediatekst i kheshtegi: tsyfrovaya transformatsiya SMI”. Humanytarnyi vektor, 51–58. Moscow.
Castañeda, Manuel. 2020. “What are Hashtags and, why do you need them.” URL: https://manuelcastanedamolido. medium.com/what-are-hashtags-and-why-do-you-need-them-442f7cb92ebf
Crystal, David. 2017. Language and the internet. Cambridge: Cambridge University Press.
Davydyuk, Nadiya. 2016. “Hra u slova ta zi slovamy: politychni otsinni kheshtehy u frantsuzkomu Tvitter-dyskursi (na prykladi kheshtehovysvitlennia peredvyborchoi kampanii u Frantsii u 2014 rotsi)”. Naukovyi visnyk Mizhnarodnoho humanitarnoho universytetu. Seriia: Filolohiya 24(2): 17–20. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/ Nvmgu_filol_2016_24(2)__7.
Dijk, Teun A. Van. “Context and Cognition”. Discourse and Context 56–110.
Dobrosklonskaya, Tatiana. 2005. Medialingvistika: sistemnyi podkhod k izuchenyiu yazyka SMI. Moscow: Editorial.
Gee, James Paul. 1999. An introduction to discourse analysis: Theory and method. London: Routledge.
Karpenko, Yuriy. 2006. “Kohnityvna onomastyka yak napryamok piznannya vlasnykh nazv”. PhD diss., Kyiv.
Navoloka, Yulia. 2017. “Funktsii kheshtegov v sovremennoi rossiyskoy reklame (na materiale reklamy v sotsialnoy seti Instagram)”. Izvestiya Yuzhnogo federalnoho universiteta. Filologicheskie nauki 4: 145‒153.
Polishchuk, Olena and Svintsitska, Olena. 2008. “Infosfera Ukrainy: osoblyvosti mas-mediinoho dyskursu u konteksti estetychnoi informatsii”. Istoriya. Filosofiia. Relihiieznavstvo 2: 56–59.
Potapenko, Serhiy. 2009. Suchasnyi anhlomovnyi media-dyskurs: linhvokohnityvnyi i motyvatsiinyi aspekty: monohrafiia. Nizhyn: NDU imeni Mykoly Hoholia.
Rauschnabel, Philipp and Sheldon Pavica, Herzfeldt Erna. 2019. “What motivates users to hashtag on social media?” Psychology and Marketing 36(1): 1–16. DOI: 10.1002/mar.21191
Romanov, Oleg. 2017. Ontologicheskie i gnoseologicheskie problemy filosofii Interneta (Genezis i sintez fundamentalnykh idei). URL: http://www.dslib.net/ontologia/ontologicheskie-i-gnoseologicheskie-problemy-filosofii-interneta.html.
Shevliakova, Yulia. 2013. Osoblyvosti dyskursu Internet-ZMI (na materiali anhlomovnykh on-lain zhurnaliv dlia pidlitkiv). Naukovi zapysky Natsionalnoho universytetu «Ostrozka akademiia». Seriia «Filolohichna» 38: 239–242.
Volf, Olesia. 2017. “Funktsii kheshtega v zhurnalistskom mediatekste (na primere postov gazety «Shans» v sotsialnoy seti «VKontakte»)”. Kommunykatsyya. Kultura. Moscow.
Zheltukhina, Marina. 2016. “Sovremennyi mediadiskurs i mediakultura vozdeistviya”. Verkhnevolzhskiy filologicheskiy vestnik 4: 154–159.