ФУНКЦІОНУВАННЯ АСОЦІАТИВНОГО МЕХАНІЗМУ ПАМ’ЯТІ В ПРОЦЕСІ СЕМАНТИЗАЦІЇ СЛІВ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ
Ключові слова:
когнітивний процес, лексична одиниця, іноземна мова, логічне мислення, образне мислення, синестезія, голосні звуки, приголосні звукиАнотація
Обґрунтовано та описано багатогранність когнітивного процесу, пов’язаного із засвоєнням людиною іноземної мови. Окреслено принципові відмінності між засвоєнням рідної та іноземної мов. В емпіричній частині дослідження розглядаються два важливі аспекти когнітивної роботи асоціативного механізму людського розуму при засвоєнні нових лексичних одиниць у загальному процесі викладання іноземної мови. Перша цільова парадигма практичної роботи являє собою пошук найбільш вдалого функціонального співвідношення між правою та лівою півкулями мозку, яка найкраще сприяє засвоєнню лексики іноземної мови. Друга парадигма дослідження є обґрунтуванням й теоретичним описом феномену синестезії з подальшим емпіричним аналізом її специфічного впливу на формування у людському розумі когнітивних зв’язків між якостями фізичних об’єктів навколишнього світу та їх вербальними відповідниками у будь-якій іноземній мові. Вдалося встановити, що функціональна рівновага між лівою та правою півкулями мозку є найбільш сприятливою передумовою для ефективного засвоєння лексичної системи іноземної мови. Водночас в дослідженні емпірично підтверджено факт впливу феномену синестезії на процес створення людиною нових номінацій для небачених нею раніше об’єктів.
Посилання
Выготский Л. С. Собрание сочинений : в 6 т. Т. 1 : Вопросы теории и истории психологии / Л. С. Выготский. – М. : Педагогика, 1982. – 430 с.
Выготский Л. С. Собрание сочинений : в 6 т. Т. 2 : Вопросы общей психологии / Л. С. Выготский. – М. : Педагогика, 1982. – 425 с.
Залевская А. А. Введение в психолингвистику : учеб. пособие / А. А. Залевская. – М. : Рос. гос. гуманитар. ун-т, 2000. – 354 с.
Красных В. В. Основы психолингвистики и теории коммуникации / В. В. Красных. – М. : Гнозис, 2001. – 270 с.
Крылов А. А. Практикум по общей, экспериментальной и прикладной психологии / А. А. Крылов, С. А. Маничев. – СПб. : Питер, 2000. – 560 с.
Леонтьев А. А. Основы психолингвистики / А. А. Леонтьев. – М. : Смысл, 2003. – 312 с.
Леонтьев А. Н. Возникновение и первоначальное развитие языка / А. Н. Леонтьев. – М. : Изд-во АН СССР, 1963. – 176 с.
Леонтьев А. Н. Деятельность, сознание, личность / А. Н. Леонтьев. – М. : Смысл, 2004. – 325 с.
Лурия А. Р. Основы нейропсихологии / А. Р. Лурия. – М. : Академия, 2006. – 370 с.
Лурия А. Р. Язык и сознание / А. Р. Лурия. – М. : Изд-во Моск. ун-та, 1979. – 173 с.
Ушакова Т. М. Психолингвистика : сборник методик исследования личности / Т. М. Ушакова. – М. : Персе, 2006. – 416 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.