МОДЕЛЮВАННЯ ВИСОКОЇ АКАДЕМІЧНОЇ УСПІШНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИКОНАННІ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ З ФІЗИКИ ОНЛАЙН

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pet-2023-1-1

Ключові слова:

дистанційне навчання, лабораторні роботи, динамічний навчальний контент, когнітивний процес, сілабус, сумативне оцінювання, академічна успішність навчання

Анотація

Метою даної роботи є: дослідження впливу когнітивного процесу на успішність студентів при дистанційному виконанні лабораторних робіт з фізики у вищих навчальних закладах, зокрема в галузі телекомунікацій; розроблення і упровадження в навчальний процес алгоритму формування динамічного навчального контенту. На сьогоднішній день в Україні, як і у всьому світі, в навчальних закладах різного рівня акредитації у зв’язку з можливими надзвичайними обставинами, зокрема такими як карантин, пандемія, військовий стан тощо, змушені впроваджувати дистанційну форму навчання. Значна частина науково-педагогічних працівників адаптуються до викликів «дистанційки». Перебуваючи в постійному педагогічному пошуку викладачі університету застосовуючи основні критерії (доступність, зрозумілість, максимально можливе пояснення матеріалу, дозованість матеріалу, налагодження дослідницької роботи, практичного виконання завдань) та принципи організації навчання онлайн (результативність, універсальність, оптимальність, гнучкість) власноруч розробляють, як сам навчальний контент, так і навчальну траєкторію з проведення лекційних та практичних занять, забезпечуючи чітке і систематичне здійснення зворотного зв’язку-діалогізації. Зокрема, формують необхідний динамічний навчальний контент з метою проведення лабораторних занять та відповідних експериментальних досліджень «віртуально». Водночас, значної уваги приділяється і когнітивному процесу. Використано багаторічний досвід авторів з організації і проведення лабораторних занять з фізики, аналіз педагогічної, психологічної і науково-методичної літератури. Аналітичним методом розглянуто сілабус та вплив когнітивного процесу на сумативне оцінювання успішності студентів, статистичним спостереженням узагальнено оцінення викладачами звітів, виконаних студентами лабораторних робіт з оптики та фізики твердого тіла, зокрема дистанційно. Аналіз результатів дослідження засвідчив, що при впровадженні і реалізації в навчальному процесі вперше розроблених моделей, а саме: формування динамічного навчального контенту та когнітивного процесу (викладач – студент) отримано високий показник як загальної, так і якісної академічної успішності студентів при дистанційному виконанні лабораторних робіт. Тому, з високою ймовірністю можна стверджувати що, ретельна підготовка викладачами навчального закладу динамічного навчального контенту, адаптивність учасників навчального процесу та стійкий Internet зв`язок забезпечать високу якість здобутих студентами знань онлайн.

Посилання

Андреєва Н. О, Нафєєв Р. К., Капченко Л. М. Вплив когнітивного процесу на успішність студентів при дистанційному виконанні лабораторних робіт з фізики у ВНЗ The 8 thInternationals cientific and practical conference “Topical is sues of moderns cience, society and education” February 26-28, 2022, Kharkiv, Ukraine. P. 309–316.

Воронін А.І. Проблеми когнітивного розвитку студентів у процесі професійного навчання : Наукове видання. Кривий Ріг: ДВНЗ «КНУ», 2012. 112 с.

Морзе Н. В., Глазунова О. Г. Моделі ефективного використання інформаційно-комунікаційних та дистанційних технологій навчання у вищому навчальному закладі. URL: file:///C:/Users/TEMP.DUIKT.007/ Downloads/admin,+08mnvshi.pdf (дата звернення: 25.01.2023).

Олійник О. В. Моделі дистанційного навчання: комунікативний аспект. Вісн. Харків. держ. акад. культури : зб. наук. пр. : до 80-річчя Харків. держ. акад. культури. М-во культури і туризму України, Харків. держ. акад. культури. Харків. 2009. Вип. 28. C. 188–195.

Flower Darby. How to be a Better Online Teacher by URL: https://www.chronicle.com/interactives/ advice-onlineteaching?cid=cp234 (дата звернення: 26.01.2023).

Сапожник Д.І., Демидчук Л.Б. Інформаційно-комунікаційні технології в навчальному процесі закладів вищої освіти. Вісник Львівського торговельно-економічного університету. Технічні науки. № 26, Львів : 2021. С. 116-123.

Таксономія Б. Блума. URL: https://pyrogiv.kiev.ua/taksonomiya-bluma-shho-ce-take/ (дата звернення: 26.01.2023).

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-07-13

Як цитувати

АНДРЕЄВА, Н., НАФЄЄВ, Р., & КАПЧЕНКО, Л. (2023). МОДЕЛЮВАННЯ ВИСОКОЇ АКАДЕМІЧНОЇ УСПІШНОСТІ СТУДЕНТІВ ПРИ ВИКОНАННІ ЛАБОРАТОРНИХ РОБІТ З ФІЗИКИ ОНЛАЙН. Фізика та освітні технології, (1), 3–9. https://doi.org/10.32782/pet-2023-1-1