ПСИХОКОРЕКЦІЯ ПОРУШЕНЬ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ

Автор(и)

  • Людмила Іванівна Магдисюк
  • Марія Іванівна Замелюк
  • Наталія Іванівна Димарчук

DOI:

https://doi.org/10.32782/psych.studies/2023.4.5

Ключові слова:

діти молодшого шкільного віку, емоційні труднощі дитини, арт-терапія, тривожність.

Анотація

Стаття присвячена теоретичному та емпіричному розгляді арт-терапії як засобу психокорекції порушень емоційних станів дітей молодшого шкільного віку. Обґрунтовано основні теоретичні підходи особливостей емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку. Досліджено ключові характеристики особливостей емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку, доведено, що цей вік є сенситивним періодом розвитку емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку. Представлено результати емпіричного вивчення особливостей емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку, виявлено її особливості та визначені напрямки психокорекції. До психодіагностичного комплексу увійшли: методика «Малюнок сім’ї»; методика «Колірний тест відносин», Тест «Малюнок неіснуючої тварини». Подальшого розвитку набули уявлення про особливості формування емоційної сфери дітей молодшого шкільного віку. Психокорекція та її види в контексті розвитку дітей молодшого шкільного віку. Загальна характеристика і переваги арт-терапії як засобу психокорекції та її терапевтичний ефект. Доведено, що високий рівень особової тривожність спостерігається у 66% дітей молодшого шкільного віку, що говорить про стійку схильність дітей сприймати загрозу своєму «Я» (очікування негативної оцінки або агресивної реакції, сприйняття несприятливого до себе відношення, загрози своїй самоповаги, престижу) у різних ситуаціях і реагувати на ці ситуації підвищенням тривожність, напруженістю, розгубленістю, страхом, що позначається на емоційній сфері дітей. Відомо, що передумовою виникнення тривожності, є підвищена чутливість (сензивність) емоційної сфери молодших школярів. Отримані результати засвідчують необхідність розробки психолого-корекційної програми, метою якої є зниження рівня тривожності дітей молодшого шкільного віку засобами ігротерапії.

Посилання

Деркач, О. Арт-терапія на допомогу школі. Мистецтво та освіта. 2010. С. 25–28.

Дмитріюк Н. Вплив емоцій на формування та становлення особистості. Проблеми сучасної психології. 2010. № 8. С. 261–271.

Войтовська О. Розвиток емоційного інтелекту в дітей дошкільного й молодшого шкільного віку методами арт-терапії. Нова педагогічна думка. 2020. № 2(102). С. 68–71. DOI: 10.37026/2520-6427- 2020-102-2-68-71.

Замелюк М., Магдисюк Л., Ольхова Н. Арт-терапія як засіб творчої самореалізація особистості. Психологія: реальність і перспективи. Рівне : РДГУ, 2018. С. 50–57.

Костюк А. Емоційний інтелект та шляхи його розвитку. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2014. № 2. С. 85–89.

Кириленко Т. Психологія: емоційна сфера особистості. Київ : Либідь, 2007. 256 с.

Кононко О. Емоційність як складова шкільної компетентності. Актуальні проблеми психології. Київ, 2001. Т. 4. С. 80–85.

Zamelyuk M.. Mahdysiuk L. The Mastery of Art Therapy in Working with Preschool Children. Scientific Bulletin of Mukachevo State University. Series «Pedagogy and Psychology». 2021. Vol. 7, No 2. P. 79–85.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-01-11

Як цитувати

Магдисюк, Л. І., Замелюк, М. І., & Димарчук, Н. І. (2024). ПСИХОКОРЕКЦІЯ ПОРУШЕНЬ ЕМОЦІЙНИХ СТАНІВ ДІТЕЙ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ЗАСОБАМИ АРТ-ТЕРАПІЇ. Психологічні студії, (4), 35–41. https://doi.org/10.32782/psych.studies/2023.4.5

Номер

Розділ

Статті