PSYCHOLOGICAL SUPPORT OF CHILDREN WITH VISUAL IMPAIRMENTS
DOI:
https://doi.org/10.32782/psych.studies/2022.1.2Keywords:
internal illness picture; internal picture of health; children with visual impairment; individual typological featuresAbstract
The article is devoted to psychological analysis of individual-typological features and behavioral reaction in children with visual impairment. The main approaches to communication and relationships with children of different age groups with certain flaws are covered. The existing experience of working with such a category of children is generalized and directions for further study of this problem in clinical and social psychology are offered.
References
Бочелюк В.Й., Турубарова А.В. Психологія людини з обмеженими можливостями : навч. посіб. К. : «Центр учбової літератури», 2011. 264 с.
Кравець Н. Актуальні питання розвитку вітчизняної тифлопедагогіки. Педагогіка і психологія. 2004. № 4. С. 80–90.
Синьова Є.П. Тифлопсихологія: підручник. K. : Знання, 2008. 365 с.
Федоренко C. Тифлодидактика: навчальний посібник для студентів BH3. K. : НПУ ім. M.П. Драгоманова, 2009. 144 c.