СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ РИТМОПЛАСТИКИ СТРИБКІВ КЛАСИЧНОГО ТАНЦЮ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-4

Ключові слова:

класичний танець, стрибки, професійні здібності, виконавська майстерність

Анотація

Виконавська культура класичного танцю складалася, спираючись на традиції, у відповідності з вимогами часу не одним поколінням танцівників. Сьогодні класичний танець, маючи величезний арсенал виражальних прийомів і засобів, є фундаментом розвитку і вдосконалення сценічно-виконавської майстерності та творчих потенцій хореографів. Проблематика і завдання статті полягають у площині тих наукових досліджень, які розробляють питання теорії та методики вивчення та викладання класичного танцю. Мета статті: розглянути й охарактеризувати базові складники, підгрупи та групи стрибків класичного танцю, обґрунтувати методику їх вивчення та виконання. Висвітлюючи окремі аспекти досліджуваної проблематики, ми послуговуємося різноманітними науковими методами: комплексним, аналітичним, порівняльним та узагальнюючим щодо розвитку фізичних якостей і професійних даних та формування стрибкової технічної майстерності виконавця. Науковою новизною роботи є теоретичне обґрунтування значення алегро як одного з найвиразніших і водночас технічно складних засобів класичного танцю. Автори зосереджуються на конкретних аспектах вивчення та виконання базових стрибків, простих на початку та надалі складніших, використовуючи свій особистий досвід, а також спираючись на сучасну методологію. Автори наголошують і на інших актуальних питаннях, пов’язаних з розробкою нових, більш ефективних прийомів і методів технічного освоєння складних хореографічних рухів. Зокрема, аргументована необхідність поглибленого дослідження біомеханіки виконання стрибків та проблем травмування під час їх виконання. Практична значущість дослідження. Стаття порушує питання творчої майстерності сучасного викладача-хореографа. Запропоновані найбільш ефективні педагогічні і методичні прийоми навчання стрибковій техніці, які можуть бути використані у майбутній професійній діяльності хореографами-практиками, що дозволить виховати професійного артиста-танцівника, спроможного виконувати складні форми класичної хореографії.

Посилання

Ахекян Т. Л. Методика викладання класичного танцю у підготовчих групах : навчально-методичний посібник, Київ : ДАКККіМ, 2003. 115 с.

Березова Г. О. Класичний танець у дитячих хореографічних колективах. Київ : Музична Україна, 1990. 256 с.

Васірук С. О. Класичний танець : навчально-методичний посібник. Івано-Франківськ : Прикарпатський національний ун-т ім. Василя Стефаника, 2009. 260 с.

Горбатова Н. О. Становлення мистецтва класичного танцю в Україні (20-30-ті роки ХХ століття) : дис...канд. іст. наук : 17.00.01. Київ, 2004. 177 с.

Кирилюк В. М. Дихання в хореографії : навчальний посібник. Київ : ДАКККіМ, 2009. 156 с.

Класичний танець та методика його викладання / уклад. Л. М. Шилова; Л. П. Дегтяр; Н. М. Семенова. Харків : ХДАК, 2022. 56 с.

Коган І. П. Музична складова класичного Аllegro : збірка авторських фортепіанних творів для занять з класичного танцю. Суми : СумДПУ імені А.С.Макаренка, 2022. 52 с.

Котов В. Г., Одерій Л. Є. Теорія і методика класичного танцю : методичні рекомендації. Слов’янськ : Вид-во Б. І. Маторіна, 2021. 58 с.

Лобан Т. Й. Анатомія танцю як складова у підготовці майбутнього хореографа. Актуальні питання культурології. Рівне : РДГУ. 2018. Вип. 18. С. 83-86.

Сивоконь Ю. М. Методика викладання класичного танцю в системі підготовки майбутнього хореографа. Наукові записки. 2021. № 199. С. 203-207.

Рехліцька А. Є., Білоусенко І. В. Рухи класичного танцю у схемах : навчально-методичний посібник. Херсон : ХДУ, 2014. 72 с.

Цвєткова Л. Ю. Методика викладання класичного танцю : підручник. 4-е вид. Київ : Альтерпрес, 2011. 324 с.

Чурпита Т. М. Методика класичного танцю : джерела і тенденції. Київ : КНУКіМ, 2001. 15 с.

Haas Jacqui G. Dance Anatomy. Human Kinetics, 2018. 248 p.

Grant G. Technical Manual and Dictionary of Classical Ballet. San Francisco: Blurb, 2019. 146 p.

Huwyler Josef S. The dancer`s body, a medical perspective on dance and dance training. Dance Books, 2002. 142 p.

Noverre Jean-Georges. Letters On Dancing And Ballets / translation Cyril W. Beaumont. Publisher : Dance Books Ltd, 2010. 169 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-11-20

Як цитувати

ЗАХАРЧУК, Н., & КІНДЕР, К. (2023). СПЕЦИФІКА ФОРМУВАННЯ РИТМОПЛАСТИКИ СТРИБКІВ КЛАСИЧНОГО ТАНЦЮ. Fine Art and Culture Studies, (4), 28–34. https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-4

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають