ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У МЕТОДИЦІ ВИКЛАДАННЯ ЕСТРАДНОГО ВОКАЛУ
Ключові слова:
естрадний вокал, вокальна педагогіка, сучасні технології навчання, цифрові засоби навчання, інноваційні методики, онлайн-навчання, вокальна діагностика.Анотація
У статті досліджено особливості використання сучасних технологій у методиці викладання естрадного вокалу. Мета дослідження полягає у систематизації та науковому обґрунтуванні ефективних технологічних інновацій у сфері вокальної педагогіки, визначенні їх ролі у формуванні професійних компетентностей естрадних вокалістів. Методологія дослідження базується на комплексному застосуванні загальнонаукових методів: теоретичного аналізу науково-методичної літератури, систематизації педагогічного досвіду, порівняльного аналізу традиційних та інноваційних методик викладання естрадного вокалу. Використано методи емпіричного дослідження: педагогічне спостереження, аналіз практичного досвіду впровадження технологічних засобів у вокальну педагогіку. Наукова новизна полягає у розробці класифікації сучасних технологічних засобів навчання естрадного вокалу, що включає: цифрові аудіо-робочі станції, програмне забезпечення для візуалізації голосу, мобільні додатки для розвитку слуху та вокальної техніки, онлайн-платформи для дистанційного навчання. Вперше систематизовано методичні підходи до інтеграції цифрових технологій у традиційну систему вокальної освіти. У процесі дослідження отримано такі результати і зроблено такі висновки. Визначено основні напрями технологічної модернізації вокальної педагогіки: впровадження комп’ютерних програм для діагностики та корекції голосу, використання цифрових інструментів для розвитку музичного слуху, застосування онлайн-ресурсів для самостійної роботи учнів. Також встановлено, що використання сучасних технологій значно підвищує ефективність навчального процесу, забезпечує індивідуалізацію навчання та об’єктивність оцінювання вокальних навичок. Практичне значення отриманих результатів полягає у розробці методичних рекомендацій щодо впровадження технологічних інновацій в практику викладання естрадного вокалу, що може бути використано для оптимізації навчального процесу у закладах мистецької освіти різних рівнів.
Посилання
Варнавська Л. І., Вікторова М. В. Розвиток вокальної майстерності естрадного виконавця. Наукові записки Центрально-українського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. 2018. № 170. С. 39–44.
Гунько Н. О. Інноваційні аспекти вокально-методичної підготовки майбутнього педагога-музиканта. Наукові записки Кіровоградського державного педагогічного університету імені Володимира Винниченка. Серія: Педагогічні науки. 2017. № 155. С. 51–55.
Дзюба О. А. Педагогічні аспекти вокальної технології сучасного популярного виконавства. Імідж сучасного педагога. 2018. № 2 (179). С. 66–69.
Кулага Т. О. Змістовні маркери поняття естрадного вокально-виконавського тезаурусу. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі. 2020. № 5. С. 73–78.
Маланюк І. І. Вокальне виконання (естрадний спів), як основа музичного виховання. Івано-Франківськ: Університет Короля Данила, 2023. 156 с.
Мазур О. В. Необхідність впровадження сучасних технік естрадного співу західної школи вокалу в розвиток естрадного вокального мистецтва України. The 6th International scientific and practical conference «Progressive research in the modern world». Boston: BoScience Publisher, 2023. С. 234–239.
Му Веньлун. Використання інформаційно-комунікаційних та цифрових технологій у викладанні музичних навчальних дисциплін у закладах вищої освіти КНР. Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі. 2022. № 7. С. 89–95.
Поліщук А. В., Сабрі С. С. Роль концертмейстера у процесі впровадження сучасних методик викладання естрадного вокалу. Міжнародний вісник: Культурологія. Філологія. Музикознавство. 2018. № 2. С. 194–198.
Фоломєєва Н. Значення використання сучасних методичних засобів у процесі фахової підготовки вчителя музичного мистецтва. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2016. № 4. С. 370–380.
Keskinen A. K. Vocal pedagogy and contemporary commercial music: reflections on higher education non-classical vocal pedagogy in the United States and Finland. Sibelius Academy, 2013. 123 p.
Rooney T. J. The understanding of contemporary vocal pedagogy and the teaching methods of internationally acclaimed vocal coaches. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research. 2016. Vol. 15, No. 10. P. 147–162.
Sear J. Modern vocal pedagogy: Investigating a potential curricular framework for training popular music singing teachers. Journal of Popular Music Education. 2024. Vol. 8, No. 2. P. 239–254.