ОПАНУВАННЯ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ЗВО У ПРОЦЕСІ ПІЗНАННЯ БІОГРАФІЇ МИТЦЯ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2022-3-9

Ключові слова:

культурологічна компетенція, біографія митця, компетентнісний підхід, освітній процес, здобувачі ЗВО.

Анотація

Стаття присвячена розгляду змісту дефініції «культурологічна компетентність», уточненню експлікації з позиції інноваційних дидактичних вимог до підготовки фахівців у ЗВО. Доведено, що біографія митця – вагомий засіб розвитку зазначеного явища, оскільки концентрує найвагоміші звершення окремої креативної персони й об’ємного арсеналу здобутків homo sapiens. Мета публікації – висвітлити сутність та структуру культурологічної компетентності, виявити специфіку її формування у здобувачів ЗВО під час пізнання життєпису майстра. Методологію вивчення проблематики визначили такі підходи, як: культурологічний – студіюючи сенс освітніх технологій; міждисциплінарний – охоплюючи розмаїті виміри хронік метра; біографічний – осмислюючи історичний контекст буття маестро; аналітичний – аналізуючи джерела за темою праці; теоретичного узагальнення – підбиваючи підсумки розвідки. Наукова новизна. Вперше у національній гуманітаристиці з’ясовано особливості оволодіння культурологічною компетентністю здобувачами ЗВО через осягнення літопису митця. Висновки. Нині вища освіта України базується на засадах компетентнісного підходу, де культурологічний складник є провідним. Його ми тлумачимо як комплекс універсальних знань, необхідних для самостійного вирішення дидактичних квестій, а також як сукупність умінь, навичок, здатних задовольнити потребу людини в неперервній еволюції. Завдяки такому феномену особистість спроможна: інтерпретувати, транслювати світові, національні духовні досягнення; налагоджувати продуктивний діалог між представниками різних країн; плідно комунікувати з усілякими епохами, їх майстрами; генерувати, реалізовувати модерні концепції; намічати перспективи, прокладати шляхи поступу homo sapiens. Біографія митця – наукова оповідь про буття, напрацювання унікальної персони, котра виконала місію пасіонарія, провідника життєтворчих ідей свого і послідуючих часів, визначила духовний облік певного соціуму. Такий жанр – квінтесенція культурологічної інформації, духовний код людства. Сприймаючи, розшифровуючи, переосмислюючи та повідомляючи у нових історичних умовах хронікальні відомості, здобувачі ЗВО опановують масштабний обсяг даних, долучаються до багатогранного цивілізаційного досвіду, стають готовими здійснювати власну креативну практику.

Посилання

Богданова Н. Культура життєтворчості особистості. Філософсько-світоглядний аналіз. Київ : НПУ імені М.П. Драгоманова, 2011. 302 с.

Бугаєва О.В. Біографія митця в українській гуманітаристиці: сучасні музично-біографічні парадигми. Бібліотека. Наука. Комунікація. Розвиток бібліотечно-інформаційного потенціалу в умовах цифровізації : матеріали міжнар. наук. конф. (м. Київ, 6–8 жовтня 2020. Київ, 2020.). С. 442–445.

Варнавська І.В., Черемісін О.В. Структурна характеристика культурної компетентності. Науковий вісник Ужгородського університету. Серія «Педагогіка, соціальна робота». 2021. Вип. 1 (48). С. 64–68.

Вернік Ю.В. Біографічна інформація як об’єкт соціальних комунікацій сучасного суспільства. Українська біографістика. 2013. Вип. 10. С. 48–60.

Гончарук В.А., Гончарук В.В. Основні складники культурологічної компетентності студентів закладів вищої освіти. Інтеграція освіти, науки та бізнесу у сучасному середовищі: зимові диспути : тези доп. I Міжнародної науково-практичної інтернет-конференції (м. Дніпро, 6–7 лютого 2020 р.). Дніпро, 2020. Т. 1. С. 303–308.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті: світовий досвід та українські перспективи: Бібліотека з освітньої політики / заг. ред. О.В. Овчарук. Київ : К.І.С., 2004. 112 с.

Микуланинець Л.М. Біографія митця як засіб інтерпретації культури. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Рівне, 2015. Вип. 21. Т. 2. С. 80–84.

Микуланинець Л.М. Біографія як засіб культурної комунікації митця і публіки. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : науковий журнал. 2021. № 4. С. 145–149.

Стеценко Н.М., Чикалова Т.Г. Теоретичні підходи до інтерпретації сутності культурологічної компетентності. Педагогічний альманах. 2014. Випуск 23. С. 208–214.

Чернова О.В. Культурологічна компетентність як компонент професійної компетентності викладача мистецьких спеціальностей. Педагогічні науки. 2012. № 62. Т. 1. С. 347–352.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-08-29

Як цитувати

МИКУЛАНИНЕЦЬ, Л. (2022). ОПАНУВАННЯ КУЛЬТУРОЛОГІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ ЗВО У ПРОЦЕСІ ПІЗНАННЯ БІОГРАФІЇ МИТЦЯ. Fine Art and Culture Studies, (3), 68–72. https://doi.org/10.32782/facs-2022-3-9

Номер

Розділ

Статті