АКОРДЕОН У СВІТОВІЙ ІСТОРІЇ ВИКОНАВСТВА

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2023-1-6

Ключові слова:

акордеон, акордеонне виконавство, історія виконавства на акордеоні

Анотація

В даній статті розглядається світова історія виконавства на акордеоні. Метою роботи є панорамний огляд, в історико-культурному контексті, часового проміжку від кінця ХІХ століття до сьогодення, який охоплює всі ключові етапи становлення акордеонного виконавства, від його масового побутового поширення до академізації та виходу на професійну сцену. Ми не претендуємо на визнання наукової новизни в даній статті, проте вона має свою актуальність. Після пошуково-аналітичної роботи з літературою, нами у стислому вигляді подається концентрований матеріал, який містить важливу для популяризації акордеону інформацію, яка, до того ж, розвіює певні стереотипні думки по відношенню до даного інструменту. При створенні статті нами було використано пошуково-аналітичний та структурно-функціональний методи дослідження матеріалу, які і становлять головну методологічну базу нашої роботи. Висновки. В матеріалах роботи панорамно окреслені етапи розвитку акордеонного виконавства, перш за все, у Німеччині, де даний інструмент користувався та користується найбільшою популярністю. Саме в Німеччині в середині 20-х років минулого століття постає питання про необхідність створення оригінальних творів нового рівня, орієнтованих на академічну, а не масову музику того часу. Окрім того, в статті також міститься інформація про розвиток виконавства в Італії – країні, яка є найбільшим виробником гармонік у світі, адже італійські фірми першими освоїли виробництво і внесли багато удосконалень в техніко-конструктивні характеристики акордеонів. У роботі також міститься матеріал присвячений акордеонному виконавству на просторах США, в контексті зростання популярності даного інструменту на початку ХХ століття. Розкриваються особливості основних напрямів розвитку акордеону в даній країні. Четвертою та останньою країною в контексті якої було розглянуто історію виконавства на акордеоні є Франція. Увага акцентується на тому факті, що розвиток виконавства на даному інструменті у Франції, порівняно з іншими країнами які були згадані раніше (Німеччина, Італія, США) здійснювався не так активно та швидко. В роботі також міститься ряд відомих у кожній з країн акордеонних виконавців та композиторів, які одними з перших створювали професійні опуси для акордеону.

Посилання

Flynn R., Davidson E., Chavez E. The Golden Age of Accordion. Chicago, 1992. 361 p.

Luck H. Ausgewaher Fragen der Spieltechnik des Akkordeons. Leipzig, 1988.

Luck H. Die Balginstrumente. Ihre historishe Entwicklung bis 1945. Leipzig, 1997.

Macerollo J. Accordion Resource Manual. Joseph Macerollo. Willowdaie, 1980.

Monichon P. L'accordéon. Suisse, 1985.

Monichon P. Petite Historie de L'accordéon. Paris, 1958.

Richter G. Akkordeon: Handbuch fur Musiker und Instrumentenbauer. Leipzig, 1990.

Аускерн Л. Art Van Damme – Squeezing Art & Tender Flutes [Електронний ресурс] URL: https://jazzquad.ru/index.pl?act=PRODUCT&id=4274 (дата звернення : 13.02.2023).

Конен В. Шляхи амереканської музики. Україна : Музичний збірник композиторів, 1977. 466 с.

Конен В. Народження джазу. Україна: Музичний збірник композиторів, 1984. 312 c.

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-04-04

Як цитувати

КИСЛЯК, Б. (2023). АКОРДЕОН У СВІТОВІЙ ІСТОРІЇ ВИКОНАВСТВА. Fine Art and Culture Studies, (1), 39–47. https://doi.org/10.32782/facs-2023-1-6

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО