СУЧАСНІ МУЗИЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ: БЕЗПЕРЕРВНА ОСВІТА ЯК ПЕРЕДУМОВА МАЙСТЕРНОСТІ ФАХІВЦЯ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2023-1-18Ключові слова:
сучасні музичні технології, музична освіта, безперервна освіта, старіння знань, музична інформатикаАнотація
У статті розглянуто проблематику необхідності забезпечення безперервності освіти фахівця у галузі музичного мистецтва в умовах зростаючої інтеграції інформаційних технологій у музичне мистецтво. На основі аналізу новітніх тенденцій у створенні музичних творів, зокрема, впровадження технологій штучного інтелекту та машинного навчання у творчий процес, наголошується на проблемі стрімкого застаріння знань. Метою дослідження є аналіз сучасних тенденцій у музичному мистецтві у світлі нових інформаційних технологій та виклики, які ці тенденції несуть для системи музичної освіти у контексті стрімкого застаріння знань та необхідності забезпечення безперервності освіти для забезпечення компетентності та майстерності музичного фахівця. Методологічну основу дослідження визначають принципи діалектики (єдності історичного та логічного, взаємозв'язку якісних та кількісних характеристик, єдності аналізу та синтезу, змісту та форми, сутності та явища), вчення про реальність, безперервність руху та розвитку, єдності та зв'язку, взаємозалежності та цілісності в системі «технологія – освіта – суспільство». Новизна дослідження полягає у проєктуванні теорії старіння знань до соціогуманітарної сфери – в даному випадку до музичного мистецтва. Вперше в академічній друкованій статті в українському виданні розглянуто найбільш новітні технології створення музичних творів та імплікацію цього явища для сучасної музичної освіти та запропоновано концептуальні шляхи вдосконалення системи безперервного музичного навчання в такому ландшафті. Зроблено висновок про необхідність розгляду безперервної музичної освіти з позиції системного підходу. При цьому, інформаційно-методичне забезпечення системи безперервної музичної освіти має формуватися на основі прогресивних освітніх технологій з урахуванням специфіки навчання на кожному етапі системи безперервної музичної освіти.
Посилання
Воєвідко, Л. М. Проблеми сучасної музичної педагогіки у підготовці майбутніх учителів музичного мистецтва. Педагогічна освіта: теорія і практика: Збірник наукових праць. Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка; Інститут педагогіки НАПН України. Вип. 31 (2-2021). Київ: Міленіум, 2021. C. 208–244.
Маруфенко, О. В. Тенденції розвитку системи неперервної освіти в ХХІ столітті. Актуальні питання мистецької освіти та виховання. 2013. Вип. 1. С. 53–62.
Педагогіка музичного мистецтва, художньої культури та хореографії у контексті інтернаціоналізації освіти. Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції (м. Мелітополь, 8–10 листопада 2017 р.) І Відповід. ред. Н.А.Сегеда. – Мелітополь: ФОП Однорог Т.В., 2017. 195 с.
Caramiaux, B., & Donnarumma, M. Artificial Intelligence in Music and Performance. A Subjective Art-Research Inquiry. Handbook of Artificial Intelligence for Music: Foundations, Advanced Approaches, and Developments for Creativity, inPress, HAL Open Science, 2020.
Miranda, E. Handbook of Artificial Intelligence for Music: Foundations, Advanced Approaches, and Developments for Creativity. Berlin: Springer, 2021.
Quan, Y. Applied Research of Artificial Intelligence in Music Education. Northern Music, 2019, 17, P. 38–44.
Patteson, T. Instruments for New Music: Sound, Technology, and Modernism. Oakland: University of California Press, 2015, 250 p.
Smilde, R. (2009). Musicians as Lifelong Learners. In: Alheit, P., von Felden, H. (eds) Lebenslanges Lernen und erziehungswissenschaftliche Biographieforschung. VS Verlag für Sozialwissenschaften. https://doi.org/10.1007/978-3-531-91520-3_10
Smilde, R. Lifelong Learning for Professional Musicians. In: G. McPherson & G. Welch (Eds). The Oxford Handbook of Music Education, Vol. 2., 2012, Oxford University Press.
Sobol, N. Lifelong Learning: Music Adult Education. Continuing Professional Education: Theory and Practice, 2019, Issue 1(58), P. 1–6. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2019.1.1722
Strachan, R. Sonic Technologies: Popular music, Digital culture and the Creative Process. New York: Bloomsbury Academic, 2017.
Zhang, J. & Wan, J. A Summary of the Application of Artificial Intelligence in Music Education. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 2019, volume 428, P. 42–44.