ВОКАЛЬНА ПІДГОТОВКА ПІДЛІТКІВ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-15

Ключові слова:

вокальна підготовка, індивідуальні потреби та можливості, індивідуальний підхід, музичне мистецтво.

Анотація

Вокальна підготовка для підлітків є важливим етапом їхнього музичного розвитку. В цьому процесі варто звернути увагу на правильній дихальній техніці, розширенні діапазону, артикуляції та вимові, правильній поставі та міміці тощо. Оскільки індивідуальний підхід грає ключову роль у вокальній підготовці підлітків, то кожна особа має свої унікальні особливості, включаючи голосовий діапазон, стиль виконання, сильні та слабкі сторони. Тому потрібно особливо враховувати індивідуальні потреби та можливості кожного підлітка. Важливо пам'ятати, що розвиток вокальної техніки – це постійний процес, і він вимагає часу та терпіння. Індивідуальний підхід до кожного підлітка допоможе максимізувати його потенціал у вокальній сфері. Особливе значення також має самостійна робота, вона розвиває творчість та привчає застосовувати набуті знання в практичній діяльності. Також авторами статті приділено увагу психологічній підготовці підлітків до їх концертного виступу на сцені. Сценічне хвилювання ‒ це одна з форм психічного стану особистості до і під час концертного виступу. Одними з найбільш істотних моментів поведінки на сцені є його сценічне самопочуття, ступінь хвилювання. Щоб значно знизити рівень страху сцени, викладач повинен підвищити психологічну стійкість виступаючого. Для цього необхідно зміцнити впевненість підлітка у своїх здібностях через доброзичливість та оптимізм. Потрібно постійно розвивати почуття краси та естетики на сцені і у житті. Учні-підлітки повинні бути переконані, що кожен виступ – це свято, і що кожен успішний виступ – це естетична насолода для глядачів. Метою статті є розкрити основні принципи методики вокальної підготовки учнів підліткового віку в рамках цілісної системи поглядів на процес навчання співу. Наукова новизна. Визначено основні проблеми та принципи особливостей методики вокальної підготовки учнів підліткового віку. Як висновок, у статті наголошується, що викладач співу повинен дуже уважно спостерігати за вокальною формою співака-підлітка, його можливостями, інтересами, відстежуючи ймовірні технічні похибки та помилки, застосовуючи творчий підхід до педагогічного процесу, художню та педагогічну інтуїцію.

Посилання

Антонюк В.Г. Вокальна педагогіка (сольний спів). Київ : ЗАТ «Віпол», 2007. 174 с.

Антонюк В.Г. Постановка голосу. Київ : Українська ідея, 2000. 68 с.

Гаснюк В.В. Основи вокального виховання дітей дошкільного та шкільного віку. Мукачево, 2010. 97 с.

Г.Є. Стасько, О.Д. Шуляр, М.Ю. Сливоцький. Голос людини та вокальна робота з ним. Івано-Франківськ: Видавництво ПНУ імені В. Стефаника, 2010. 336 с.

Гребенюк Н. Є. Вокально-виконавська творчість: психологопедагогічний та мистецтвознавчий аспекти. Київ : НМАУ ім. П. І. Чайковського, 1999. 269 с.

Доронюк В.Д., Сливоцький М.Ю. Основи вокально-педагогічної творчості вчителя музики. Івано-Франківськ: Видавничо-дизайнерський відділ ЦІТ, 2007. 306 с.

Куриленко Т.В. Формування вокально-виконавських умінь учнів-підлітків в умовах сучасної початкової мистецької освіти : кваліф. робота… «Магістр». Херсон : ХДУ, 2021. 63 с.

Кушка Я.С. Методика навчання співу. Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2010. 288 с.

Лінь С. Методичні засади формування вокально-виконавських умінь учнів підліткового віку в школі мистецтв: дис. кад. пед. наук. Київ, 2017. 215 с.

Роденкова О.Д. Розвиток співацького голосу учнів шкіл мистецтв у мутаційний період. 13.00.02: автореф. дис… канд. пед. наук. Київ, 2013. 23 с.

Стасько Г.Є. Психотехніка співу у вокальній педагогіці: Івано-Франківськ: ПНУ ім. В.Стефаника, 2010. 136 с.

Стахевич О. Г. Основи вокальної педагогіки. Ч. 1: Природно-наукові теорії сольного співу. Суми : СумДПУ ім. А. С. Макаренка, 2002. 92 с.

Юцевич Ю.Є. Теорія і методика розвитку співацького голосу. Київ : ІЗМН, 1998. 160 с.

Cooksey J.M. Voice transformation in male adolescents. In: Bodymind & Voice: foundations of voice education, book four: lifespan voice development, edited by L. Thurman & G. Welch. Collegeville, MN: Voicecare Network, 1997. P. 7148–738.

Gackle L. The Adolescent Female Voice: Characteristics of Change and Stages of Development. The Choral Journal. 1991. №8. P. 17–26.

Gebhardt R.M. The Adolescent Singing Voice in the 21st Century: Vocal Health and Pedagogy Promoting Vocal Health. The Ohio State University. 2016. 135 p.

Phillips K. H. Teaching kids to sing. New York: Schirmer Books, 1992. 392 p.

Phillips K. H. Training the Child Voice. Music Educators Journal. 1985. № 4. P. 57–58.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-04-26

Як цитувати

ЧЕПЕЛЮК, В., & ГОЛОЩУК, О. (2024). ВОКАЛЬНА ПІДГОТОВКА ПІДЛІТКІВ. Fine Art and Culture Studies, (1), 122–129. https://doi.org/10.32782/facs-2024-1-15

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО