ДИРИГЕНТСЬКА ПРОЄКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ: КАТЕГОРІАЛЬНИЙ АНАЛІЗ ПРОБЛЕМИ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2023-4-5Ключові слова:
диригентська діяльність, організатор музичних проєктів, диригентська проєктна діяльністьАнотація
У статті пропонується підхід до діяльності диригента в контексті проєктної парадигми, де диригент є не лише інтерпретатором музичних творів, але й організатором музичних проєктів. Метою статті є обґрунтування авторського визначення поняття «диригентська проєктна діяльність» та аналіз її складників. Методологія статті ґрунтується на використанні історіографічного, системного, культурологічного, особистісного та технологічного підходів для аналізу та обґрунтування диригентської проєктної діяльності. Шляхом аналізу наукових джерел встановлено ключові аспекти, де диригентська діяльність є основою реалізації музичних проєктів. Наукова новизна статті полягає в спробі автора визначити поняття «диригентська проєктна діяльність», розглядаючи передумови, причини та наслідки її виникнення, а також досліджуючи сучасні можливості для створення нових музичних вимірів у культурному середовищі. Автор характеризує диригентів як керівників та творців музичних інтерпретацій, а також аргументує перехід від традиційної диригентської діяльності до диригентської проєктної діяльності. Автор пропонує компоненти диригентської проєктної діяльності, як-от: вибір ідеї, розробка бізнес-плану, фінансове планування, рекламна кампанія, артменеджмент, формування репертуару, організація репетицій, творчий підхід до інтерпретації музичних творів, міжкультурний діалог і інтерактивне диригування під час вистави, з урахуванням естетичних та культурних цінностей. Висновки. «Диригентська проєктна діяльність» визначається як інтегрована дія до керування музичними проєктами, що поєднує концепції проєктного та диригентського мистецтва з метою досягнення стратегічних цілей та ефективного використання ресурсів. У цьому контексті диригент постає як особа, що відповідає за керівництво проєктом і надає йому належну спрямованість.
Посилання
Дзундза Р. Особистість українського хорового диригента кінця XIX – початку XXI століть в контексті проблем ідентичності: дис. … доктора філософії: 034. Івано-Франківськ, 2021. 282 с.
Заяць О., Ревенко Т. Міжкультурна комунікація в контексті світових викликів. Київ: «Києво-Могилянська академія», 2018. 240 с.
Козир А. Диригентсько-хорова підготовка як основа фахового становлення майбутнього вчителя музики. Молодь і ринок. 2011. 11(82). С. 19–24.
Пучко-Колесник Ю. Діяльність диригента-хормейстера як соціокультурний феномен : автореф. дис. … канд. мистецтвознавства : 26.00.01. Київ, 2009. 20 с.
Сенченко Л. Формування хорового мислення диригента. Рівне, 1998. 128 с.
Шумська Л. Технології розвитку soft skills в системі фахової бакалаврської підготовки хорових диригентів. Наукові записки НДУ ім. М. ГОГОЛЯ. 2022. № 2. С. 121–130.
Ярошенко І., Серганюк Ю. Концептуальні особливості методики роботи з хором : навчальний посібник. Київ : Видавництво «Білий Тигр», 2020. 100 с.
Chan A. Key performance indicators for measuring construction success. Benchmarking an Int. J. 2004. 11. P. 203–221.
Duke R. Bringing the art of rehearsal into focus: The rehearsal frame as a model for prescriptive analysis of rehearsal conducting. Band Research. 1994. 30(2). P. 78–95.
Goolsby T. Verbal instruction in instrumental rehearsals: A comparison of three career levels and preservice teachers. Journal of Research in Music Education. 1997. № 45. P. 21–40.
Kant I. 1724-1804. Critique of judgment. Translation of Kritik der Urteilskraft. «Including the first introduction.». New York, 1987. 685 p.
Morrison S. The use of recorded models in the instrumental rehearsal: Effects on ensemble achievement. Update. Applications of Research in Music Education. 2002. 20(2). P. 21–26.
Parfitt M., Sanvido V. Checklist of Critical Success Factors for Building Projects. J. Manag. Eng. 1993. № 9. P. 243–249.
Skadsem J. Effect of conductor verbalization of dynamic markings, conductor gesture, and choir dynamical level on singers' dynamic responses. Journal of research in music education. 1997. Volume 45. Foix 4. P. 509–520.
Zid C., Kasim N., Soomro A. Effective project management approach to attain project success, based on cost-timequality. Int. J. Proj. Organ. Manag. 2020. № 12. P. 149–163.