ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРЕОГРАФІЧНІ КОЛАБОРАЦІЇ У СЦЕНІЧНИХ ПОСТАНОВКАХ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/facs-2024-3-4

Ключові слова:

диригент, хореограф, диригентсько-хореографічні колаборації, мистецькі проєкти, сценічні постановки

Анотація

У статті розглянута спільна диригентська та хореографічна діяльність у сценічних постановках. Метою дослідження є аналіз диригентсько-хореографічних колаборацій у сценічному мистецтві та виділення деяких аспектів міжгалузевої співпраці. Методологією дослідження стали культурні надбання у творчих заходах, усвідомлення можливостей та суб’єктивно-типологічних характеристик особистості диригента, залучення ефективних технічних новацій у мистецьких проєктах. Компаративний аналіз дозволив порівняти різні проєкти, де відбувалася тісна співпраця диригента і хореографа, виділити загальні закономірності та специфічні особливості кожного з них. Наукова новизна дослідження визначається тим, що здійснено аналіз можливостей співпраці диригентів та хореографів у сценічних постановках, наведено приклади способів взаємодії між ними, що розширює межі традиційних уявлень їхніх ролей і підходів у створенні сценічних вистав (спільна робота над ритмом, темпом, динамікою, візуальними аспектами (проєкціями, ітеративом, світловими ефектами), іншими елементами вистави). Розглянуто приклади спільних диригентсько-хореографічних ініціатив, що стали новаторськими у своїй області, та які саме аспекти співпраці сприяли успіху в сценічних постановках. Аргументовано вплив різних культурних контекстів на диригентсько-хореографічні колаборації та як різні традиції та стилі музики і танцю взаємодіють у спільних проєктах. Висновки. Диригентсько-хореографічні колаборації у сценічних постановках відіграють значну роль у розвитку сучасних перформативних форм. Співпраця між диригентами та хореографами дозволяє створювати багатошарові й насичені вистави, де музика та рух взаємодіють на високому рівні, роблячи сценічні виступи більш привабливими та незабутніми для глядачів. Це важливий напрямок сценічного мистецтва, що відкриває нові горизонти для творчості і сприйняття.

Посилання

Бєлявіна Н. Д. Французький королівський двір XVII століття–осередок концертування віртуозів-інструменталістів. Українська культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. 2012. № 18 (1). С. 12–16.

Дегтяр Д. О. Балетмейстерська діяльність Галини Березової на сцені Київського театру опери та балету (1937–1940). Актуальні проблеми історії, теорії та практики художньої культури. 2013. № 31. С. 342–348.

Ніколаєнко В. І. Ідентифікація сценічної дії у процесі створення артистом партитури образу ролі. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. 2023. № 3. С. 340–345.

Резнік О. Проблеми сценографії в режисурі Володимира Блавацького. Народознавчі зошити. 2012. № 4. С. 703–707.

Юдова-Романова К Експериментальний сценічний простір: проблеми класифікації. Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Сценічне мистецтво. 2021. № 4 (1) С. 39–54. https://doi.org/10.31866/2616-759X.4.1.2021.234236

Berry S. He The King of Waltz – She The Crown Princess. 2016. URL: https://harmonyparlor.blogspot.com/2016/09/he-king-of-waltz-she-crown-princess.html (last accessed: 21.06.2024)

Harris-Warrick R. Christoph Willibald Gluck. Music Library Association. Notes. 2020. № 76 (4). С. 629–634.

Hinrichsen H. J. Musikbankiers «: Über Richard Wagners Vorstellungen vom» Judentum in der Musik. Musik & Ästhetik. 2001. № 5 (19). рр. 72–87.

Noverre J. G. Lettres sur la danse et sur les ballets. Jean-Thomas de Trattnern. Austrian National Library, 1767. 444 р.

Stith N. Creating West Side Story: An Investigation of the Sociopolitical Backgrounds and Collaborative Relationships of Jerome Robbins, Arthur Laurents, Leonard Bernstein and Stephen Sondheim in the Creation of the Original Broadway Production of West Side Story : diss. … of Master of Arts Department of Theatre. B.F.A., Hofstra University, 1996. 180 р.

Wickham G. A History of the Theatre. Publisher: Cambridge University Press, 1985. 264 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-09-03

Як цитувати

КАЧУРИНЕЦЬ, С., & КАЧУРИНЕЦЬ, Л. (2024). ДИРИГЕНТСЬКО-ХОРЕОГРАФІЧНІ КОЛАБОРАЦІЇ У СЦЕНІЧНИХ ПОСТАНОВКАХ. Fine Art and Culture Studies, (3), 23–29. https://doi.org/10.32782/facs-2024-3-4

Номер

Розділ

МУЗИЧНЕ МИСТЕЦТВО