ПРОБЛЕМИ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ МУЗИКИ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
професійна підготовка, майбутній учитель музики, заклади вищої освіти.Анотація
Мета статті – дослідити проблеми підготовки майбутніх учителів мистецького профілю навчання в закладах вищої освіти. Відповідно до мети, окреслено ряд завдань, серед яких розкрито дефініцію поняття «професійна підготовка», досліджено науково-методичну літературу за відповідною темою, наведено приклади заходів, які позитивно впливають на підготовку здобувачів. Наукова новизна. Автори статті представили власний досвід професійної підготовки майбутніх учителів музики, яка здійснюється в Комунальному закладі «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради. Серед наведених прикладів – участь у міжнародних конкурсах з інструментального виконавства та вокалу, де обґрунтовано доцільність залучення майбутніх учителів музики до конкурсних заходів, які є одним із головних елементів художньо-творчого процесу. Також продемонстровано ступінь готовності здобувачів до участі в науково-практичних конференціях, лекціях, вебінарах, де вони набувають спеціальні знання, практичні навички та вміння. При цьому формуються важливі якісні риси особистості, що є важливими в їх подальшій професійній діяльності. Серед методів, що сприяють професійній підготовці майбутнього фахівця виділено: метод асоціацій, пов’язаний із відтворенням художнього образу; метод професійної самоорганізації, націлений на активного, творчого, інтелектуально розвиненого суб’єкта освітнього процесу, який здатен вирішувати проблемні питання. Не менш важливим є метод професійного самоконтролю, де здобувач виявляє професійну чутливість, є активним учасником освітнього процесу. У результаті дослідження зроблено висновки й підкреслено, що орієнтація на різні види творчої діяльності значно розширює можливості майбутніх учителів музики, поглиблює їх художні інтереси та потреби, сприяє професійному розвитку.
Посилання
Гаврилюк О. А. Формування професійної готовності майбутніх учителів музики у педагогічних коледжах до художньо-творчої діяльності : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04. Вінницький держ. пед. ун-т імені Михайла Коцюбинського, Вінниця, 2018. 294 с.
Ничкало Н. Г. Розвиток професійної освіти в умовах глобалізаційних та інтеграційних процесів : монографія. Київ : Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова. 2014. 125 с.
Поддубей О. В. Аналіз поняття «професійна підготовка» у вітчизняних і зарубіжних наукових працях. Вісник КрНУ імені Михайла Остроградського. Кременчук. Випуск 5 (118), 2019. С. 19–24.
Словник педагогічних та психологічних термінів до дисциплін: «Педагогіка», «Педагогіка новаторства», «Педагогіка та психологія вищої школи», «Методика виховної роботи та основи педагогічної майстерності», «Педагогічний менеджмент» : для здобувачів вищої̈ освіти денної та заочної форм здобуття освіти пед. спец-тей / укл.: Н. А. Несторук, Л. В. Кокоріна. Слов’янськ : Вид-во Б. І. Маторіна, 2019. С. 41.
Харківська А. А. Особливості професійної підготовки майбутніх учителів музичного мистецтва в КНР та Україні. Актуальні питання у сучасній науці : журнал № 10 (16) 2023. С. 789–798.