ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ В ХОРОВОМУ КОЛЕКТИВІ
DOI:
https://doi.org/10.32782/facs-2025-4-15Ключові слова:
хоровий колектив, диригент-хормейстер, вокально-хорова робота, репетиційний процес, хорове звучання, інтерпретація, хорова педагогіка, ансамблеве виконавствоАнотація
У статті досліджено специфіку роботи в хоровому колективі, організаційні та художньо-виконавські аспекти діяльності хормейстера при роботі з різними типами хорових колективів. Мета роботи – визначити особливості роботи з хоровим колективом на різних етапах підготовки музичного твору та виявити ключові методичні підходи до організації ефективної роботи хорового колективу. Методологія дослідження базується на комплексному підході з використанням історичного, системно-аналітичного та практично-експериментального методів, що дозволило всебічно розглянути процеси хорової роботи, проаналізувати традиційні та інноваційні методики роботи з хоровим колективом. Наукова новизна полягає в систематизації сучасних методик роботи з хоровим колективом та обґрунтуванні комплексного підходу до організації репетиційного процесу. Уперше проаналізовано психологічні аспекти комунікації між диригентом та учасниками хорового колективу у контексті сучасних педагогічних практик та визначено їхній вплив на якість хорового звучання. Висновки. Встановлено, що ефективна робота в хоровому колективі потребує від хормейстера гармонійного поєднання організаційних, технічних та художньо-інтерпретаційних компетентностей. Виявлено, що процес роботи з хоровим колективом включає три взаємопов’язані етапи: організаційно-підготовчий, технічний та художній, кожен з яких має свою специфіку та методичні особливості. Доведено, що якість звучання хору напряму залежить від уміння диригента створити сприятливий психологічний клімат у колективі, налагодити ефективну комунікацію з виконавцями та впровадити системний підхід до репетиційного процесу.
Посилання
Антонюк В.Г. Вокальна педагогіка (сольний спів): підручник. Київ: ЗАТ «Віпол», 2007. 174 с.
Антонюк В.Г. Постановка голосу: навчальний посібник для студентів вищих музичних навчальних закладів. Київ: Українська ідея, 2010. 68с.
Антонюк В.Г. Українська вокальна школа: етнокультурологічний аспект: монографія. Київ: Українська ідея, 2001. 144с.
Антонюк В.Г. Формування української вокальної школи: історикокультурний аспект: дослідницька праця. Київ: Українська ідея, 2003. 124 с.
Бондар А. Хорове виспівування: основні принципи. Наукові записки Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. 2017. Вип. 152. С. 71-75.
Бондаренко А.В. Інтелектуально-творчий розвиток студентів у класі хорового диригування : навчально-методичний посібник. Кривий Ріг: КДПУ, 2019. 160 с.
Бондаренко А.В. Основні принципи диригентсько-хорового навчання. Наукові записки. редкол.: В.Ф. Черкасов, В.В. Радул, Н.С. Савченко та ін. Кропивницький, 2017. Вип. 152. С. 141-145.
Бондаренко А.В. Самостійна робота студентів вищих навчальних закладів як важливий елемент диригентсько-хорової підготовки: метод. реком. Кривий Ріг, 2017. 93 с.
Жишкович М. Основи вокально-педагогічних навиків. Методичні поради для студентів вокальних факультетів вищих навчальних закладів культури і мистецтв ІІІ-ІV рівнів акредитації. Львів, 2012. 43 с.
Прядко О.М. Розвиток співацького голосу. Наукові записки Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. 2016. № 8. С. 33-38
Смирнова Т.А. Хорознавство (історія, теорія, методика): навч. посібник. Харків: ХДПУ ім. Г.С. Сковороди, 2010. 180 с.
##submission.downloads##
Опубліковано
Як цитувати
Номер
Розділ
Ліцензія

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.





