ПРАКТИЧНІ СТРАТЕГІЇ ВИКОРИСТАННЯ СИТУАТИВНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТАКТИК В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ДИТЯЧИХ СТОМАТОЛОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ

Автор(и)

  • Оксана ЄФРЕМОВА Львівський національний медичний університет імені Данила Галицького https://orcid.org/0000-0002-5149-2151

DOI:

https://doi.org/10.32782/pcsd-2024-4-15

Ключові слова:

медична освіта, підготовка до міжособистісної професійної взаємодії, майбутні дитячі стоматологи, ситуативно-комунікативні тактики

Анотація

Встановлено, що в сучасних умовах до особистості майбутніх дитячих стоматологів висуваються підвищені соціальні та психологічні вимоги. Найважливіша з них – оволодіння навичками міжособистісної професійної взаємодії, без яких вирішення завдання підвищення якості життя і соціального функціонування пацієнтів виявляється неможливим. Окреслені навички набувають особливої значущості у професійній діяльності дитячих стоматологів під час розгляду питань, пов’язаних із комплаєнтністю пацієнтів, під час профілактичної та реабілітаційної роботи, а також у межах виникнення конфліктних ситуацій. Успішність майбутніх дитячих стоматологів у міжособистісній професійній взаємодії забезпечується поєднанням професійних знань і навичок спілкування як психологічних властивостей особистості лікаря-стоматолога. Метою статті визначено відображення ефективних практичних стратегій використання ситуативно-комунікативних тактик в підготовці майбутніх дитячих стоматологів до професійної взаємодії. Використання ситуативно-комунікативних тактик в підготовці майбутніх дитячих стоматологів до професійної взаємодії базувалося на створенні складних комунікативних ситуацій, формування навичок професійної взаємодії шляхом симуляції природного спілкування лікаря з пацієнтом. Узагальнено, що використання ситуативно-комунікативних тактик в підготовці майбутніх дитячих стоматологів до професійної взаємодії забезпечують набуття студентами низки практичних навичок, зокрема: збору інформації для побудови довгострокових партнерських відносин; взаємодії з пацієнтами залежно від їхнього типу; культури поведінки в процесі професійної взаємодії; здійснення мотивуючої бесіди; професійного інформування пацієнта; застосування психотерапевтичних методик для саморегуляції власного емоційного стану.

Посилання

Бєляєва О. М. Педагогічне мислення у структурі професійно-педагогічної компетентності викладача медичного вищого навчального закладу. Імідж сучасного педагога. 2016. Вип. 5 (164). С. 22–25.

Бичко М. Розвиток комунікативної компетентності майбутнього лікаря як складника його професійної готовності. Витоки педагогічної майстерності. 2018. Вип. 21. С. 19–22.

Біденко Н. В., Остапко О. І., Коваль О. І. Формування комунікативних навичок майбутніх лікарів-стоматологів на додипломному етапі навчання. Вища освіта у контексті інтеграції до європейського освітнього простору. 2018. Вип. 61 (79). С. 223–231.

Ісаєва О. С. Теоретичні та методичні засади формування особистісно-професійної культури майбутніх лікарів у процесі гуманітарної підготовки. Дис. ... д-ра пед. наук за спеціальністю 13.00.04. Харківський нац. пед. ун-т. Харків, 2016. 625 с.

Кінаш І. О. Формування комунікативної компетентності майбутніх лікарів на етапі професійної підготовки. Медична освіта. 2020. Вип. 3. С. 84–88.

Кушнір І. М. Професійно-комунікативний імідж як результат мовної освіти іноземних студентів-медиків. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2021. Вип. 1 (2). С. 120–126.

Сенюта І. Я. Цивільно-правове регулювання відносин у сфері надання медичної допомоги: питання теорії і практики: монографія. Львів: Видавництво ЛОБФ «Медицина і право», 2018. 640 с.

Стадніченко С. М. Моделювання в професійній освіті майбутніх лікарів і фармацевтів. Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. 2019. Вип. 183. С. 158–162.

Стандарт вищої освіти України. Рівень вищої освіти – другий (магістерський). Ступінь вищої освіти – магістр. Галузь знань 22 – Охорона здоров’я. Спеціальність 221 – Стоматологія. Наказ міністерства освіти і науки України № 879 від 24.06.2019 р. Взято з: https://mon.gov.ua/ storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/2019/06/25/221-Stomatolohiya-mahistr.20.01.22.pdf

Шаніна О. С. Медичний дискурс: комунікативно-прагматичний і сугестивний аспекти: дис. на здоб. наук.ступ. канд. філол. наук: 10.02.01 – українська мова. Одеса, 2015. 290 с.

Alsoraihi M. H. Bridging the Gap between Discourse Analysis and Language Classroom Practice. English Language Teaching. 2019. Vol. 12 (8). Р. 79–88.

Steven A. Cole, Bird J. The Medical Interview. Edition 3. 2014. 540 р.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

ЄФРЕМОВА, О. (2024). ПРАКТИЧНІ СТРАТЕГІЇ ВИКОРИСТАННЯ СИТУАТИВНО-КОМУНІКАТИВНИХ ТАКТИК В ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ДИТЯЧИХ СТОМАТОЛОГІВ ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ВЗАЄМОДІЇ. Проблеми хімії та сталого розвитку, (4), 118–123. https://doi.org/10.32782/pcsd-2024-4-15

Номер

Розділ

ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ. ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА