ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ФОЛЬКЛОРИСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ КУЛЬТУРОЛОГІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Олександр КНЯЗЬ Полтавський національний педагогічний університет імені В. Г. Короленка https://orcid.org/0009-0009-0424-1091

DOI:

https://doi.org/10.32782/pcsd-2024-4-17

Ключові слова:

фольклористична компетентність, майбутні культурологи, фахова підготовка, національна культурна спадщина, інтегративний підхід

Анотація

У статті розглядаються теоретичні та методологічні аспекти формування фольклористичної компетентності майбутніх культурологів у процесі їхньої фахової підготовки. Фольклористична компетентність трактується як інтегральна якість особистості, що включає систему знань, умінь і навичок з аналізу, інтерпретації та популяризації фольклору, а також ціннісне ставлення до культурної спадщини. Актуальність дослідження зумовлена необхідністю збереження та відтворення культурних традицій у сучасному глобалізованому світі, де фольклор виступає важливим елементом національної ідентичності. Увага акцентується на ролі інтегративного підходу до професійної підготовки культурологів, який передбачає поєднання теоретичних знань із практичною діяльністю. Методологічну основу дослідження становлять аксіологічний, інтегративний, діяльнісний та акмеологічний підходи, які забезпечують системний підхід до формування фольклористичної компетентності. У процесі дослідження визначено педагогічні умови, які сприяють ефективному засвоєнню студентами культурологічних дисциплін, зокрема: інтеграція українських і зарубіжних традицій у навчальні програми; використання інноваційних методів навчання; створення творчого середовища для популяризації фольклору. Результати дослідження свідчать, що системний підхід до формування фольклористичної компетентності майбутніх культурологів сприяє їхній професійній підготовці та формуванню стійкого інтересу до національної культурної спадщини. Практичне значення дослідження полягає у розробці навчально-методичних матеріалів, які можуть бути використані у процесі професійної підготовки фахівців з культурології.

Посилання

Андрєєва Т. В. Теоретико-методологічні основи підготовки майбутніх фахівців у галузі культурології. Педагогічна освіта: теорія і практика, 2018, 3(2), 15–24.

Білоус О. В. Формування культурологічної компетентності студентів у вищій школі. Журнал педагогічних досліджень, 2020, 32(5), 54–61.

Герасимова І. П. Проблеми фольклорної освіти в Україні: нові виклики та підходи. Культурологічні студії, 2019, 7(1), 88–95.

Копилова Н. І. Роль фольклористичної підготовки у розвитку культурологічної освіти. Актуальні проблеми гуманітарних наук, 2021, 15(4), 72–80.

Коваленко В. В. Теоретичні засади розвитку фольклористичної компетентності у студентів культурологічних спеціальностей. Фольклор і культура, 2020, 12(2), 34–41.

Кузьменко І. М. Фольклор як основа культурологічної освіти: проблеми та перспективи. Науковий вісник Херсонського університету. Серія: Гуманітарні науки, 2019, 22(6), 23–29.

Лісова І. Б. Інтеграція фольклористики в культурологічну освіту: сучасні підходи. Журнал культурологічних досліджень, 2018, 14(3), 76–84.

Мартинова С. І. Методика формування фольклористичної компетентності у студентів культурологічних спеціальностей. Теорія і методика навчання, 2021, 8(4), 101–108.

Шевченко Л. А. Фольклористична підготовка студентів у системі вищої освіти України. Вісник ЛНУ імені Тараса Шевченка. Серія «Гуманітарні науки», 2019, 17(6), 45–50.

Яценко О. М. Використання фольклору в навчальному процесі: нові підходи до методики викладання. Наукові записки, 2017, 10(1), 50–58.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

КНЯЗЬ, О. (2024). ТЕОРЕТИКО-МЕТОДОЛОГІЧНІ АСПЕКТИ ФОРМУВАННЯ ФОЛЬКЛОРИСТИЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ КУЛЬТУРОЛОГІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ. Проблеми хімії та сталого розвитку, (4), 129–141. https://doi.org/10.32782/pcsd-2024-4-17

Номер

Розділ

ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ. ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА