МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЄДНОСТІ ТРАДИЦІЙ ТА ІННОВАЦІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ НА ЗАСАДАХ ПРАКСЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/pcsd-2024-4-21

Ключові слова:

філологічна педагогічна освіта, цифровізація, інновації, майбутні учителі філологічних спеціальностей, праксеологічний підхід

Анотація

Стратегія сучасної вищої освіти спрямована на розвиток національної моделі освіти, орієнтованої на формування творчої особистості, накопичення інтелектуального капіталу, перехід від моделі «Освіта для всіх» до моделі «Освіта для кожного». Не дарма сучасне десятиліття за рішенням ООН визнано століттям цивілізацій. Рішенням Ради Європи ХХІ тисячоліття також визнано роком мов. Мова і мовлення визначають свідомість людини, дають змогу зберігати і транслювати її культуру та звичаї. Незважаючи на традиційні цінності та культурні коди, які зберігає в собі мова, слід вказати також на її вплив на свідомість і світовідчуття людей, які говорять і думають нею. Все це актуалізувало необхідність оновлення підготовки майбутніх учителів філологічних спеціальностей як носіїв та трансляторів мови і мовлення. Встановлено, що сутність і специфіка педагогічної філологічної освіти з метою формування професійної компетентності майбутніх учителів філологічних спеціальностей зумовлюють необхідність використання освітньо-виховного потенціалу інноваційних технологій навчання. Узагальнено, що єдність традицій та інновацій у підготовці майбутніх учителів філологічних спеціальностей на засадах праксеологічного підходу забезпечують такі технології: CLIL технологія, технологія «Перевернутий клас», кейс-технологія, IBLL-технологія, імітаційна ігрова технологія, які дають змогу вивчити різні аспекти культури мови, що вивчається. Потенціал обраних технологій полягає у застосуванні інтерактивних способів і засобів оволодіння майбутніми вчителями філологічних спеціальностей різними аспектами культури, нетиповими навичками комунікативної взаємодії та розв’язання проблем професійно-педагогічного спілкування, а також усвідомлення можливості ефективного використання зазначених технологій у філологічній освіті учнів закладів загальної середньої освіти.

Посилання

Артеменко О. В. Стратегічні підходи до організації науково-дослідницької діяльності майбутніх учителів філологічних спеціальностей у ВНЗ. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах. 2015. Вип. 42 (95). С. 514–522.

Герасименко Ю. А., Богуславська Л. Г., Макогончук Н. В. Дилеми та виклики філологічної освіти в умовах воєнного стану в Україні та підтримка з боку країн ЄС. Академічні візії. 2023. Вип. 19. URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/316

Григоренко Т. Формування майбутнього вчителя-філолога в умовах освітньо-комунікативного середовища ЗВО. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2020. Вип. 9 (103). С. 130–140.

Зеленов Є. А. Цифрове покоління: ризики, переваги, засоби взаємодії. Духовність особистості: методологія, теорія, практика. 2018. Вип. 5 (86). С. 67–82.

Ігнатенко В. Д. Використання сучасних інформаційних технологій у підготовці майбутніх філологів. Іноземні мови. 2020. Вип. 1 (101). С. 37–42.

Кучерук О. А., Караман С. О., Караман О. В. Науково-освітні електронні бібліотеки у фаховій підготовці майбутніх учителів-словесників. Інформаційні технології і засоби навчання. 2018. Вип. 3 (65). С. 152–165.

Кучерук О., Караман С., Караман О., Віннікова Н. Використання ІКТ для формування фахових компетентностей у майбутніх учителів української мови і літератури. Інформаційні технології і засоби навчання. 2019. Вип. 71. С. 196–214.

Петрова Т. М., Барбанюк О. О. Сучасні методики підготовки майбутніх філологів-перекладачів: досвід ЗВО. Актуальні проблеми філології та перекладознавства. 2022. Вип. 23. С. 28–33.

Савіцька В. В. Цифровізація освітного процесу у закладах вищої освіти: ризики і перспективи в сучасних умовах. Засоби навчальної та науково-дослідної роботи. 2022. Вип. 59. С. 76–85.

Artemenko О. The innovative orientation qualitative renewal of professional education future teacher-philologists’: scientific and theoretical aspects. Pedagogiczne nauki, psychologia i sociologia. 2017. № 1 (162). P. 89–94.

Lee H. Y. Inquiry-based teaching in second and foreign language pedagogy. Journal of Language Teaching and Research. 2014. Vol. 5 (6). P. 1236–1244.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-12-30

Як цитувати

ОСТРОВСЬКИЙ, О. (2024). МЕТОДИЧНІ ПРИЙОМИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЄДНОСТІ ТРАДИЦІЙ ТА ІННОВАЦІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЛОЛОГІЧНИХ СПЕЦІАЛЬНОСТЕЙ НА ЗАСАДАХ ПРАКСЕОЛОГІЧНОГО ПІДХОДУ. Проблеми хімії та сталого розвитку, (4), 173–178. https://doi.org/10.32782/pcsd-2024-4-21

Номер

Розділ

ОСВІТНІ, ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ. ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА