ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ САПЕРІВ (РОЗМІНУВАННЯ) ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ

Автор(и)

  • Ольга ПОВОРОЗНЮК 143 Об’єднаний навчально-тренувальний центр «ПОДІЛЛЯ» Сил підтримки Збройних Сил України https://orcid.org/0009-0003-9240-8125

DOI:

https://doi.org/10.32782/pcsd-2025-2-16

Ключові слова:

інформатизація, навчально-тренувальний центр, майбутні сапери (розмінування), готовність до професійної діяльності, інформаційні технології, педагогічні умови

Анотація

Суть інноваційних підходів у військовій освіті – успішне поєднання нових технологій і мінливих педагогічних запитів в умовах повномасштабної російсько-української війни. Інформаційні технології у військовій освіті передбачають нововведення в організації освіти з використанням сучасних технологічних засобів, насамперед комп’ютерної техніки. Узагальнено, що підготовку майбутніх саперів (розмінування), які щодня братимуть участь у небезпечних місіях, необхідно здійснювати на найвищому рівні, а використання сучасного обладнання та інформаційних технологій забезпечать безпечніше та ефективніше виконання робіт.Для цього в навчально- тренувальних центрах потрібно створити такі умови, які б передбачали поєднання традиційної базової загальновійськової підготовки з інноваційними програмами віртуальної реальності, розробленими для навчання основам безпечного поводження з вибухонебезпечними предметами і навичкам розмінування. Метою статті є окреслення перспективних шляхів використання інформаційних технологій як інструменту формування готовності майбутніх саперів (розмінування) до професійної діяльності. У статті теоретично обґрунтовано педагогічні умови формування готовності майбутніх саперів (розмінування) до професійної діяльності в умовах інформатизації: залучення викладацького (інструкторського) складу із бойовим досвідом; забезпечення відповідної матеріально-технічної бази; вдосконалення науково-методичного забезпечення освітнього процесу; створення віртуального освітнього середовища підготовки майбутніх саперів (розмінування) на основі інтеграції інноваційних технологій. Підсумовано, що розглядати окреслену проблематику можливо лише як комплекс педагогічних умов у їхньому взаємозв’язку та взаємодоповнюваності.

Посилання

Зміївський Г., Горбунов В. Особливості впровадження мультимедійних технологій у військову освіту. Новий колегіум. 2021. Вип. 166. С. 36–40.

Моца А. А. Інноваційні технології навчання у вищій військовій освіті України: практичне застосування. Воєнні науки. Міжнародний науковий журнал «Інтернаука». 2017. № 5(27). С. 26–34.

Окіпняк Д. А., Окіпняк А. С., Зубаль М. В. Педагогічні аспекти підготовки майбутніх фахівців із розмінування з урахуванням вимог сьогодення. Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія: Фі зичне виховання, спорт і здоров’я людини. 2018. Вип. 11. С. 274–282.

Писаренко Т. В. Аналіз світових технологічних трендів у військовій сфері: монографія. К. : УкрІНТЕІ, 2021. 110 с.

Родіков В. Г. Розвиток професійної компетентності саперів у процесі підвищення кваліфікації: дис. … канд. пед. наук : 13.00.04. Хмельницький, 2015. 263 с.

Шумков І. Організаційно-педагогічні умови формування фахової компетентності майбутніх офіцерів військової розвідки в умовах інформаційно-освітнього середовища ВВНЗ. Актуальнi питання гуманiтарних наук. 2024. Вип. 71 (3). С. 315–319.

Khansa, L., Saada, E., Maalouf, R., Husseini, M., Baydoun, M. A Virtual Reality Application for the Training of Deminers. The journal of conventional weapons destruction. 2021. Vol. 25. Р. 97–101.

Njeri S. Examining mine action’s ‘peaceability’ potential througheverydaynarratives and practices in Somaliland. Journal of the British Academy. 2022. Vol. 10 (s1). Р. 109–133.

Oladunjoye O., Maffattone C., Al-Nawal J., Fasullo S., Clayton, G. Omnidirectional all-terrain screw-driven robot design, modeling, and application in humanitarian demining. IFAC-PapersOnLine. 2022. Vol. 55 (27). P. 7–12.

Peleshchak R., Lytvyn V., Mediakov O., Pukach P., Šlahor L. Small military and industrial under-surface objects detection using data fromthe UWBGPR, MLP filter, and oscillatory neural network. 2023. https://doi.org/10.21203/rs.3.rs-2752593/v1

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-26

Як цитувати

ПОВОРОЗНЮК, О. (2025). ТЕОРЕТИЧНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ ФОРМУВАННЯ ГОТОВНОСТІ МАЙБУТНІХ САПЕРІВ (РОЗМІНУВАННЯ) ДО ПРОФЕСІЙНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В УМОВАХ ІНФОРМАТИЗАЦІЇ. Проблеми хімії та сталого розвитку, (2), 124–129. https://doi.org/10.32782/pcsd-2025-2-16

Номер

Розділ

ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА