РОБОТОДАВЦІ ЯК ЗОВНІШНІ СТЕЙКХОЛДЕРИ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.1.7

Ключові слова:

роботодавці, зовнішні стейкхолдери, забезпечення якості вищої освіти, якість вищої освіти, вища освіта.

Анотація

У статті розглянуто діяльність роботодавців у забезпеченні якості вищої освіти. Метою статті є висвітлення ролі роботодавців як зовнішніх стейкхолдерів у забезпеченні якості вищої освіти: з досвіду факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. Методами дослідження є моніторинг, аналіз, систематизація, узагальнення, опитування та синтез. Науковою новизною є те, що в статті висвітлено досвід конкретного ЗВО щодо аналізу ефективних форм співпраці з роботодавцями у забезпеченні якості підготовки фахівців соціальної сфери та психологів. Вважаємо, що задля посилення практикоорієнтованої складової в освітньому процесі факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини та врахування потреб ринку праці створена Рада роботодавців. З’ясовано, що ефективною формою співпраці із роботодавцями є фахові засідання з обговорення змісту освітніх програм (надаються пропозиції згідно практичних потреб, вивчаються зміни і доповнення до чинних нормативних документів та визначаються шляхи подальшого удосконалення підготовки фахівців). За результатами дослідження було окреслено шляхи щодо вдосконалення якості підготовки фахівців. Результати поданих пропозицій будуть відображені в змісті освітніх програм та в організації освітнього процесу, які стосуються доповнення чи корегування фахових компетентностей та програмних результатів навчання здобувачів вищої освіти; розширення переліку формуванню «soft skills» у здобувачів вищої освіти; введення нових освітніх компонент, які відповідають сучасним запитам на ринку праці; включення окремих тем до вже наявних освітніх компонент, які обумовлюються змінами законодавства та відповідністю суспільно-політичних змін в країні тощо.

Посилання

Андрощук І. В., Андрощук І. П. Співпраця закладів вищої освіти із стейкхолдерами як умова підвищення ефективності підготовки майбутніх педагогів. Педагогічна освіта: теорія і практика, 2020. В. 29. С. 215–226.

Закон України «Про вищу освіту» (2014 р.). https://zakon.help/law/1556-VII/

Закон України «Про освіту» (2017 р.). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2145-19#Text

Коваленко О. Поняття «стейкхолдер» та їх роль у роботі сучасного університету. Нові технології навчання, 2021. № 95, 98–105. 5. Корнещук В. Співробітництво зі стейкхолдерами як передумова якості вищої освіти. Науковий вісник Миколаївського національного університету імені ВО Сухомлинського. Педагогічні науки, 2020. № 1, 127–132.

Скляр Р. В. Участь роботодавців у підвищення якості підготовки випускників закладів вищої освіти. Збірник науково-методичних праць Таврійського державного агротехнологічного університету імені Дмитра Моторного. Вип. 24. 2021. С. 74–81. 7. Стандарти і рекомендації щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти (2015 р.). Режим доступу: https://www.britishcouncil.org.ua/sites/default/files/standards-and-guidelines_for_qa_in_the_ehea_2015.pdf

Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022-2032 рр. Київ, 2022. Режим доступу: https://mon.gov.ua/ ua/news/opublikovano-strategiyu-rozvitku-vishoyi-osviti-v-ukrayini-na-2022-2032-roki

Сайт Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. https://udpu.edu.ua/

Сайт факультету соціальної та психологічної освіти Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини. https://fspo.udpu.edu.ua/

Чорнодід І. Взаємодія системи освіти та ринку праці: проблеми та перспективи. Економічний дискурс: Міжнародний науковий журнал. 2021. В. 3-4. С. 87–95.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-05-03

Як цитувати

КРАВЧЕНКО, О., & КАРПИЧ, І. (2024). РОБОТОДАВЦІ ЯК ЗОВНІШНІ СТЕЙКХОЛДЕРИ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Ввічливість. Humanitas, (1), 44–51. https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.1.7

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають