НЕТРАДИЦІЙНІ ОСВІТНІ ТЕХНОЛОГІЇ ДЛЯ СОЦІАЛЬНО НЕЗАХИЩЕНИХ КАТЕГОРІЙ ДОРОСЛИХ
DOI:
https://doi.org/10.32782/humanitas/2024.3.1Ключові слова:
соціально незахищені категорії дорослого населення, освітні потреби, нетрадиційні освітні технології, учасники освітнього процесуАнотація
Соціально незахищені категорії населення (безробітні, люди з інвалідністю, біженці, особи похилого віку, а також інші вразливі групи) потребують особливої уваги та підтримки для забезпечення їхньої інтеграції в суспільство. Освіта є одним з ключових інструментів, що дозволяє цим категоріям громадян здобувати нові навички, підвищувати свою кваліфікацію та адаптуватися до вимог сучасного ринку праці. Впровадження нетрадиційних освітніх технологій дає їм доступ до знань та ресурсів, які були б недоступні за умов традиційного навчання. У статті здійснено комплексний аналіз та систематизацію нетрадиційних освітніх технологій для соціально незахищених категорій дорослих, проведено оцінку їх потенціалу та ефективності у контексті забезпечення доступу до якісної освіти. Представлено основні характеристики та переваги нетрадиційних освітніх технологій для соціально незахищених дорослих.
Посилання
Архипова С. П. Теоретико-методичні основи освіти соціально незахищених категорій дорослих : дис. … доктора. пед. наук : 13.00.04, 13.00.05. Черкаси, 2016. 564 с.
Архипова С. П. Освіта соціально незахищених категорій дорослих: проблеми та перспективи розвитку. Вісник ЧНУ. Серія Педагогічні науки. 2016. Вип. 18. С. 3–10.
Arkhypova S., Zhurba I., Кamenova D. Modernization processes in the system of training specialists in the socionomic field in the context of modern challenges and threats. Плекаємо особистість : наук.-метод. альманах. 2024. Вип. 7. С. 44–48.
Давиденко Г. Цифрова інклюзія та доступність: соціальна діджиталізація : монографія. Вінниця : ТВОРИ, 2023. 240 с.
Інноваційні технології в сучасному освітньому просторі : колективна монографія / за ред. Г. Л. Єфремової. Суми : Вид-во СумДПУ імені А. С. Макаренка, 2020. 444 с.
Інноваційні технології навчання : навч. посіб. для студ. вищ. тех. навч. закл. / за ред. А. В. Арістова. К. : НТУ, 2017. 172 с.
Кубіцький С. О. Технології соціально-педагогічної роботи в зарубіжних країнах : навч. посіб. 3-тє вид. доп. і перероб. К. : Міленіум, 2015. 300 с.
Освіта соціально незахищених категорій дорослих: методологія теорія практика : монографія. Черкаси : ФОП Чабаненко. 2011. 367 с.
Освітні технології : навч.-метод. посіб. для здоб. осв. освіт. ступ. «бакалавр», «магістр» / уклад. : Г. Пономарьова, С. Бєляєв, О. Бабакіна, В. Литвин. Харків, 2023. 266 с.
Освітній процес в умовах воєнного стану в Україні : матеріали всеукр. наук.-пед. підвищ. квал. м. Одеса, 3 трав.–13 черв. 2022 р. Одеса : Видавничий дім «Гельветика», 2022. 504 с.
Стратегія розвитку вищої освіти в Україні на 2022–2032 роки та Операційний план її реалізації у 2022–2024 роках : Розпорядження Кабінету Міністрів України від 23 лютого 2022 р. № 286-р. URL: https://op.ua/news/osvita-v-ukraini/strategiya-rozvitku-vischoyi-osviti-v-ukrayini-ta-operaciyniy-plan-yiyi-realizaciyi) (дата звернення: 08.07.2024).
Сучасні соціальні технології в освіті : колективна монографія / за ред. Н. Сейко. Житомир : Вид. О. О. Євенок, 2018. 332 с.
Тимошенко Н. Є. Загальні підходи та принципи навчання фахівців соціономічної сфери. Наука і техніка сьогодні. Серія «Педагогіка». 2024. № 5(33). С. 947–958.