КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.1.7

Ключові слова:

концепція, методологічний концепт, теоретичний концепт, методичний концепт, тех- нологічний концепт, фахова підготовка, майбутні соціальні працівники, соціальна компетентність, заклад вищої освіти

Анотація

Стаття розкриває сутність авторської концепції формування соціальної компетентності майбутніх соці- альних працівників – здобувачів першого (бакалаврського) рівня освіти зі спеціальності 231 Соціальна робота галузі знань 23 Соціальна робота в освітньому процесі закладу вищої освіти в єдності чотирьох взаємопов’язаних концептів (методологічний, теоретичний, методичний, технологічний). Концепцію розглянуто як цілісну систе- му поглядів, яка допомагає створити належні умови для фахової підготовки майбутніх соціальних працівників та на основі якої відбувається формування в них соціальної компетентності загалом та її складників зокре- ма. Провідний концептуальний задум полягає в реалізації ідей гармонійного розвитку особистості в соціальній та професійній сферах, формування компетенцій для навчання (освіти) протягом життя, самоосвіти й само- розвитку, здатностей ефективно взаємодіяти із соціумом та продуктивно реалізовувати соціальні ролі, функції в межах компетенції соціального працівника; інтеграції формальної, неформальної, інформальної освіти; форму- вання соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі фахової підготовки із забезпечен- ням безперервного процесу вдосконалення, самовдосконалення, саморозвитку; здійснення модернізації освітнього процесу закладу вищої освіти на засадах компетентнісного підходу. У статті окреслено мету, завдання, подано основні характеристики концепції формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі фахової підготовки. Підґрунтям формування соціальної компетентності майбутніх соціальних праців- ників визначено компетентнісний, системний, синергетичний, діяльнісний, студентоцентрований, середовищ- ний, акмеологічний підходи та принципи (загальнонаукові та специфічні).

Посилання

Дубасенюк О. А. Акмеологічна концепція професійного розвитку педагога. Професійна педагогічна освіта: акмесинергетичний підхід: монографія/за ред. О. А. Дубасенюк. Житомир: Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. 389 с.

Коломієць А. М., Лазаренко Н. І. Сучасні методологічні підходи в організації вищої педагогічної освіти. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. 2016. № 3. С. 47–52.

Сидорук І. І. Модель формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі фахової підготовки. Актуальні питання гуманітарних наук. 2020. Вип. 31, т. 4. С. 141–146.

Сидорук І. І. Теорія і методика формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі фахової підготовки: автореф. на здобуття наук. ступеня д-ра. пед. наук, 13.00.05. Тернопіль, 2021, 36 с.

Сидорук І. І. Теорія і методика формування соціальної компетентності майбутніх соціальних працівників у процесі фахової підготовки: дис. на здобуття наук. ступеня д-ра пед. наук: 13.00.05. Тернопіл. нац. пед. ун-т ім. Володимира Гнатюка. Тернопіль, 2021. 699 с.

Сотська Г. Акмеологічний підхід у педагогічній освіті України. Edukacja dla przyszłości w świetle wyzwań XXI wieku. Bydgoszcz, 2017. С. 387–396.

Трубавіна І. М., Каплун С. О. Суб’єктність студентів як педагогічна умова формування їх пізнавальної самостійності в навчанні. Фундаментальні та прикладні дослідження: сучасні науково-практичні рішення і підходи: матеріали V Міжнар. наук.-практ. конф./Нац. акад. наук Азербайджана, Ін-т філос., акад. мистецтв у Банській Бистриці та ін.; за ред. А. Душного, М. Махмудова, М. Стреначікової. Баку; Банська Бистриця; Ужгород; Херсон: Посвіт, 2019. Т. 5: Міждисциплінарні перспективи. С. 288–292.

Якимович О. Н., Ільчишин Я. В. Вплив середовища вищого навчального закладу на професійне виховання майбутніх фахівців. Сучасні інформаційні технології та інноваційні методики навчання у підготовці фахівців: методологія, теорія, досвід, проблеми. 2016. Вип. 46. С. 350–354.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-05-12

Як цитувати

СИДОРУК, І., & ЛЯКІШЕВА, А. (2021). КОНЦЕПТУАЛЬНІ ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ СОЦІАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ СОЦІАЛЬНИХ ПРАЦІВНИКІВ У ПРОЦЕСІ ФАХОВОЇ ПІДГОТОВКИ. Ввічливість. Humanitas, (1), 41–46. https://doi.org/10.32782/humanitas/2021.1.7

Номер

Розділ

РОЗДІЛ 1 АКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ